سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

كدام آباژور مناسب خانه شماست؟


انتخاب آباژور مناسب برای اتاق نشیمن و اتاق خواب‌ها از جمله مهم‌ترین نكاتی است كه می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش زیبایی، نورپردازی مناسب و بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای منزل داشته باشد.





صبح بخیر:  انتخاب آباژور مناسب برای اتاق نشیمن و اتاق خواب‌ها از جمله مهم‌ترین نكاتی است كه می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش زیبایی، نورپردازی مناسب و بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای منزل داشته باشد. از طرفی انتخاب نوع نامناسب آن به لحاظ شكل، فرم و رنگ نیز می‌تواند تاثیر نه‌چندان خوبی بر ظاهر منزل داشته باشد و به مرور شما را كلافه و خسته كند. با مطالعه این بخش می‌توانید با مهم‌ترین نكات كاربردی برای تهیه یك آباژور مناسب آشنا شوید.



فضا را بزرگ‌تر كنید

انتخاب آباژور برای اتاق نشیمن باید با دقت زیادی انجام شود زیرا این آباژور علاوه بر زیبایی و جلوه زیاد باید توانایی نورپردازی مناسب را در فضای اتاق پذیرایی و نشیمن داشته باشد. پیش از هر چیز در این مسئله سلیقه شما مهم است اما در كنار آن باید توجه كنید كه جنس، رنگ و فرم آباژور را باید متناسب با جنس مبلمان و رنگ‌آمیزی آن انتخاب كنید. دقت كنید كه در هر گوشه‌ای از اتاق نشیمن كه احساس تاریكی و یكنواختی دارید می‌توانید از یك آباژور مناسب استفاده كرده و به این ترتیب فضای اتاق نشیمن را بزرگ‌تر كنید.



مخروطی یا استوانه‌ای؟

در صورتی كه مبلمان خانه شما مدرن است بهتر است از آباژورهایی با سبك مدرن استفاده كنید و در صورتی كه فضای خانه شما و دكوراسیون آن سنتی است از آباژورهای مخروطی و پارچه‌ای استفاده كنید. بهترین انتخاب برای خانه‌های مدرن كه طراحی مبلمان و اثاثیه در آن به‌صورت مدرن صورت گرفته، این است كه از آباژورهای استوانه‌ای و بلند استفاده كنید. می‌توانید با كمك یك تا 2 آباژور بلند به فضای نشیمن و ناهارخوری خود جلوه ببخشید. اما در صورتی كه دكوراسیون سنتی دارید از آباژورهای رومیزی استفاده كنید كه برای تهیه آن از چوب استفاده شده است.



اهمیت وضعیت لوستر

برای تهیه آباژور برای اتاق ناهارخوری پیش از هر چیز به محل قرار گرفتن لوستر توجه كنید. اگر لوستر شما درست بالای میز ناهارخوری قرار می‌گیرد و فضای میز را روشن می‌كند، می‌توانید از یك تا 2 لوستر ایستاده در زاویه‌های اتاق ناهارخوری استفاده كنید تا زیبایی بیشتری به این فضا ببخشید. اما اگر لوستر شما در بخش دیگری از اتاق قرار گرفته، بهتر است از آباژورهای مدرن و منحنی شكل استفاده كنید تا نور آن درست در مركز میز ناهارخوری متمركز شود. به این ترتیب می‌توانید میز ناهارخوری خود را به شكل بهتری تزئین كنید و امكان پذیرایی بهتری از مهمانان‌تان داشته باشید.



به فكر آباژور بی‌خطر باشید

برای انتخاب آباژور برای اتاق كودك باید قبل از هرچیز به ایمنی و سلامت آن فكر كنید. سراغ آباژورهایی بروید كه كمتر در آن از شیشه یا فلز استفاده شده است. سعی كنید از آباژورهای چوبی و تلقی استفاده كرده و رنگ‌های شاد را برای بچه‌ها انتخاب كنید. سیستم سیم‌كشی و دسترسی به لامپ و اتصالات آباژور نیز باید به‌گونه‌ای باشد كه بچه‌ها امكان دسترسی آسان به آن را نداشته باشند و هیچ خطری آن‌ها را تهدید نكند.



نور غیرمستقیم بهتر است

برای اتاق خواب بهتر است از آباژوری استفاده كنید كه ارتفاع مناسبی داشته باشد. به این معنا كه در صورتی كه روی تخت می‌نشینید یا روی آن استراحت می‌كنید، نور آن به‌صورت مستقیم به چشم شما نرسد و موجب آسیب رسیدن به چشمان‌تان و احیانا پریدن خواب شما نشود. گزینه مناسب برای انتخاب آباژور اتاق خواب آباژورهای رومیزی است كه روی پاتختی شما جای بگیرد. این آباژورها را متناسب با فضا و ترجیحا در رنگ‌های نه‌چندان روشن به رنگ‌های كرم، شكلاتی یا شیری انتخاب كنید.


ویدیو مرتبط :
راهنمای خرید آباژور لوکس و مناسب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كدام آبی مناسب خانه شماست؟


اگر قصد دارید دكوراسیون و طراحی خانه‌تان را تغییر دهید و ترجیح می‌دهید این تغییر كاملا محسوس باشد، پیشنهاد می‌كنیم استفاده از طیف‌های مختلف آبی را در طراحی جدید منزل‌تان تجربه كنید.





