سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

غذایی برای سلامت پوست



 

غذایی برای سلامت پوست

 

مواد لازم (برای 2 نفر):

 

 

روغن زیتون
2 قاشق غذاخوری
لوبیا سفید
75 گرم
پیاز كوچک
یک ‌دوم عدد
برگ بو
به مقدار لازم یک پیمانه
گوجه فرنگی خرد شده یک عدد
رب گوجه‌ فرنگی یک قاشق
نمك و فلفل به مقدار لازم
شوید خشك شده به مقدار لازم

 

 

 

طرز تهیه:

 

قبل از این كه بقیه كار آشپزی خود را ادامه دهید، فر را روی 375 درجه فارنهایت تنظیم كنید.

 

در مدتی كه لوبیا در حال پخت است، یك ماهی‌تابه بردارید و درون آن یك قاشق روغن بریزید تا داغ شود. سپس پیازها را درون آن سرخ كنید تا طلایی شود. آن را از روی حرارت بردارید.

 

بعد از 30 دقیقه لوبیاها را آبكشی كنید و درون ماهی‌تابه به پیازها اضافه كنید. حالا بقیه روغن را درون قابلمه بریزید. گوجه، برگ بو و سه‌چهارم پیمانه آب داخل ظرف ریخته و به هم بزنید و بگذارید تا‌آب جوش بیاید سپس از روی گاز برداشته و داخل فر بگذارید.

 

در طی یك ساعتی كه غذای ما درون فر است، گاهی آن را هم بزنید و اگر لازم بود به آن آب بیفزایید. رب گوجه را به آن اضافه و نمك و فلفل آن را اندازه كنید، صبر كنید تا لوبیاها نرم و كاملا پخته شود. آن را از فر بیرون بیاورید.

 

شوید را اضافه كرده و خوب مخلوط كنید. درب آن را گذاشته و بگذارید 15 دقیقه بماند. ادویه آن را تنظیم كنید و با سلیقه خود تزئین و سرو نمایید.

 

ازخواص لوبیای سفید می‌توان به میزان بالای پروتئین و چربی بسیار اندك آن اشاره كرد. لوبیا منبع غنی فیبر بوده و از آنجا كه كلسترول آن پایین است، وعده غذایی مناسبی برای بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت محسوب می‌شود.

 

منیزیم موجود در لوبیا سفید می‌تواند از حملات قلبی پیشگیری كند و سیستم گردش خون را بهبود بخشد.

 

پتاسیم و سدیم موجود در آن به تنظیم فشارخون و ضربان قلب كمك می‌كند. لوبیا سفید منبع مناسبی از دو ماده معدنی مهم منگنز و مس بوده كه در خنثی‌سازی رادیكال‌های آزاد و پیشگیری از ابتلا به سرطان مفیدند.

 

مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی كلاژن والاستین پوست نقش دارد و چین و چروك پوست را به تعویق می‌اندازد. همچنین ویتامین B1 از ویتامین‌های موجود در لوبیا سفید است.

 

یك پیمانه لوبیا سفید حاوی 8‌/‌15 گرم پروتئین، 258 كالری و یك گرم چربی می‌باشد. همچنین حاوی 19‌/‌0 گرم اسید آمینه تریپتوفان و 254 میكروگرم اسیدفولیك بوده كه نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌كند.

 

 

لوبیا را از 6 ساعت قبل درون یك ظرف ریخته، روی آن به مقداری آب بریزید تا روی لوبیاها را بگیرد و بعد از 6 ساعت آبكشی كنید. سپس آنها را داخل یك قابلمه ریخته به مقداری آب اضافه كنید كه سطح لوبیا را بپوشاند. آن را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس حرارت را كم كنید، درب ظرف را گذاشته تا 30‌دقیقه بپزد.

 

 


ویدیو مرتبط :
چه مواد غذایی به سلامت پوست کمک می کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی درباره پوست کردن مواد غذایی؟



 

 

نکاتی درباره پوست کردن مواد غذایی؟

 

 

پوست کردن بعضی از مواد غذایی مشکل است ، برای رهایی از این مشکل راه حل های ساده ای وجود دارد ...

 


1.اگر می‌خواهید پوست ماهی یا مرغ را براحتی جدا کنید ابتدا نوک انگشتان خود را در نمک فرو ببرید ...

 


2.برای آنکه پیاز چشمانتان را نسوزاند آن را 10 دقیقه در فریزر قرار دهید ... خوردن آدامس در هنگام پاک کردن و یا رنده کردن پیاز از سوزش چشمانتان جلوگیری می‌کند ... راه حل دیگری که مثمر ثمر است ایستادن جلو گاز با هود روشن است .

 


3.برای پوست کندن گوجه فرنگی ابتدا آن را درون یک کاسه آب داغ قرار دهید سپس براحتی پوست آن را جدا کنید ...

 

 

4.برای پوست کردن سبزیجات و میوه های پژمرده و چروک بهتر است آنها را مدتی در آب قرار دهید بعد پوست بکنید.