سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فیلم: روشی آسان برای نو کردن آباژورها


از آباژورهای قدیمی تان خسته شده اید؟ دلتان می خواهد آن ها را نو کنید؟ در اینجا روشی ساده برای حل مشکل تان خواهید دید.

صبح بخیر: از آباژورهای قدیمی تان خسته شده اید؟ دلتان می خواهد آن ها را نو کنید؟ در اینجا روشی ساده برای حل مشکل تان  خواهید دید.



در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم: نو کردن آباژور با اسباب بازی های قدیمی


ویدیو مرتبط :
سیاه کردن صندلی به روشی نو.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه


شناختن هنرهایی از این دست به شما کمک می‌کند تا تغییر دکوراسیون کم‌هزینه‌ای را تجربه کنید.

مجله منزل - شمیم آقازاده: شما به‌راحتی می‌توانید با دکوراسیون داخلی خانه‌تان تفریح کنید، چیزهای جدید بیاموزید و وقت‌تان را به بهترین نحو ممکن سپری کنید. یکی از این راه‌ها، یاد گرفتن هنر‌هایی مانند دکوپاژ است؛ هنری که در عین راحت بودن می‌تواند بسیار قدرتمند ظاهر شود و به وسایل قدیمی شما چهره‌ای نو ببخشد.

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

رخت‌آویزهای زیبا شده با هنر دکوپاژ

حالا که تقریبا همه وسایل و لوازم دکوری را بررسی کردید، بهتر است سری هم به کمدهای دیواری خانه بزنید و با رخت‌آویزهایی که به کمک هنر دکوپاژ تزیین‌شان کرده‌اید به آن حال و هوایی تازه ببخشید. خودتان در عکس بالا ببینید که چقدر این رخت‌آویزها به نسبت رخت‌آویزهای معمولی جذاب‌تر و زیبا‌تر هستند.

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه



نکات دکوپاژ

چگونه دکوپاژ کنیم؟

دکوپاژ هنر بسیار راحت و آسانی است که فقط به کمی حوصله و خلاقیت احتیاج دارد و روی هر سطح و وسیله‌ای که مدنظرتان است، می‌توانید آن را اجرا کنید. برای این کار هم فقط به پارچه با طرح مورد نظر، قلم‌مو، چسب چوب و براق‌کننده سطح احتیاج است. طرح دلخواه‌تان را به دقت برش بزنید، آن را روی زمینه بچسبانید و روی آن را با چسب‌چوب بپوشانید. بعد از خشک شدن سطح هم می‌توانید روی آن را با براق‌کننده‌ها بپوشانید؛ به همین راحتی.

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

کدام‌یک از وسایل دکوراسیونی را می‌توان دکوپاژ کرد؟

خب، جواب این سوال مشخص است. شما روی هر وسیله‌ای که احساس می‌کنید با دکوپاژ زیباتر می‌شود می‌توانید این کار را انجام دهید؛ فقط کافی است طرح‌هایی پیدا کنید که با سبک دکوراسیونی خانه‌تان همخوانی داشته باشند و کمی آنها را با جسارت ترکیب کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.



دکوپاژ ، میزهای چوبی‌تان را زیبا‌تر می‌کند

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

ببینید هنر دکوپاژ چگونه می‌تواند ظاهر میز چوبی کهنه و قدیمی شما را دگرگون کرده و جلوه آن را بیش از پیش زیبا کند. برای اینکه میزی به این زیبایی داشته باشید، فقط کافی است میز کهنه‌تان را با دقت و حوصله رنگ بزنید، سطح رویی آن را با هنر دکوپاژ تزیین کنید و از آن برای پذیرایی از دوستان‌تان کمک بگیرید و آنها را با هنر خود شگفت‌زده کنید.



پرده‌ها و لوردراپه‌های دکوپاژ شده

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

پرده‌ها و لوردراپه‌ها هم جان می‌دهند برای هنرنمایی؛ البته به غیر از خود پرده‌ها و لوردراپه‌ها، میله آویز پرده و تجهیزات آویز آن هم می‌تواند برای دکوپاژ عالی باشد؛ مخصوصا که می‌توانید طرح آنها را با طرح کاغذدیواری‌های خانه‌تان ست کنید.



هنر دکوپاژ را روی آباژورهای‌تان استفاده کنید 

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

آباژورها هم می‌توانند گزینه مناسبی باشند. همان کاری را که با لوسترهای‌تان انجام داده‌اید، می‌توانید روی آباژور‌های استفاده شده در اتاق نشیمن یا حتی اتاق خواب‌تان هم پیش بگیرید. اصلا می‌توانید لوسترها، آباژورها یا حتی تمام وسایل روشنایی و نورپردازی استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌های‌تان را با هنر دکوپاژ ست کنید.



گلدان‌های چوبی دکوپاژ شده

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

وقتی می‌گوییم از هنر دکوپاژ هر جایی می‌توان استفاده کرد، یعنی همین؛ یعنی می‌توانید جعبه‌های میوه بلااستفاده را رنگ کنید و با دکوپاژ به آنها ظاهری فانتزی و زیبا ببخشید و از آنها به جای گلدان‌هایی زیبا و جذاب استفاده کنید.



لوستر‌های زیبا و منحصر به فرد با دکوپاژ

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

اگر در خانه‌تان لوسترهایی دارید که سطح آنها برای دکوپاژ مناسب است و ظاهرشان هم برای‌تان تکراری و خسته‌کننده شده، همین حالا دست به کار شوید و در عرض چند دقیقه لوستری متفاوت برای خانه‌تان درست کنید.



صندلی‌هایی رویایی با هنر دکوپاژ

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

هنر دکوپاژ توانایی آن را دارد که به هر وسیله‌ای  حس و حالی رویایی ببخشد. از این هنر می‌توانید روی صندلی‌های چوبی کانتر یا اوپن آشپزخانه استفاده کرده و داشتن صندلی‌های چوبی رویایی را در دکوراسیون داخلی خانه تجربه کنید.



جعبه‌های نگهداری وسایل را با دکوپاژ تزیین کنید

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

شما می‌توانید به هر جعبه‌ای که برای طبقه‌بندی و نظم‌دهی وسایل کارتان استفاده می‌کنید،  با دکوپاژ ظاهری نو و جدید ببخشید. یادتان باشد ایجاد تغییر هر چند کوچک می‌تواند بر روحیه شما بسیار تاثیرگذار باشد.



کاشی‌هایی از جنس دکوپاژ

دکوپاژ؛ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه

از هنر دکوپاژ می‌توانید کاشی‌هایی زیبا بسازید و آنها را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان استفاده کنید؛ مثلا می‌توانید تعدادی از آنها را به شکل یک تابلو روی دیوار نصب کنید و از دیدن‌شان لذت ببرید.