سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فتح كلیمانجارو در 9 سالگی


یك نوجوان 15 ساله توانست با صعود به مرتفع‌ترین قله قطب جنوب، به‌عنوان جوان‌ترین كوهنوردی شناخته شود كه به بلندترین قله‌های قاره‌های مختلف جهان صعود كرده‌است.





صبح بخیر:  یك نوجوان 15 ساله توانست با صعود به مرتفع‌ترین قله قطب جنوب، به‌عنوان جوان‌ترین كوهنوردی شناخته شود كه به بلندترین قله‌های قاره‌های مختلف جهان صعود كرده‌است. به گزارش شبكه یورونیوز، «جردن رومرو» یك هفته مانده به سال جدید میلادی با صعود به بلندترین قله قطب جنوب به جوان‌ترین فردی تبدیل شده كه بلندترین قله‌های نقاط مختلف جهان را فتح كرده است.



می‌گویند سرعت زندگی در قرن بیست‌ویكم موجب شده تا خیلی‌ها از طبیعت و مظاهر آن دور شوند و برخلاف نسل‌های قبل كه نوجوانان به سرعت وارد زندگی اجتماعی می‌شدند و نقش می‌پذیرفتند اما در همین عصر، نوجوانی 51 ساله به جای این‌كه مانند هم‌سالانش پای بازی‌های كامپیوتری بنشیند، از 9 سالگی به قاره‌های مختلف رفته و یكی یكی بلندترین نقطه آن را فتح كرده است.



همراهی با نامادری

جردن در 11 سالگی و در سال 2008 به بلندترین قله كشورش یعنی «مك‌كینلی» صعود كرد كه با 194/6 متر ارتفاع بلندترین نقطه آمریكای شمالی محسوب می‌شود، تلاش كرد تا خود را آماده صعود به بلندترین نقطه جهان كند. در آن زمان پدر و نامادری‌اش او را همراهی می‌كردند. او برای این‌كه شبه‌های در مورد ركوردشكنی‌هایش پیش نیاید به آسیای جنوب‌شرقی و كشور اندونزی سفر كرد با صعود به قله «كارستنس» این كشور به ركوردشكنی‌های خود ادامه داد. برخی از جغرافی‌دان‌ها عقیده دارند، جزایر اقیانوس آرام از جمله استرالیا و اندونزی جزو قاره اقیانوسیه است. هرچند بسیاری دیگر عقیده دارند اندونزی و جزایر پر تعدادش جزو قاره آسیاست. قاره‌ای كه بام جهان را در خود دارد. در مورد این نوجوان صدها مقاله نوشته شده است. به‌خصوص زمانی كه به قاره استرالیا سفر كرد و با صعود به مرتفع‌ترین قله این قاره تمام شك و شبهه‌ها از بین برود. او در یكی از مصاحبه‌هایش گفته بود: «تمام تلاش‌های من برای صعود به قله‌های مختلف جهان تمرینی ساده در برابر صعود به بام جهان یعنی قله اورست است.»



پسری كه در قله ایستاد

اما جردن با نارضایتی از چنین اظهارنظرهایی ادعا كرد، او خودش تصمیم گرفته است به‌عنوان جوان‌ترین فردی شناخته شود كه توانسته به مرتفع‌ترین قله جهان صعود كند. درحالی‌كه بسیاری نگران جردن رومرو جوان بودند، او در دهم ماه می‌سال 2010 به قله اورست صعود كرد. او در بازگشت به كشورش درحالی‌كه تنها 13 ساله بود، داستان سفر خود به قله اورست و دیگر تلاش‌هایش را در قالب كتابی به نام «پسری كه اورست را فتح كرد: داستان جردن رومرو» منتشر كرد. كتابی كه با استقبال شدید مردم و به‌خصوص هم سن و سال‌هایش روبه‌رو شد.



پاسخ به رسانه‌ها

او در ماه می‌2010 و در 13 سالگی نخستین تلاش خود را برای فتح بام جهان در مرز كشورهای نپال و چین قرار دارد، آغاز كرد. آن زمان برخی از كوهنوردان باتجربه از تلاش جردن رومرو برای صعود به اورست انتقاد كردند. یكی از آن‌ها پدر جردن را متهم كرد كه برای جلب توجه رسانه‌ها جان فرزندانش را به خطر می‌اندازد. زیرا ریه او توانایی مقاومت در این ارتفاع را ندارد.



در كنار برف‌های كلیمانجارو

آخرین آن‌ها قله «وینسون» در قاره جنوبگان یا همان قطب جنوب است. قله‌ای كه حدود 4900 متر ارتفاع دارد. او در سال 2006 میلادی، زمانی كه تنها 9 ساله بود، توانست بر بلندای قاره آفریقا و قله كلیمانجارو در تانزانیا بایستد. قله‌ای كه در تمام طول سال برف بر قله آن به سپیدی می‌زند. كوه كلیمانجارو كمی از دماوند خودمان بلندتر است. زمانی كه «جردن دیوید رومرو» به مرتفع‌ترین قله آفریقا صعود كرد، بازتاب چندانی نداشت اما او به تلاش‌هایش ادامه داد. زمانی‌كه 10 ساله بود به 2 قله مرتفع روسیه و آرژانتین صعود كرد. به قله «البروس» روسیه كه با 642/5 متر مرتفع‌ترین قله اروپا شناخته می‌شود صعود كرد. پس از آن تلاش دوباره‌ای كرد و به «آكونكاگوا» كه در آرژانتین قرار دارد و مرتفع‌ترین قله آمریكای جنوبی شناخته می‌شود صعود كرد. او جزو نخستین كودكان 10ساله‌ای است كه توانسته به ارتفاع 962/6 صعود كند.



