سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فنگ شویی، آرامش را به اتاق خواب می آورد


اتاق خواب شما گوشه خلوتی است كه در آن نا گزیر به استراحت و احیای انرژی خود هستید. مردم به طور فزاینده در معرض انبوهی از اطلاعات، به ویژه اطلاعات مربوط به كار، هستند و این موجب استرس دائمی می شود.

چیدانه - مهندس دریا نصرت پور: اتاق خواب شما گوشه خلوتی است كه در آن نا گزیر به استراحت و احیای انرژی خود هستید. مردم به طور فزاینده در معرض انبوهی از اطلاعات، به ویژه اطلاعات مربوط به كار، هستند و این موجب استرس دائمی می شود. بنابراین در پایان یك روز طولانی و پركار ، چیزی كه واقعا نیاز دارید یك گوشه امن است ، جایی كه به شما به جای هیجان و تحریك استراحت و آرامش دهد، یكی از بزرگترین هدیه هایی كه می توانید به خود بدهید، رخت خوابی به دور از هر گونه سر و صدا و استرس دنیای بیرون می باشد كه در جایی خلوت و آرام قرار دارد و جایی كه شما واقعا نمی خواهید چشم تان و ذهن تان در گیر چیزی شود.

فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

فنگ شویی از بسیاری از جھات مانند طب شرقی است با این تفاوت كه توصیه ھای انجام شده در فنگ شویی به جای اینكه درباره افراد باشد، درمورد فضاھا صدق می کند. حقیقتا فنگ شویی شستشو و پاکسازی در ابعاد جسمانی و ذھنی است. ما باید پاک و رھا از انباشتگی ھا شویم و آن گاه تغییر آغاز می شود. در فنگ شویی ما به دنبال ھارمونی و تعادل این انرژی ھستیم. این هنر باعث حس تعادل میان ما و محیط اطرافمان می شود. از سویی ھمانطور که از نامش پیداست ( فنگ شویی : باد و آب ) در بسیاری از موارد با الھام از طبیعت و شھود ، شیوه ھا و راھکارھایی برای خلق ھارمونی و تعادل در درون و بیرونمان ارائه می دھد که موجب آرامش و صلح می شود.

فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

اتاق خواب كوچك ، متناسب و ایده ال می باشد چون انرژی آن آرام تر ومتعادل تر است. تمام لباس هایی كه در طول روز پوشیده اید و از دنیای بیرون انرژی گرفته اند را به اتاق دیگر و یا كمد لباس منتقل كنید.

فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

از گل های خشك استفاده نگردد زیرا باعث بیماری می شود، گیاهان شاداب همیشه ایده خوبی هستند زیرا  چی  (یکی از عناصر فنگ شویی) را افزون می كنند.
 
در حالت ایده آل، نباید اتاق خواب روی یك فضای خالی مثل گاراژ یا انباری قرار بگیرد ، زیرا همه انرژی اتاق از طریق كف آن جذب خواهد شد . كسانی كه به سختی به خواب می روند اتاق خواب شان رو به غرب باشد، در حالی كه اتاق های رو به طلوع برای كسانی كه بیدار شدن برایشان سخت است ایده آل می باشد.

هنگام طراحی رنگ یك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ های درخشان پرهیز كنیم چرا كه ممكن است هنگام استراحت این رنگ ها آزار دهنده به نظر برسند. اما چنانچه رنگ های زنده را بیشتر می پسندید سایه های مختلف رنگ آجری در كنار كرم های غنی و سیاه می تواند انتخابی مناسب باشد.

 
فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندكی تجملی هستید استفاده از رنگ های بكار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین مكانی است. رنگ های گرمی چون طلائی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های بكار رفته در طرح های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی با شكوه و گرم در یك دكوراسیون هستند. علاوه بر به كارگیری این رنگ ها در فضای اتاق استفاده از پارچه های زینتی شرقی، پارچه های سوزن دوزی و قلم كار غنا و جذابیت دكوراسیون اتاق خواب را دو چندان می نمایند .
 
فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

محل تخت خود را با دقت انتخاب كنید ، طوری كه دید خوبی از در داشته باشد و پشت سرتان به جای فضای باز یا پنجره ، دیوار محكمی باشد. سعی كنید مستقیما به موازات در نخوابید ، چون در مسیر انرژی های ورودی به اتاق قرار می گیرید. نه سر و نه پا، هیچكدام نباید مستقیم رو به پنجره باشد. اگر پشت شما به در است یك آینه كوچك روی دیوار روبرو آویزان كنید تا هر كسی را وارد اتاق می شود ببینید.

فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

كسانی كه احساس افسردگی ، عصبانیت و آزردگی دارند باید طوری بخوابند كه سرشان رو به غرب باشد . تنها در این صورت است كه احساس آرامش و رضایت خواهند داشت. وقتی كه در طول شب، خواب آشفته ای داشته اید ، صبح روز بعد احساس خستگی می كنید و تمایل دارید در رخت خواب بمانید . سرتان را رو به سمت شرق قرار دهید . صبح فردا سر حال و شاد و پر انرژی از خواب بیدار خواهید شد.
 
فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

تخت خواب های دارای قاب فلزی امواج الكترو مغناطیسی لوازم برقی و سیم كشی خانه را تشدید می كنند ، تخت خواب های چوبی بهتر هستند. همچنین باید امكان دسترسی به تخت خواب از دو طرف میسر باشد، مگر اینكه بخواهید تنها بخوابید. برای ملافه ها ، پتو ، کوسن ها و روبالشی ها از مواد طبیعی استفاده كنید.

فنگ شویی آرامش را به اتاق خواب می آورد

الكتریسیته كه به شدت یانگ (یکی از عناصر فنگ شویی) است، باید كم ترین حضور را در اتاق خواب داشته باشد . بنابراین ، ویدئو و دیگر وسایل برقی باید در هنگامی كه استفاده نمی شوند، از نظر دور شوند.


ویدیو مرتبط :
فنگ شویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فنگ شویی چیست؛ تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون اتاق خواب



فنگ شویی یا فانگ شویی (Fengshui) فلسفه و هنری باستانی است که سابقه آن به ۳۰۰۰ سال پیش در کشور چین باز می گردد. بر اساس آن هر فضایی دارای انرژی است و با بکارگیری و حفظ تعادل بین اشیا و فضا، سلامتی و خوشبختی برای انسان رقم می خورد.
فنگ به معنی باد و شویی آب است. در فرهنگ چینی باد و آب مظهر سلامتی و پاکی است. در نتیجه فنگ شویی خوب، خوشبختی است و فنگ شویی بد، بدشانسی و بدبختی است.
اساس فنگ شویی دیدگاهی است که فلسفه و فنون باستانی چین به جهان دارد. بر اساس این دیدگاه، زمین، زنده و منبع انرژی است.
یک روز بهاری را تجسم کنید. خورشید می درخشد و نسیم خنکی می وزد در حالیکه شما بر امواج آرام دریا در حال استراحت هستید. اکنون احساس فوق العاده ای دارید. چرا این احساس را داخل خانه خود نبرید؟ هدف فنگ شویی ایجاد اینگونه تغییرات برای احساس کردن لطافت باد و آب است.
در ادامه به نکاتی برای طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب آرامش بخش، بر اساس قواعد فنگ شویی اشاره می کنیم:
اتاق خواب مکانی برای استراحت است

