سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فوت و فن های خرید میز ناهار خوری


در این قسمت به شما می‌گوییم كه یك میز خوب چه ویژگی‌هایی دارد و اصلا میزهای محبوب این روزها كدامند. از بورس‌های خریدوتنوع قیمت‌ها برای‌تان می‌گوییم و ترفندهایی كه می‌توانید برای شناخت یك میز خوب به‌كار بگیرید.





صبح بخیر:  مدت‌هاست كه دیگر میز ناهارخوری فقط یك كالای لوكس برای اتاق‌ پذیرایی نیست. حالا دیگر خانه شما بزرگ باشد یا كوچك حتما جایی برای میز ناهارخوری در آن پیدا می‌كنید!  اصلا انگار آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تعریف نمی‌شوند. حالا كه در خرید این كالا جای هیچ تردیدی نیست، ما می‌خواهیم به شما بگوییم بی‌گدار به آب نزنید و دست خالی راهی بازار نشوید!  در این گزارش به شما می‌گوییم كه یك میز خوب چه ویژگی‌هایی دارد و اصلا میزهای محبوب این روزها كدامند. از بورس‌های خریدوتنوع قیمت‌ها برای‌تان می‌گوییم و ترفندهایی كه می‌توانید برای شناخت یك میز خوب به‌كار بگیرید.



اول این نكته‌ها را بدانید

برای خرید یك دست میز و صندلی استاندارد، باید توجه كنید كه ارتفاع میز با مشخصات فیزیكی شما سازگار باشد. مثلا  اگر شما قدزیاد بلندی ندارید نباید سراغ  میزهایی بروید كه  از حد عادی كوتاه‌ترند.  نگران انتخاب میز مناسب هم نباشید چون به‌راحتی می‌توانید تنوع را در ارتفاع میزها در مراكز عمده خرید، میزهای آشپزخانه و ناهارخوری در تهران یعنی در بازار مبل و بازار دلاوران احساس كنید.  برای تشخیص یك میز استاندارد باید به این شكل عمل كنید؛ وقتی روی صندلی، پشت میز می‌نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از 40 سانتی‌متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استاندارد ندارد، زمانی‌كه شما روی یك میز استاندارد غذا می‌خورید، باید تمامی اعضای بدن‌تان احساس راحتی كند. میز نباید آنقدر كوتاه باشد كه مجبور باشید با خم‌كردن كمر خود غذا بخورید یا  آنقدر بلند باشد كه احساس خفگی به شما دست دهد. صندلی باید حالتی نرم و راحت داشته باشد و زاویه تشك زیرین تا تكیه‌گاه 90درجه باشد كه هضم غذا به‌راحتی انجام شود. زمان غذاخوردن هرچقدر بیشتر طول بكشد و شما هرچقدر با فاصله و آهسته‌تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و كمتر به دستگاه‌های بدن آسیب می‌رسد اما اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتی نكنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذای‌تان را تمام كنید و به حالت اولیه بازگردید.





محبوبیت 12 نفره‌ها!

اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری مانند تمام لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پایین می‌رود. اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری از 2نفره شروع شده و تا 24 و 28نفره هم می‌رسد. بعضی از خانواده‌هایی كه خانه بزرگ و مجللی دارند از 2دست میز و صندلی استفاده می‌كنند. اكثرا یك دست 6 یا8نفره در آشپزخانه قرار می‌دهند و یك دست 12 یا 24 نفره برای پذیرایی از مهمان در اتاق پذیرایی با غذاخوری می‌گذارند ولی خریدارانی كه خانه‌های با متراژ متوسط روبه‌بالا دارند از 12 نفره‌ها استفاده می‌كنند كه فعلا پرفروش‌ترین و زیباترین مدل‌های روز هستند. ابعاد این سایز (12نفره) به علت استاندارد بودن آن بسیار مناسب پركردن خانه‌های بزرگ است. به علت خرید زیاد این مدل‌ها، تولیدكنندگان هم بیشتر روی این مدل تاكید دارند و زرق‌وبرق این سایزها را بیشتر می‌كنند تا خریداران را راضی نگه دارند.





از یك تا 50 میلیون تومان

اگر در بازار پرس‌و‌جو كنید، می‌بینید كه یكی از لوازمی كه قیمت آن حد ندارد، میز و صندلی‌های غذاخوری است. قیمت این اجناس از 40هزار تومان (2نفره) شروع شده و حتی تا 50میلیون تومان هم ادامه دارد. كمترین قیمت‌ها از جنس چوب راش و سفید هستند كه زیاد بادوام و مجلل نیستند ولی میزهای استاندارد و پرهوادار و معروف چوب‌هایی خوب با قیمت‌هایی مناسب دارند. اگر می‌خواهید بین 5/1 تا 3 میلیون تومان هزینه كنید، می‌توانید از برندهای معروف ایرانی با جنس‌های بادوام و با اندازه‌های 6 تا 12 نفره خریداری كنید.

