سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

كباب و شناخت گوشت



راههای شناخت گوشت , راههای تشخیص گوشت تازه
شناخت گوشت
یك آشپز ماهر مجرب اولاً گوشت را باید بشناسد و ثانیاً از هر نوع گوشتی برش مناسب را برای تهیه غذای مورد نظر انتخاب كند. گوشت ماده ای است مغزی كه هیچ سفره ای بدون آن كامل نیست به جز سفره گیاهخواران , كه از بقیه مردن بحثشان جداست . در گذشته گوشت گوسفند نر جوان(شیشك)كمابیش مصرف می شد, ولی با كم یاب شدن این نوع گوشت و نیز رواج غذاهای اروپایی كه بیشتر از گوشت گاو گوساله تهیه می شود, از مصرف این نوع گوشت كاسته شد . در ایران آنچه به نام گوشت گوساله شناخته می شود در واقع گوشت گاو جوان است . در مورد شناخت گوشت به طور كلی گوشت تیره همراه با استخوان سفید و توپر دلیل قطعی بر پیری چهارپا خواهد بود. آشپزها غالباً توصیه می كنند كه گوشت به ویژه گوشت كباب را باید دست كم دو سه روز نگه داریم تا بیات شود.

كباب
كباب گوشتی است كه مستقیماً با آتش تماس پیدا می كندو در مدت كوتاهی كه معمولاً از 7 الی 8 دقیقه بیشتر نیست , برای خوردن آماده می شود. گوشت كباب نباید تازه باشد بهتر است پس از كشترا چند روز در یخچال بماند و بعد در سس مورد نظر یك شب بماند .
منبع : siterooz


ویدیو مرتبط :
راههای شناخت حیوانات حرام گوشت و حلال گوشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف زیاد كباب گوشت قرمز یكی از عوامل ابتلا به سرطان است



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,گوشت قرمز

یك كارشناس تغذیه گفت: مصرف بیش از حد كباب زغالی گوشت قرمز یكی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان در افراد است.

مینا حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: بافت و مواد گوشت قرمز به واسطه چربی و ارتباط مستقیم با زغال در هنگام كباب، بسیار پیچیده شده و سرطان زا می شود البته همین گوشت قرمز اگر بخار پز یا سرخ شود از میزان سرطان زایی آن كم خواهد شد.


وی به مردم توصیه كرد كه برای داشتن یك سبد غذایی سالم بیشتر از گوشت ماهی و در مرحله بعد گوشت مرغ استفاده كنند و تا آنجایی كه می توانند گوشت قرمز را كمتر مصرف كنند.


حسن پور تاكید كرد: با وجود اینكه گوشت قرمز سرشار از پروتئین و ویتامین و آهن است و برای كم خونی مناسب، اما باید دقت داشت كه به همان اندازه افراط در مصرف آن موجب افزایش كلسترول، فشار خون و سرطان دستگاه های گوارشی می شود.


وی یادآور شد: گوشت ماهی دارای بافتی بسیار نرم بوده و حتی مصرف آن برای كودكان بسیار راحت است ضمن اینكه سرشار از امگا 3 و یك غذای سالم محسوب می شود.


این كارشناس تغذیه گفت: مصرف محدود گوشت قرمز، افزایش وعده های مصرف ماهی و سبزی ها و میوه ها موجب حفظ سلامتی و تندرستی افراد شده و نقش مهمی در سلامت آنان دارد.


وی از خانواده ها خواست كه از همان ابتدا با رعایت فرهنگ صحیح مصرف مواد غذایی سالم، كودكان خود را با تغذیه سالم آشنا كنند و ذائقه آنان را به مواد غذایی نظیر ماهی و سبزیجات و میوه جات عادت دهند.


وی اضافه كرد: رعایت تغذیه سالم، ورزش و تحرك و همچنین پرهیز از مصرف دخانیات علاوه بر حفظ سلامتی و تندرستی افراد موجب شادابی و افزایش طول عمر آنان می شود.
حسن پور افزود: افراد سالم، كارآمد بوده و از بهره وری بالاتری بهره مند هستند و یك جامعه سالم و موفق را تشكیل می دهند.


سرانه مصرف گوشت قرمز به ویژه به صورت كباب در استان ایلام بسیار بالا است.

 

اخبار پزشکی - ایرنا