پایان تلاش‌ها

تا اینجای كار او توانسته بود به بزرگ‌ترین آرزوی خود كه صعود به اورست بود، جامه عمل بپوشاند. تا این‌كه حدود یك ماه پیش و یك هفته مانده به آغاز سال 2012 همراه پدر و نامادری‌اش به قله «وینسون» صعود كرد تا تلاش 6 ساله‌اش تكمیل شود و به‌عنوان جوان‌ترین فردی شناخته شود كه توانسته به تمام قله‌های بلند قاره‌های مختلف جهان صعود كند.


ویدیو مرتبط :
ترومپت از روبن سیمئو در 8 و 9 سالگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیدصالحی: از 9 سالگی نوحه می‌خواندم!


سید صالحی می گوید تمام تلاشش را می کند تا کادر فنی از عملکرد او راضی باشند.

خبرآنلاین: سید صالحی می گوید تمام تلاشش را می کند تا کادر فنی از عملکرد او راضی باشند.

رقابت‌های لیگ برتر در حالی دوران تعطیلی خود را سپری می‌کند که همه تیم‌ها دنبال جذب بازیکن هستند. سیدمهدی سیدصالحی مهاجم بلندقامت پرسپولیس یکی از بازیکنانی بود که مورد توجه چند تیم از جمله سپاهان قرار گرفت ولی علی دایی در نهایت با جدایی سیدصالحی مخالفت کرد. او در مورد شرایط پرسپولیس، بحث پیشنهادهایی که ارائه شد و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرآنلاین پاسخ می‌دهد.

ابتدا در مورد شرایط پرسپولیس صحبت کن.

ما وضعیت خوبی داریم و تمرینات را صبح و بعدازظهر به صورت منظم دنبال می‌کنیم. تمام تلاش بازیکنان این است که در نیم فصل دوم باعث خوشحالی هواداران، کادرفنی و مدیریت باشگاه شوند. امیدوارم به حق این شب‌های عزیز بتوانیم در پایان فصل قهرمان شویم و هواداران خوشحال شوند.

در مورد نیم فصل دوم چه صحبتی داری؟‍

به نظر من امتیاز گرفتن در نیم فصل دوم خیلی سخت است چون حساسیت بازی‌ها بیشتر می‌شود. خیلی از تیم‌ها برای قهرمانی می‌ جنگند و بعضی از تیم‌ها نیز برای سقوط نکردن رقابت می‌کنند. با این حال ما اگر قهرمانی می‌خواهیم باید در نیم فصل دوم امتیازهای بیشتری کسب کنیم و کمترین اشتباه را داشته باشیم.

در مورد بازی با تراکتور چه صحبتی داری؟

به نظر من بازی با تراکتور بسیار سخت است چون در زمین حریف بازی می‌کنیم. آنها در نیم فصل اول نتایج خوبی گرفتند ولی ما باید تراکتور را که یکی از حریفان مستقیم پرسپولیس محسوب می‌شود شکست دهیم. امیدوارم با برد از تبریز برگردیم.

فکر می کنی پرسپولیس امسال قهرمان شود؟

باور کنید هدف بازیکنان چیزی جز این نیست و امیدوارم در پایان فصل آنها را خوشحال کنیم.امیدوارم خدا به تیم ما عزت بدهد و پرسپولیس بعد از چند سال قهرمان لیگ شود.

در این چند هفته بحث جدایی تو از پرسپولیس مطرح شد و چند تیم تو را می‌خواستند ولی دایی مخالفت کرد. در این مورد چه صحبتی داری؟

من ابتدای فصل گفتم که به خاطر علی دایی و هواداران به پرسپولیس آمدم و هدفم این بود که سرمربی پرسپولیس را خوشحال کنم. من این حرف را از روی چاپلوسی نمی‌زنم و صادقانه می‌گویم که حتی جانم را برای دایی می‌دهم. در نیم فصل اول هم تلاش کردم تا بهترین بازی‌ها را انجام دهم و امیدوارم کادرفنی از عملکردم راضی باشد. من بازیکن پرسپولیس هستم و باید تابع تصمیم باشگاه باشم.

راستی در مورد مداحی در ماه محرم صحبت کن.

من از 7 سالگی مثل خیلی از بچه‌ها به هیئت می‌رفتم و یادم می‌آید آن زمان با چادرهای مادرمان خیمه عزاداری درست می‌کردیم. من از 9 سالگی بدون بلندگو می‌خواندم و آن زمان در اصفهانک واقع در خیابان شهید محلاتی زندگی می‌کردیم. خدا حاج آقا دلاوری را بیامرزد، او پارکینگ خانه‌اش را به هیئت ما داد و در سال 1374 اسم هیئت را به نام حضرت علی‌اکبر(ع) گذاشتیم.

هنوز هم به آن هیئت می روی؟

بله، اتفاقا شب عاشورا به آن هیئت رفتم و نوحه خواندم. آن زمان که هیئت را تازه تاسیس کرده بودیم جای ثابت نداشتیم و دستگاه صوتی هم نبود ولی به لطف ائمه جای ثابت پیدا کردیم و رفته رفته شرایط بهتر شد. یادم می‌آید آن زمان در هیئتی که پدرم نیز به آنجا می‌رفت نوحه می‌خواندم، هیئت خوانساری‌های مقیم مرکز که به نام موسی ابن جعفر(ع) بود.