اگر قصد دارید دكوراسیون و طراحی خانه‌تان را تغییر دهید و ترجیح می‌دهید این تغییر كاملا محسوس   باشد، پیشنهاد می‌كنیم استفاده از طیف‌های مختلف آبی را در طراحی جدید منزل‌تان تجربه كنید. این رنگ به‌دلیل طیف‌های متنوع و بی‌نظیری كه دارد یكی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی و رنگ آمیزی دكوراسیون جدید خانه، مبلمان و اثاثیه منزل است. طیف‌های آبی به آن دلیل كه بخش بزرگی از رنگ طبیعت، دریاها، اقیانوس‌ها و آسمان را به‌خود اختصاص می‌دهد یكی از زیباترین رنگ‌ها برای ایجاد صلح، آرامش و فضای ایمن برای اعضای خانواده است.



  • یخی برای اتاق كار
رنگ آبی یخی یا آبی خنك از جمله رنگ‌هایی است كه علاوه بر انتقال انرژی‌های آرام بخش و ملایم به افراد، موجب بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای اتاق یا محل كارتان می‌شود. به گفته كارشناسان این رنگ بهترین انتخاب برای اتاق خواب، اتاق كار و به‌طور كلی محل كار در اداره‌هاست. انتخاب مبلمان و اثاثیه سفید در زیباتر جلوه دادن این نما بسیار مؤثر است.



  • دریا و آسمان برای حس رمانتیك
استفاده از تركیبی از طیف‌های آبی كه تداعی كننده آبی آسمان‌ها و آبی دریاهاست یكی از رمانتیك‌ترین فضاهایی است كه هر خانه‌ای به آن نیاز دارد. طراحان دكوراسیون به این منظور از تمام طیف‌های رنگ آبی از ملایم‌ترین تا پررنگ‌ترین آن در رنگ آمیزی دیوارها، پاركت، فرش، روكش صندلی‌ها، لوستر و حتی طراحی تابلوهای اتاق استفاده می‌كنند. در این مرحله، طراحان از روشن‌ترین طیف‌های آبی برای رنگ آمیزی دیوارها و روكش مبلمان و از تیره‌ترین طیف‌های این رنگ برای پاركت و فرش اتاق و همین‌طور رنگ میز ناهارخوری استفاده می‌كنند.





  • «آبی اقیانوس» برای اتاق نشیمن

نگاه كردن به دیوارهایی كه با رنگ آبی اقیانوسی پوشانده شده‌اند، مخاطب را به یاد آب‌های آرام و امواج دریاها و اقیانوس‌ها می‌اندازد و حس آرامش به او منتقل می‌كند. بسیاری از طراحان بر این باورند كه رنگ «آبی اقیانوس» رنگ صلح و آرامش است و بهتر است در فضاهایی از خانه استفاده شود كه افراد بیشتر در آن مكان‌ها برای گفت‌وگو و تبادل نظر جمع می‌شوند. اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و آشپزخانه از جمله بهترین مكان‌ها برای این رنگ است.



  • چگونه خوابی آرام را تجربه كنیم
به اعتقاد طراحان دكوراسیون، رنگ آبی آسمانی یكی از بهترین رنگ‌ها برای فضای اتاق خواب است. زیرا تماشای این رنگ موجب آرامش اعصاب و از بین رفتن تنش‌های روحی شده و فرد را برای خوابی آرام و بی‌دغدغه آماده می‌كند. استفاده از آبی آسمانی برای دیوارها و درنظر گرفتن رنگ‌های سفید، شكلاتی، كاهی و آبی روشن برای تخت، تشك، پتو، بالش و دیگر اثاثیه اتاق به تقویت این آرامش كمك زیادی می‌كند.



  • قفسه چوبی شیك و زیبا
یكی از بهترین انتخاب‌ها برای دكوراسیون داخل اتاق نشیمن یا اتاق كار استفاده از قفسه‌های چوبی با رنگ آبی است كه از آن می‌توان برای نگهداری كتاب، اشیاء قدیمی آبی رنگ، بلور‌های آبی یا سفید استفاده كرد. این قفسه جلوه بسیار زیادی به اتاق‌هایی كه با رنگ آبی روشن رنگ آمیزی شده‌اند می‌دهد.




  • بلورهای آبی را فراموش نكنید
استفاده از بلورهای آبی رنگ و شفاف تاثیر زیادی در نما و جلوه اتاق شما خواهد داشت. شاید استفاده از 2 تا 3 نمونه از بلورهای آبی رنگ در نقاط مختلف اتاق؛ روی میز یا قفسه چوبی یا روی میز ناهارخوری به افزایش میزان جذابیت اتاق كمك كند.



  • بهترین گزینه
فراموش نكنید كه انتخاب مبلمان آبی متناسب با طیف رنگی اتاق به زیباتر شدن و جذابیت اتاق و محل كار شما خواهد افزود. بنابراین بهتر است از مبلمان و اثاثیه‌ای برای دكوراسیون مكان مورد نظر خود استفاده كنید كه هارمونی زیبایی با خود به همراه داشته باشد.