سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)


تقریبا بیشتر آپارتمان ها کوچک و نقلی ساخته می شوند و افرادی که در این واحدها زندگی می کنند باید به زور وسایل خود را در آن جای دهند. اما اگر کمی حرفه ای به این مشکل نگاه کنید، می توانید به زیبایی مشکل کمبود فضا را حل کنید.

 
 
 

صبح بخیر: تقریبا بیشتر آپارتمان ها کوچک و نقلی ساخته می شوند و افرادی که در این واحدها زندگی می کنند باید به زور وسایل خود را در آن جای دهند. اما اگر کمی حرفه ای به این مشکل نگاه کنید، می توانید به زیبایی مشکل کمبود فضا را حل کنید. البته این را قبول داریم که پولش هم باید باشد. اما یک بار هزینه کنید و بقیه سال را در آرامش و آسایش خیال در آپارتمانی که از همه فضاهای آن هوشمندانه استفاده شده است، زندگی کنید.

انباری داخلی

در خانه های کوچک، برای بزرگ تر دیده شدن فضا، باید شلختگی را کنار گذاشت و همه چیز را همیشه در جای خود قرار داد. برای وسایلی که مکان مشخصی ندارند هم باید یک انباری داخلی درست کرد. به طور مثال می توانید کمد دیواری نصب کنید. کابینت نصب کنید. یا فضایی همچون کتابخانه درست کنید که فضاهای پوشیده بیشتری دارد که بتوانید وسایل گوشه و کنار خانه را در آن جای دهید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)

خالی از وسایل اضافه

واحدهای بسیار کوچک آپارتمان را تا حد امکان از هر نوع وسیله اضافه ای خالی کنید. به نور طبیعی و جادوی پنجره ها توجه بیشتری داشته باشید. رنگ های روشن را فراموش نکنید. خانه را با طرح های ساده دکور کنید تا به‌هم‌ریختگی کمتری در خانه احساس شود.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)

اتاق خواب

در اتاق خواب وسایل و مبلمان بسیاری مورد نیاز است. از تختخواب گرفته تا کمد، کشو، میزآرایش و ... همه این وسایل فضایی را اشغال می کنند و گاهی نمی توان همه را در یک اتاق واحد جا یداد. البته این شرایط سخت فقط مختص آپارتمان های نقلی امروزی است. اما با استفاده از وسایل باریک، ساده و انواع دیواری می توان تا حدی این کمبود جا را جبران کرد. به طور مثال، در بالای تخت تاقچه ای نصب کنید و برخی از وسایل را در فضای عمودی اتاق جای دهید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)

استفاده از وسایل چندمنظوره

آیا آپارتمان کوچکی دارید؟ برای استفاده بهینه از فضا، خوب است دیوارهای حائل میان سالن و آشپزخانه را بردارید. روی دیوار نیز آینه بزرگی نصب کنید تا موجب بزرگ تر دیده شدن اتاق بشود.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)

باکس های مکعبی

از باکس های مکعبی در کنار هم به عنوان کتابخانه یا به صورت تکی در کنار مبل استفاده کنید. از این باکس ها برای انبار وسایل مختلف می توانید استفاده کنید. حتی می توانید به عنوان مکانی برای چیدن وسایل دکوری از آنها بهره بگیرید.  

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)

جمع و جور و هوشمندانه

از مبلمانی استفاده کنید که بتوان از آن استفاده چندمنظوره داشت. به طور مثال، دسته های این کاناپه بهترین مکان برای ذخیره کتاب های کوچک است و علاوه بر استراحت برای انجام کارهای روزانه یا مطالعه هم می توان از آن بهره گرفت.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)

نمایش مجموعه های هنری

یکی از بهترین ایده ها برای خانه های کوچک، انبار مجموعه های فیلم یا موسیقی در دل دیوار است. یعنی تاقچه های دیواری برای آرشیو خود درست کنید و آنها را به زیبایی در کنار هم بچینید. این کار نه تنها باعث زیبای فضا می شود، مجموعه شما را نیز در دسترس قرار می دهد.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)

پانل جداکننده

با یک پانل چوبی بارنگ متناسب و زیبا می توانید اتاق خواب و فضای کار را از یکدیگر جدا کنید. از زیر پله ها هم می توان به عنوان انباری بهره گرفت.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)

استفاده بهینه از اتاق خواب

در خانه های کوچک باید از همه فضا استفاده کرد. از زمین گرفته تا دیوار همه قابل استفاده هستند و فقط باید کمی هوشمندی به خرج دهید. به طور مثال، در گوشه ای از اتاق خوابیک ردیف کابینت شیک و یک رنگ با طرح واحد سفارش دهید تا در فضای داخلی آن انواع لباس و وسایل و کفش و کیف های خود را قرار دهید. از سطح رویی آن نیز می توانید برای قرار دادن وسایل دکوری یا وسایل ضروری بهره بگیرید.

