سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

كوكوی كدو سبز



 

 

 

كوكوی كدو سبز

 

 

کدو سبز از جمله سبزیجات ملایم و بسیار مفید است. برای همه کسانی که به گیاه خواری علاقه دارند و کسانی که از طعم کدو استقبال می کنند،ما این کوکو را پیشنهاد می دهیم.

 

 

مواد لازم :

 

 

كدو سبز متوسط
6 عدد
تخم مرغ
4 عدد
زعفران حل شده
1 قاشق غذاخوری
آرد
1 قاشق غذاخوری
شیر 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل
به مقدار کافی

 


طرز تهیه :

 


كدوها را پس از شستن و بدون پوست گرفتن ، به قطر یك سانتیمتر حلقه حلقه كنید . و روی آنها كمی نمك بپاشید . سپس كدوها را در مقداری روغن تفت دهید .(می توانید کدو ها را رنده هم بکنید )


در یك ظرف گود ، آرد و شیر را مخلوط كرده و تخم مرغ ها را به آن اضافه كنید . مخلوط حاصل را با چنگال ، خوب به هم بزنید . سپس كدوهای سرخ شده را به همراه مقداری نمك و فلفل و زعفران به مخلوط فوق اضافه كنید . پس از داغ شدن روغن در ماهیتابه ، مایع كوكو را در آن ریخته و سطح آن را صاف كنید .

 

در ماهیتابه را گذاشته تا كوكو خودش را بگیرد و سرخ شود . بعد از آن ، كوكو را با كفگیر پشت و رو كرده و می گذارید تا طرف دیگرش هم سرخ شود ، سپس كوكو ، آماده خوردن است .

 


نكات تغذیه ای :

 


كوكوی كدو سبز ، غذایی مغذی و لذیذ است و برای گیاه خواران و جوانان مناسب است.


كدو سبز سرشار از ویتامین A است . ویتامین A در بینایی ، رشد و نمو بدن و سیستم ایمنی بدن مؤثر است و باعث مصونیت در برابر بیماری های عفونی می شود .

 

كل انرژی غذا ، 474 كالری است كه اگر توسط 4 نفر همراه با نان یا بدون نان ، میل شود ، سهم هر فرد از انرژی غذا ، 5/118 خواهد بود .

 

 


ویدیو مرتبط :
انداختن كدو از دو طبقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كوكوی كدو سبز با شکر!


کوکوی کدو را به انواع و اقسام مدل ها می پزند کافی است شما کدوسبز دوست داشته باشید فرقی نمیکند که با چه موادی آن کوکو پخته باشند. این کوکوی کدو یک فرق عمده دارد این که در مواد تشکیل دهنده آن کمی از شکر استفاده شده است.

مجله آشپزی مثبت: کوکوی کدو را به انواع و اقسام مدل ها می پزند کافی است شما کدوسبز دوست داشته باشید فرقی نمیکند که با چه موادی آن کوکو پخته باشند. این کوکوی کدو یک فرق عمده دارد این که در مواد تشکیل دهنده آن کمی از شکر استفاده شده است. تعجب نکنید. امتحان کنید. طعم و مزه و متفاوتی دارد که هیچ وقت تجربه نکرده اید.

كوكوی كدو سبز

مواد لازم

  •   3 عدد كدوی متوسط
  •   4 عدد تخم‌مرغ
  •   1  ق س آرد سفید
  •   2 ق س شكر
  •   نوك ق چ زعفران ساییده شده
  •   نوك ق چ دارچین
  •   نمك به مقدار لازم
  •   مقداری روغن برای سرخ كردن

طرز تهیه:

1. كدوها را شسته و پس از پوست كندن، با رنده درشت رنده كنید. كدوهای رنده شده را در كاسه بلوری بزرگی بریزید و همه مواد شامل تخم‌مرغ، آرد، شكر، نمك، زعفران و دارچین را به آن اضافه كنید و خوب هم بزنید تا مواد كاملا با هم مخلوط شوند.

2. در تابه گردی با اندازه متوسط، مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید و بگذارید داغ شود؛ سپس مواد را داخل تابه بریزید و شعله اجاق گاز را برای مدت یك دقیقه زیاد كرده ، سپس كم كنید و  در ظرف را بگذارید تا كوكو به اصطلاح خودش را بگیرد. پس از اینكه یك طرف كوكو سرخ شد، آن را مانند كوكوی سبزی برش بزنید و هر تكه را برگردانید و طرف دیگر را هم در روغن سرخ كنید.

نكته 1: شما می‌توانید به جای آنكه شكر به مواد كوكو بریزید، آن را از مواد داخل كوكو حذف كرده ولی با كمی آب مخلوط كنید و روی حرارت بگذارید تا كمی قوام بیاید، سپس بعد از آماده شدن كوكو، این شربت را روی كوكو بریزید و سرو كنید.

نكته 2: برای خوشرنگ شدن این كوكو علاوه بر زعفران، از رب گوجه فرنگی هم می‌توانید استفاده كنید.

نكته 3: این غذا را داخل فر نیز می‌توان پخت.

نكته 4: وجود آرد در مواد لازم این روش پخت، باعث می‌شود آب اضافی كدوی رنده شده جذب شده ، از شل شدن كوكو جلوگیری شود.