سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فعالان املاك این مکان ها را برای خانه‌دار شدن پیشنهاد می‌كنند


گام اول خانه‌دار شدن، تصمیم قطعی شما برای داشتن سقفی است كه متعلق به خودتان باشد و اگر به این تصمیم اطمینان دارید و خودتان را برای طی كردن این مسیر هرچند طولانی آماده كرده‌اید، باید به دنبال اطلاعات مطمئن در این مورد باشید.



صبح بخیر: گام اول خانه‌دار شدن، تصمیم قطعی شما برای داشتن سقفی است كه متعلق به خودتان باشد و اگر به این تصمیم اطمینان دارید و خودتان را برای طی كردن این مسیر هرچند طولانی آماده كرده‌اید، باید به دنبال اطلاعات مطمئن در این مورد باشید. ما با یكی از فعالان در زمینه املاك گفت‌وگوی مختصر اما مفیدی داشته‌ایم تا حاصل سال‌ها تجربه‌‌اش را با آنهایی كه به فكر خرید خانه هستند، در میان بگذارد. قبل از هرچیز این نكته را در نظر داشته باشید كه برای به دست آوردن اطلاعات باید به دنبال منبعی مطمئن باشید. اینكه عده زیادی از افراد كار مشابهی را انجام می‌دهند، نمی‌تواند دلیل خوبی برای قابل اعتماد بودن آن راه  و آن افراد باشد.



حتما لازم نیست در «تهران» خانه بخرید

محمد.ل كه یكی از فعالان بسیار باتجربه در آژانس املاك است، اطلاعات خوبی در زمینه خرید خانه به ما می دهد. او می‌گوید: این روزها از جاهای مختلف می‌شنویم كه خرید خانه در  پردیس خیلی به صرفه است و مثلا با 30 و 40 میلیون تومان می‌شود یك خانه رهن‌دار خرید یا  قیمت آپارتمان‌های این مناطق خیلی ارزان‌تر از مناطق دیگر است. اما متاسفانه یكی از مشكلاتی كه این آپارتمان‌ها دارد، نداشتن سند مستقل برای هر واحد است. هرچند قرار است كه این مشكل به زودی برطرف شود اما من به عنوان كسی كه در این حوزه تجربه دارم، ترجیح می‌دهم اگر قرار است یكی از مناطق حومه را  برای خرید خانه انتخاب كنم، به پردیس فكر نكنم چون  بیشتر آپارتمان‌های پردیس وام‌‌دار هستند و حداقل پولی كه باید برای خرید خانه در اختیار داشته باشید، حدود 70 تا 80 میلیون تومان است. شما اگر این مقدار پول را داشته باشید، خب می‌توانید یك خانه وام دار در تهران خریداری كنید. پس اگر از گوشه و كنار شنیده‌اید كه مثلا با 40میلیون تومان پول می‌توانید در پردیس خانه‌دار شوید، اصلا سراغ این گزینه نروید. قیمت خانه‌ها در پردیس از 900 تا یک​میلیون و 200هزار تومان برای هر متر مربع نوسان دارد كه این بسته به موقعیت جایی است كه انتخاب می‌كنید. اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی مثل خرید زمین هستید، پردیس قابلیت این را دارد كه شما در آنجا سرمایه‌گذاری كنید؛  البته اگر نیاز فوری به بازگشت سرمایه اولیه خودتان نداشته باشید. پس این انتخاب برای كسانی كه به امید خرید خانه ارزان‌تر به پردیس فكر می‌كنند، چندان مناسب نیست. البته این نظر شخصی من است و باز هم به اولویت‌های افراد بستگی دارد.

شهریار و اندیشه، یك انتخاب درست

اینكه در حومه تهران می‌شود راحت‌تر از تهران خانه‌دار شد، شكی در آن نیست اما انتخاب مكان مناسب، به جست‌وجو و داشتن اطلاعات درست و قابل اعتماد نیاز دارد. محمد. ل، بهترین انتخاب را برای خرید خانه، شهریار و اندیشه می‌داند ، به عقیده او  بافت شهری شهریار و اندیشه  برای آنهایی كه موقعیت مكان زندگی‌شان برایشان اهمیت دارد، گزینه خیلی خوبی است. قیمت آپارتمان‌ها در این دو شهر بین 800 تا 900 هزار تومان برای هر متر مربع است و می‌توان با  20میلیون تومان یك خانه 50 متری رهن‌دار خرید و در كل با 50 میلیون تومان می‌شود امید داشت كه خانه‌دار شد. مبلغ اولیه را هم می‌شود از طریق بانك فراهم كرد. برای مثال بانك مسكن با گذاشتن سه و چهار میلیون تومان، سه‌برابر میزان موجودی، به افراد وام می‌دهد و در این زمینه هیچ گزینه‌ای جز خود بانك‌ها منبع خوبی برای كسب اطلاعات دقیق‌تر نیست. افراد زیادی هستند كه محل سكونت خود را شهریار یا اندیشه  انتخاب كرده‌اند  و محل كارشان در تهران قرار دارد، چون این 2 شهر فاصله زیادی با تهران ندارد و علاوه بر این بافت شهری و تجاری آنها با تهران تفاوت چشمگیری ندارد. این كارشناس مسكن می‌گوید، انتخاب مكان مناسب گزینه‌ای است كه باید در كنار خانه‌دار شدن به آن توجه كرد. اینكه فقط می‌خواهید خانه‌دار شوید و در جایی زندگی كنید كه آرامش روحی ندارید و از آن لذت نمی‌برید، به نظر من اصلا خوب نیست. مناطقی در تهران هستند كه شاید بتوانید با قیمت مناسب‌تری در آنجا خانه بخرید اما خیلی شلوغ هستند و این  شاید برای كسانی كه در محله‌های تقریبا آرامی زندگی كرده‌اند، مناسب نباشد و آرامش روحی آنها را فراهم نكند.




ویدیو مرتبط :
هندسه پایه کنکور (مکان هندسی) - خانه آموزش نوین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد «بیمه زنان خانه‌ دار» به جای مهریه


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به قوه قضاییه پیشنهاد داده‌ایم که در شروط ضمن عقد به جای مهریه، بیمه زنان خانه‌دار در نظر گرفته شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به قوه قضاییه پیشنهاد داده‌ایم که در شروط ضمن عقد به جای مهریه، بیمه زنان خانه‌دار در نظر گرفته شود.

شهیندخت مولاوردی با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه بیمه زنان خانه‌دار دو موضوع را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها از پیشنهاد به قوه قضاییه است.

وی افزود: 4 پیشنهاد در زمینه لایحه بیمه زنان خانه‌دار به معاون اول رییس جمهور داده‌ایم علاوه بر آن تلاش می‌کنیم از ظرفیت ستاد ملی زن و خانواده برای تحقق این بیمه بهره ببریم.

مولاوردی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با سازمان تامین اجتماعی در زمینه بیمه زنان خانه‌دار گفت: چندین جلسه با این سازمان داشتیم این سازمان قصد دارد در قالب ماده 27 برنامه پنجم توسعه بیمه چند لایه را اجرایی کند.

لایحه «بیمه زنان خانه‌دار" در چارچوب ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه تهیه شده است.