فضاهای کوچک، ایده های بزرگ (1)


ویدیو مرتبط :
ایده هایی ساده برای فضاهای کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایده‌هایی بزرگ مخصوص فضاهای کوچک +ویدئو


فضاهای کوچک همیشه نیازمند ترفندهای دکوراسیونی عالی و هوشمندانه هستند تا بتوانند زیبایی خود را نمایان کنند. از این جهت، در این ویدئو 9 راهکار ساده اما کاربردی را نمایش داده ایم تا بتوانید اتاق های کوچک را بزرگ تر از آنچه هستند نشان دهید.

 
 
 

صبح بخیر: فضاهای کوچک همیشه نیازمند ترفندهای دکوراسیونی عالی و هوشمندانه هستند تا بتوانند زیبایی خود را نمایان کنند. از این جهت، در این ویدئو 9 راهکار ساده اما کاربردی را نمایش داده ایم تا بتوانید اتاق های کوچک را بزرگ تر از آنچه هستند نشان دهید.

1.    ابتدا، بزرگ فکر کنید. به جای اینکه تابلوهای کوچک و متعدد روی دیوارها نصب کنید، یک تابلو اما بزرگ انتخاب کنید. این تابلو را می توانید در بالای کاناپه یا در کنار بوفه یا کتابخانه نصب کنید.

2.    از بلندی های بهره بگیرید. پرده ها را تا حد امکان بلند انتخاب کنید. میله پرده را در نزدیکی سقف نصب کنید. بلند بودن پرده توهم بزرگ تر بودن اتاق را به بیننده القا می کند. 

3.    مجموعه های دکوری را نیز در ارتفاع بالا به نمایش بگذارید. به طور مثال، قرار داشتن ظروف تزئنی در طبقه های بالای بوفه در این اتاق باعث شده است تا فضا بلندتر و بزرگ تر دیده شود. حتی شاخه درختی که در بالای کمد است نیز موجب بزرگ تر دیده شدن اتاق می شود.

4.    در مورد صندلی های اتاق نشیمن وسواس داشته باشید. این دو صندلی ناهارخوری هستند که به دلیل داشتن پایه های باریک، فضای بسیار کمی اشغال می کنند. برای اینکه اتاق فرمت قرینه و زیبا داشته باشد، دو صندلی در این قسمت قرار دهید. پشتی های باله‌دار ای صندلی ها نیز در اینجا نفقش مهمی ایفا می کنند.

5.    به جای استفاده از میز جلوی مبل، یک جفت کوسن های صندقی برای جلوی مبل انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید هر لحظه به هر جا که می خواهید آنها راجابه جا کنید. از سطح رویی آنها می توانید برای قرار دادن لیوان و بشقاب پذیرایی استفاده کنید. از فضای داخل آنها نیز برای قرار دادن، پتوهای روی مبل، کنترل های اضافی یا وسایل بازی و سرگرمی استفاده کنید.

6.    برای بزرگ تر نشان دادن فضای غذاخوری، صندلی های بدون دسته و پشتی های بلند انتخاب کنید. پا را از این هم فراتر بگذارید. صندلی های یک طرف میز را بردارید و به جای آن از نیمکت سراسری استفاده کنید. نیکمت این مزیت را دارد که در مواقعی که استفاده ندارد، در زیر میز مخفی می شود و فضایی را اشغال نخواهد کرد. همچنین ، باعث می شود تا فضای رفت و آمد باز باشد.

7.    قالی یا فرش را از دکور خانه حذف کنید. این کار موجب می شود تا فضای کف اتاق بازتر دیده شود.

8.    از تاثیر لوستر در اتاق غافل نشوید. لوستری را انتخاب کنید که با فضای اتاق جور باشد و نور و درخشندگی خوبی نیز به فضا ببخشد.

9.    آیا فکر می کنید در این اتاق کوچک جایی برای میز کار وجود ندارد؟ بهتر است دوباره فکر کنید. کشوهای زیر کمد را می توانید به عنوان انبار وسایل کار خود مورد استفاده قرار دهید. هنگام کار آنها را روی میز ناهارخوری بچینید و دوباره سرجای خود در کمد برگردانید.