سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

كوسن‌ ها را بیشتر بشناسیم


كوسن‌ها در هر خانه‌ای معرف سلیقه صاحبخانه هستند و وجودشان به خانه عمق، بعد و زیبایی می‌بخشد. كوسن‌ها می‌توانند دنیایی از نقش‌های زیبا، رنگ‌های دوست‌داشتنی و هر آنچه را كه از جزییات به آن نیاز دارید به خانه‌تان بیاورند.

مجله منزل - شمیم آقازاده، كارشناس معماری: كوسن‌ها در هر خانه‌ای معرف سلیقه صاحبخانه هستند و وجودشان به خانه عمق، بعد و زیبایی می‌بخشد. كوسن‌ها می‌توانند دنیایی از نقش‌های زیبا، رنگ‌های دوست‌داشتنی و هر آنچه را كه از جزییات به آن نیاز دارید به خانه‌تان بیاورند. اگر به دنبال این هستید كه تغییرات كوچك اما تاثیرگذاری در دكوراسیون داخلی خانه‌تان ایجاد كنید، بهترین راه اعتماد به كوسن‌هاست. نمی‌دانم تا به حال شده كه به كوسن‌ها توجه كنید؟ یا همیشه خیلی راحت از كنارشان عبور كرده‌اید؟ شاید برای‌تان جالب باشد بدانید، كوسن‌ها هم مانند خیلی از عناصر و لوازم دكوراسیونی دیگر، سبك‌ها و مدل‌های مختلفی دارند كه در این مطلب می‌خواهیم آنها را به شما معرفی كنیم.

كوسن‌هایی با لبه‌های تیز (Knife-edge cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

این كوسن‌ها محبوب‌ترین نوع كوسن‌ها هستند. آنها فقط دو قطعه پارچه و چهار درز در اطراف خود دارند که این دو تكه پارچه می‌تواند متفاوت باشد و حتی پارچه رویی می‌تواند تزیینات بیشتری نسبت به پارچه پشتی داشته باشد. در هر صورت دوخت این كوسن‌ها خیلی ساده بوده و دست شما هم برای ایجاد تغییر در آن حسابی باز است.



كوسن‌های مكعبی (Box cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

این كوسن‌ها دقیقا شبیه یك مكعب بوده و شامل دو كف و چهار تكه پارچه برای اتصال دو كف به یكدیگر است. اندازه این چهار تكه می‌تواند متغیر باشد و شما می‌توانید اندازه آنها را بنابر شرایط مبلمان و  دكوراسیون داخلی‌تان تغییر دهید. همچنین هر كدام از تكه‌ها (چه كف‌ها و چه تكه‌هایی كه برای اطراف در نظر گرفته می‌شود) می‌تواند با دیگری متفاوت باشد ولی این در صورتی است كه خانه‌تان فانتزی دکور شده باشد.



كوسن‌های منگوله‌دار (The embellished cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

این كوسن‌ها به شما اجازه می‌دهند خلاق باشید. شما می‌توانید هر چیزی را به لبه‌های این كوسن‌ها بدوزید و از آنها آویزان كنید. این كوسن‌ها شخصیتی متمایز را به دكوراسیون داخلی اتاق یا فضای داخلی‌تان می‌بخشند.



كوسن‌های تركیه‌ای (Turkish-corner cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

شكل ظاهری این كوسن‌ها كمی متفاوت‌تر از كوسن‌های با لبه‌های تیز است؛ هم ابعاد و اندازه و هم لبه‌های‌شان اما پایه و بنیاد اولیه‌شان همان است. در لبه‌های این كوسن‌ها ریسمان‌هایی عموما ضخیم دوخته می‌شود كه به آنها شكل و ظاهری تعریف شده‌تر می‌دهد و شكل ظاهری‌شان هم بیشتر شبیه مستطیل‌های كشیده با عرض كم است.



كوسن‌هایی به شكل پشتی (The bolster cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

این كوسن‌ها كاربرد‌های زیادی دارند؛ مثلا در گوشه‌های دنج خانه می‌توان از آنها استفاده كرد یا حتی می‌توان برای خواندن یك كتاب طولانی به آنها اعتماد كرد و  از حمایت آنها از سر و گردن مطمئن شد؛ حتی ابعاد بزرگ این كوسن‌ها می‌تواند نوعی ساختارشكنی را در دكوراسیون داخلی خانه‌تان به وجود بیاورد و آن راتبدیل به نقطه عطفی در دكوراسیون داخلی خانه‌تان کند.



