سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فوت و فن‌های سرمایه‌گذاری در بورس


ما در این گزارش سعی داریم با تعریفی ساده از این بازار به شما بگوییم سرمایه‌گذاری در بورس حتی با سرمایه‌ای اندک تا چه میزان می‌تواند ساده،جذاب و مهمتر از همه، پرسود باشد.

روزنامه هفت صبح: در بسیاری از کشورهای پیشرفته اکثر افراد بالای 20 سال بازار سرمایه یا همان بورس را برای سرمایه‌گذاری‌های خود انتخاب می‌کنند؛ که در ایران این شیوه کمتر به چشم می‌خورد شاید به این دلیل است که از اسم «بورس» می‌ترسند یا اینکه تصور می‌کنند سرمایه‌گذاری در بورس بسیار پیچیده، از توان و حتی اطلاعات آنها خارج است.

ما در این گزارش سعی داریم با تعریفی ساده از این بازار به شما بگوییم سرمایه‌گذاری در بورس حتی با سرمایه‌ای اندک تا چه میزان می‌تواند ساده،جذاب و مهمتر از همه، پرسود باشد.

فوت و فن‌های سرمایه‌گذاری در بورس

 دریافت کد بورسی

فردی که اولین بار است می‌خواهد برای سرمایه‌گذاری در بورس اقدام کند، باید یک کد بورسی داشته باشد. این کد که عنوان کارت شناسایی شماست، از سوی کارگزاری به شما داده می‌شود و به سازمان بورس کمک می‌کند تا با در اختیار داشتن اطلاعات هویتی،شما را به عنوان یک فرد حقیقی بشناسد.

باید قبل از انجام معامله یک کار دیگر هم انجام دهید. باید با به همراه داشتن کپی کارت ملی و شناسنامه خود به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کرده و مثل بانک،برای خودتان حساب باز کنید. این حساب برای آن است که سود حاصل از خرید و فروش سهام در هر دوره به حساب شما ریخته شود.



 هزینه‌ها

این سرمایه‌گذاری مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری به غیر از پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنید هزینه‌هایی دارد که البته مبلغ آن چندان زیاد نیست. در کل شما در سه مرحله هزینه‌هایی را پرداخت خواهید کرد. هزینه اول؛ مربوط به مالیات است. بعد از هر خرید و فروش مبلغی بابت مالیات از سود شما کم می‌شود و این مسئله به شما کمک می‌کند تا دیگر مجبور نباشید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهید و مالیات بدهید.

فوت و فن‌های سرمایه‌گذاری در بورس
چون اگر بورس این هزینه را از شما کم نمی‌کرد سازمان امور مالیاتی کشور در هر دوره شما را احضار می‌کرد تا مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنید. چون به هر حال شما با سرمایه‌گذاری در بورس برای خود درآمد ایجاد کردید و مشمول پرداخت مالیات می‌شوید. هزینه دوم حق مشاوره کارگزاری است که باید مبلغی را به کارگزار خود پرداخت کنید و هزینه سوم هزینه سهمی ‌است که می‌خرید. جمع کل این هزینه‌ها در هر خرید و فروش تنها حدود یک درصد از کل مبلغ است و شاید هم کمتر از یک درصد باشد.



 همه چیز را به کارگزار بسپارید


اگر سری به تالار‌های بورس زده باشید حتما دیده‌اید تابلوهایی با یکسری نوشته‌های قرمز روی آن هست که تمام حاضران در سالن بورس هوش و حواسشان به این تابلوها جمع است. در واقع این تابلوها شما و کارگزاران را راهنمایی خواهد کرد که در این لحظه چه سهمی‌ گرانتر شده و چه سهمی ‌ارزان‌تر.

فوت و فن‌های سرمایه‌گذاری در بورس

 سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در این لحظه هست که تصمیم می‌گیرند وقت خرید است یا فروش... اما شما باید به کارگزارتان اطمینان داشته باشید و بگذارید با توجه به شناختی که از بازار دارید برای شما خرید و فروش انجام دهد. این مسئله را هم فراموش نکنید که یک سرمایه‌گذار خوب باید از تحولات بازار خبر داشته باشد.
 


 محدودیتی در کار نیست


سقفی برای سرمایه‌گذاران تعیین نشده که مثلا شما می‌توانید تا 10 میلیون تومان سهم بخرید یا اینکه تا 100 میلیون تومان. این بستگی به خودتان دارد اما هر کاری یک فوت و فنی دارد. بسیاری از کارگزاران می‌گویند همیشه تنها یک درصد احتمال ضرر بدهید. برای همین هم توصیه شده بیش از 40 درصد سرمایه خود را در بورس قرار ندهید. مگر اینکه شما جزو سرمایه‌داران درجه یک باشید.

فردی که اولین بار است می‌خواهد برای سرمایه‌گذاری در بورس اقدام کند، باید یک کد بورسی داشته باشد. این کد که عنوان کارت شناسایی شماست، از سوی کارگزاری به شما داده می‌شود و  به سازمان بورس کمک می‌کند تا با در اختیار داشتن اطلاعات هویتی،شما را به عنوان یک فرد حقیقی بشناسد


ویدیو مرتبط :
مزایای سرمایه‌گذاری در بورس- بخش اول-الف ب بورس-قسمت5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت و فن های مرتب کردن كمد


كمدها از عناصر مهم و زیربنایی هرخانه به شمار می‌آیند. برای اینكه بتوانید از فضای بالقوه كمدها در منزل به بهترین نحو استفاده برید، باید سازماندهی مناسبی در داخل كمدها انجام دهید.