فنگ شویی چیست,کتاب فنگ شویی
تلویزیون، کامپیوتر، وسایل ورزشی و هرگونه وسایلی که با استراحت منافات دارند را از اتاق خواب خود بیرون ببرید، زیرا که وجود این وسایل در اتاق خواب باعث از بین رفتن انرژی های مثبت و نهایتاً آرامش شما می شود.
ریخت و پاشها را مرتب کنید
اتاقتان را مرتب کنید و از شر هر چیزی که دوست ندارید در اتاقتان باشد خلاص شوید. جمع کردن ریخت و پاش ممکن است زمانبر و خسته کننده باشد، ولی باعث می شود که احساس خوبی به شما دست دهد و بتوانید تغییرات را بر طبق علاقه خود اعمال کنید. از این مرحله فرار نکنید، زیرا مهمترین مرحله هماهنگ کردن انرژی ها، پاکیزگی و مرتب بودن است.
بگذارید هوای تازه و نور کافی وارد اتاق شود
پنجره ها را باز کنید و هوای تازه و پاک را به اتاق خود راه دهید. گیاهان خانگی نیز می توانند هوای اتاق را تصفیه کنند، به شرطی که اتاق بزرگ و گیاهان دور از تخت خواب گذاشته شوند. اجازه دهید نور طبیعی و کافی در روز به اتاق وارد شود.
درجات مختلف نوری را در اتاق خوابتان ایجاد کنید
شبها درجات مختلف تیرگی و روشنی ایجاد کنید. می توانید ازلامپهایی که دارای سوییچ های تنظیم شدت نور هستند و یا از شمع هایی که دارای کیفیت بالا و فاقد مواد سمی می باشند، استفاده کنید. روشن کردن شمع حداقل ۱۵ دقیقه قبل از خواب، باعث جذب انرژی و داشتن خوابی راحت می شود.
دکوراسیون و رنگهای مناسب
رنگ، مهمترین بخش دکوراسیون است. رنگ های متناسب برای دکوراسیون، درجات رنگی بین رنگ پوستی تا شکلاتی است. آبی روشن و سبز نیز مناسب می باشند. باید دقت داشت که از رنگ های سرد به تنهایی استفاده نکرد زیرا مانع از داشتن خوابی آرام می شود. بهتر است رنگ های سرد و گرم در کنار هم به کار گرفته شوند.
دکوراسیون متناسب، می تواند انرژی های موجود در اتاق خواب را متعادل نگاه دارد. برای مثال دو میز کوچک در دو طرف تخت خواب، محل مناسبی برای گذاشتن چراغ خواب، کتاب، لیوان آب، ساعت و یا وسایل کوچک مورد نیاز قبل از خواب می باشد. همچنین توصیه شده که آینه ای کوچک را به جای قرار دادن یک آینه بزرگ در اتاق خواب، برگزیده و در گوشه اتاق خواب خود بگذارید.
تابلو و تصاویر مناسب
تصاویر تابلوهای اتاق خواب خود را با دقت انتخاب کنید. تصاویر خشن با رنگهای تند مناسب اتاق خواب و استراحت نمی باشد. می توانید تصاویر و یا اتفاقاتی که دوست دارید در زندگیتان اتفاق افتد را انتخاب کنید.
تمامی درها را ببندید
قبل از خواب درِ اتاق خواب و تمامی درهای مشرف به آن را ببندید. نظم حاکم در اتاق خواب، آرامش را به شما منتقل می کند.
                                                          *******
پایه و اساسی که در زمان قدیم از مفهوم «فنگ شویی» برداشت می شده، هم اکنون در چین هم در زمره خرافات قرار می گیرند. اما این عبارت، امروزه بیشتر به عنوان اصطلاحی برای طراحی دکوراسیون (از مکان قرارگیری اشیا تا نور محیط، رنگ دیوارها و نظم اتاق) و به منظور زیبایی و سادگی بیشتر در مکان های مختلف منزل و محل کار به اجرا در می آید.
فنگ شویی اتاق خواب باعث هماهنگی انرژی های مقوی و نفسانی می شود. این هماهنگی شما را به هیجان و آرامش همزمان دعوت می کند. می تواند چرتهای نیمروز، خواب شبانه و عشق ورزیدن شما را مفرح و لذت بخش تر کند، پس چرا از همین الان شروع نکنیم؟

منبع : salemzi.com