كوسن‌هایی با لبه پارچه‌ای (The flanged cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

این كوسن‌ها هم نوع دیگری از كوسن‌های منگوله‌دار هستند ولی به جای آنكه در لبه‌های آنها از منگوله‌ها استفاده شود از همان پارچه خود كوسن‌ها کار می‌شود و ظاهری بانمك به آن می‌بخشد كه می‌توان در اتاق خواب‌ها از آنها بهره گرفت.



کوسن های گرد (Round cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

این کوسن‌ها را می‌توان جزء کوسن‌های فانتزی دسته‌بندی کرد. این کوسن‌ها آن‌قدر قدرتمند هستند که در هر خانه‌ای با هر سبک دکوراسیونی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. برای آنکه جلوه این کوسن‌ها زیباتر باشد، سعی کنید از دایره‌هایی با قطر‌های مختلف برای آن استفاده کنید.



کوسن های سوسیسی (Roll cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

این کوسن‌ها را معمولا در دو طرف مبل‌ها یا کاناپه‌ها استفاده می کنند. این کوسن‌ها شکلی استوانه‌ای دارند. در دوخت این کوسن‌ها می توان از دو نوع پارچه مختلف استفاده کرد؛ یک پارچه برای مقطع کوسن و پارچه‌ای دیگر برای بدنه آن.



کوسن های تخت (Bed cushion)

دنیایـی از نقش و طرح

این کوسن‌ها که به نام کوسن‌های تختی معروف هستند، عرض‌شان نسبت به  دیگر کوسن‌ها کمتر است و از آنها بیشتر برای تزیین تخت‌ها و کاناپه‌ها استفاده می‌شود. معمولا این کوسن‌ها را در تعداد زیاد تهیه می‌کنند و به دلیل عرض کم، کارآیی‌شان به نسبت دیگر کوسن‌ها کمتر است. 



برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت  taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

معجزه رنگ در خانه های ایرانی


ویدیو مرتبط :
كوسن لب خندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برج زیبای آزادی را بهتر بشناسیم



برج آزادی نماد شهر تهران است که در سال ۱۳۴۹توسط معمار ایرانی، حسین امانت به یادبودجشن‌های ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی ایران طراحی و ساخته‌شد. این برج، تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷ به نام «برج شهیاد» معروف بود هم اکنون به «برج آزادی» معروف گردیده‌است.

در مراسم آغاز به کار این برج که در سمت غرب شهر تهران قرار دارد محمدرضا شاه پهلوی و همسرش شهربانو فرح دیبا حضور داشتند و منشور حقوق بشر کوروش بزرگ (نخستین نوشته حقوق بشر از کوروش کبیر، پادشاه هخامنشی) برای نخستین بار در این مکان پرده‌برداری شد.

میدان آزادی

برج آزادی در ا یران، نمونه ‌ای از نماد و نشانه‌های شهری به طراحی و اجرای حسین امانت است که معماری شاخص آن، تلفیق طاق‌های معماری قبل و بعد از اسلام و تبدیل آن به نمادی زیبا به لحاظ معماری است. در این طرح، معمار حتی به جزئیات اجرای بنا و نحوه چیدمان سنگ‌های نماد دقت وافری مبذول داشته تا در نهایت جز جز اجزا به کل واحدی بدل گردند

تاریخچه


تاریخچه برج آزادی به سال ۱۳۴۵ هجری شمسی بر می‌گردد. در این سال طرح یک نماد معرف ایران بین معماران ایرانی به مسابقه گذاشته شد و در نهایت طرح مهندس حسین امانت‌، بیست و چهار ساله و فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران برنده و برای ساخت انتخاب شد.

عملیات بنا برج آزادی در یازدهم آبان ۱۳۴۸ خورشیدی آغاز شد و پس از بیست و هشت ماه کار، در ۲۴ دیماه ۱۳۵۰ با نام برج شهیاد به بهره برداری رسید.

میدان آزادی

معماری برج آزادی تلفیقی از معماری دوران هخامنشی، ساسا نی و اسلامی است. این بنای سه طبقه دارای چهار آسانسور و دو راه پله و ۲۸۶ پلکان است. در محوطه زیرین آزادی چندین سالن نمایش، نگارخانه، کتابخانه، موزه و... قرار دارد. طول این بنا ۶۳ متر، ارتفاع آن از سطح زمین ۴۵ و ارتفاع از کف موزه ۵ متر است. [۴] گفته می‌شود در ساخت برج آزادی چهل و شش هزار قطعه سنک بریده و پرداخت شده به کار رفته‌است.


نمای برج آزادی


میدان آزادی از نمای قائم (تصویر ماهواره‌ای) دارای نمایی مستطیل شکل است. در تصویر افقی از روبرو، به مانند یک سرباز هخامنشی تصور می‌شود.

میدان آزادی