اگر مبلغ برای شما مهم نیست و می‌خواهید از بهترین اجناس روز دنیا خریداری كنید برندهای wood Modern و Italy style را به شما پیشنهاد می‌كنیم زیرا بهترین برندهای این اجناس با بهترین چوب‌ها هستند. یك دست میز و صندلی معمولی و با اندازه 12 نفره از این برندها حداقل 7میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.





معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندها

برندهای wood Modern و Italy style و u.s lunch از بهترین برندهای دنیا برای میز و صندلی‌های غذاخوری هستند. این برندها 50تا 100سال سابقه دارند و از بهترین چوب‌ها استفاده می‌كنند؛ در سراسر دنیا شعبه و نمایندگی دارند و به‌راحتی می‌توانید حتی سفارش بهتری نسبت به اجناس دلخواه‌تان بدهید.





به پایه‌ها دقت كنید

بعضی از میز و صندلی‌هایی كه هم كم‌قیمت و هم از برند برخوردار نیستند، خیلی ساده و بدون دقت ساخته می‌شوند و بسیار راحت هم از بین می‌روند. زیرا به‌جای استفاده از دوخت چوب و میخ‌های منظم از چسب چوب برای وصل‌كردن پایه‌ها به میز استفاده می‌كنند.  بهترین اجناس از میخ و دوخت‌های فلزی ساخته شده و از پرس‌كاری‌هایی با درجه‌های دمایی بالا برخوردارند. باتوجه كردن به فاصله‌ پایه‌ها و سطح میز می‌توان متوجه شد كه آیا جنس از نوع درست ساخته شده یا خیر. اگر فاصله پایه‌ها نابرابر و زیاد بود، حتما درست ساخته نشده و پس از مدت كوتاهی استفاده از بین می‌رود یا در بهترین حالت نیاز به  تعمیر دارد. پس توجه به نوع ساختار میز و صندلی هم از مهم‌ترین نكات خرید یك میز و صندلی خوب و بادوام به حساب می‌آید.



سبك و مدل‌ها

تفاوت سبك و مدل‌ها این امكان را به خریدار می‌دهد تا از بهترین‌ها باخبر باشد.  مدل‌های شیشه‌ای بسیار زیبا و درعین حال بسیار سنگین و پرخطر هستند. مدل‌های چوبــی از محبــوب‌ترین‌ها هستند. بعضی از این اجناس حاشیه‌های كنده‌كاری شده دارنــد و معـرق‌كاری‌هایی با سبك‌های مختلف روی آن دارند. مدل‌های گرد و مدل‌های مستطیل هردو محبوبند ولی مدل‌های مستطیل شكل چون راحت‌تر با فضای خالی منزل هماهنگ می‌شوند پرهوادارتر هستند. مدل‌های گرد بیشتر سبك چوبی- شیشه‌ای دارند‌ به گونه‌ای كه یك لایه چوب و یك لایه شیشه روی آن قرار می‌گیرد كه می‌توان گفت زیبایی خاص خود را دارد.





بهترین چوب‌ها برای میز شما

بهترین میز و صندلی‌ها از نظر جنس و زیبایی از چوب‌هایی ساخته می‌شوند كه درخت آن فقط در آمریكای جنوبی رشد می‌كنند. چوب درخت بامبو و چوب درخت سیاه (Black) از چوب‌های مرغوبی هستند كه برای این اجناس خریداری می‌شوند. چوب درخت سیاه بسیار مقاوم در برابر آب، رطوبت، سرما و گرماست. برای مقاوم‌تر كردن این چوب‌ها آ‌ن‌ها را هم در سرمای شدید و هم در گرمای شدید تست می‌كنند. این چوب‌ها مغز بسیار مستحكمی دارند و برای همین بسیار گران‌قیمت هستند. بیشتر اجناس گران‌قیمت و برندهای محبوب از این نوع چوب‌ها ساخته می‌شوند اما چوب درخت گردو هم برای این اجناس بسیار مناسب است و اكثرا خریداران سراغ این نوع چوب‌ها می‌روند.


ویدیو مرتبط :
میز ناهار خوری با قابلیت کوچک و بزرگ شدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت و فن خرید پرینتر




 

فوت و فن خرید پرینتر

 

هنگامی تصمیم به خرید پرینتر می گیرید، احتمالا زمان طولانی به فکر کردن درباره مشخصات و مقایسه می پردازید. به مواردی همچون تعداد صفحاتی که هر کارتریج پرینتر چاپ می کند و اینکه به صورت خودکار می تواند دو روی کاغذ چاپ کند، توجه می کنید. همیشه به اندازه کافی برای شناخت مشخصات پرینتterری که فکر می کنید ارزان قیمت و به صرفه است وقت بگذارید، تا در آینده هزینه های گزاف روی دست شما نگذارد. در این مطلب به خصوصیاتی از پرینتر می پردازیم که باید مورد توجه قرار گیرند و خصوصیاتی را که توجه به آنها لزومی ندارد برای تان لیست می کنیم.

 

۱- پرینترها: خصوصیاتی که نباید به آنها زیاد توجه کنبم

سرعت موتور (سرعت چاپ):
تصور می شود اعداد سرعت موتور که اغلب سازنده ها بر آن تاکید دارند، می تواند نشان دهنده این باشد که یک کار چاپی حجیم و پرصفحه چقدر طول خواهد کشید. اما پرینترسازها معمولا این اعداد را تحت شرایطی محاسبه می کنند که با کاربری واقعی تفاوت بسیار زیادی دارد. مثلا ممکن است این نتیجه ای که بر روی کارتن پرینتر می بینید، تست سرعت در حالت draft یا پیش نویس با سرعت بالا باشد. اما اغلب ما با کیفیت معمولی و پررنگ از پرینتر استفاده می کنیم که خیلی کندتر است. یا اینکه مدت زمان پردازش تا شروع چاپ اولین صفحه را در محاسبات لحاظ نمی کنند، اما متاسفانه این تاخیر پردازشی بخش جدایی ناپذیری از هر پرینت است.

 

۲- پرینترها: خصوصیاتی که تا حدی قابل توجه اند

سیکل پرینت ماهیانه:
این عدد می تواند نشانگر میزان دوام پرینتر باشد، پس برای انتخاب های اداری و یا افرادی که کارهای چاپی سنگین دارند، باید به این عدد توجه ویژه ای داشت. البته پرینترهای ارزان قیمتی که برای کاربردهای خانگی استفاده می شوند، حتی ممکن است این عدد را در بروشور خودشان نداشته باشند.

اگر پرینتری سیکل ماهیانه ۲۰ هزار داشته باشد، برای بیگاری در یک شرکت بزرگ یا مرکز چاپ و تکثیر ساخته شده، پول تان را بیهوده برای استفاده خانگی دور نریزید. توجه داشته باشید که شما به طور معمول تنها ۱۰ تا ۲۵ درصد سیکل چاپ پرینتر را در خانه و دفتر کار استفاده خواهید کرد، پس در مصارف کوچک زیاد دنبال این عدد نباشید.

 

رزولوشن چاپ:
رزولوشن واقعی یک پرینتر، آنقدرها که شرکت های تولیدی بر روی آن تاکید دارند، مهم نیست. زیرا شما در بهترین حالت، به کیفیتی بیشتر از ۶۰۰ در ۶۰۰ نقطه در اینچ (dpi) نیاز نخواهید داشت. عباراتی همچون optimized یا بهینه شده و up to قبل از رزولوشن تنها تبلیغاتی بوده و شما را از اعداد واقعی دور می کند. اگر هم به دنبال تصاویر و متن های زیبا و قابل توجهی هستید، بهتر است به دنبال رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ دی پی آی باشید.

 

رزولوشن اسکن:
همانند رزولوشن چاپ، رزولوشن اسکن هم می تواند با کمی فریب و تبلیغات همراه شود. به عنوان یک سنجش صحیح به دنبال رزولوشن نوری یا optical resolution باشید. البته زیاد سخت گیر نباشید، رزولوشن ۳۰۰ نقطه در اینچ (dpi) برای اسکن کافی است. کیفیت بالاتر همیشه به معنی مدت زمان اسکن بیشتر، اسکن کندتر و اندازه فایل بزرگتر است. حواس تان به عباراتی چون interpolated و optimized و up to باشید.

 

۳- پرینترها: خصوصیاتی که باید مورد توجه قرار گیرند

چاپ دو روی اتوماتیک:
پرینترهایی که چاپ دو روی اتوماتیک (Automatic duplexing) دارند، صرفه جویی بسیار خوبی در کاغذ دارند. این هم خبر بسیار خوبی برای درختان و جیب ما است. اگر هم برای هزینه کمتر پرینتری ارزان تری خریده اید، بد نیست که برای لطف به جیب تان و ترحم بر درختان، کمی وقت گذاشته و به صورت دستی چاپ ها را دو رو انجام دهید.

 

Page yield‫:‬
همه کارتریج های جوهر پرینتر خصوصیتی به نام Page yield دارند که نشان دهنده تعداد صفحاتی است که یک کارتریج می تواند چاپ کند. این خصوصیت بر روی تمامی پرینترها قابل مشاهده است. اما استاندادهای صنعتی ISO‪/‬IEC باعث شده اند تقریبا اعداد ذکر شده روی اکثر کارتریج ها قابل اعتماد و نسبتا صحیح باشند.

 

کارتریج های استارتر:
برخی از پرینترهای لیزری ارزان قیمت، هنگام فروش به جای یک کارتریج با اندازه معمولی، اغلب با کارتریج های کوچکتری با نام Starter-size cartridge عرضه می شوند. با این کار قیمت تمام شده برای کارخانه و مشتری کمتر می شود. اما توجه داشته باشید که این کارتریج سریع تر از حد معمول تمام شده و هزینه خرید کارتریج زودتر از موعد را روی دست تان می گذارد.