سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

عوارض برنزه کردن پوست



 

 

 

عوارض برنزه کردن پوست

 

 

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد براینکه استفاده از اتاقک های سولاریوم و اشعه ماوراء بنفش برای برنزه کردن پوست به هیچ وجه مورد تایید متخصصین پوست نیست اظهار داشت: «از جمله عوارض استفاده از این روش پیری زودرس و سرطان های پوستی است.»

 

دکتر محمد گلشنی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«برای برنزه کردن پوست از دو روش برنزه کردن با اشعه UV و نور خورشید و یا برنزه کردن پوست با استفاده از کرم های اتوبرنز استفاده می شود.»

 

وی ادامه داد:«استفاده از کرم های اتو برنز که حاوی ترکیبات دی هیدروکسی استون است هیچ مشکلی برای پوست افراد بوجود نمی آورد و با استفاده از این کرم ها پوست افراد رنگ طلایی و حالت برنزه پیدا می کند اما باید گفت استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای برنزه کردن پوست یا استفاده از تخت های برنزه کردن به هیچ وجه مورد تایید متخصصین پوست نیست و عوارض بسیاری را برای پوست به دنبال خواهد داشت.»

 

این متخصص پوست و مو تاکید کرد:«از عوارض برنزه کردن پوست با اشعه UV یا تخت های برنزه کردن می توان به خشکی پوست، اگزما، چروک های پوستی، پیری زودرس، لکه های پوستی و سرطان های پوستی اشاره کرد.»

منبع:سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
در خانه پوست خود را برنزه کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت استفاده نوجوانان از دستگاه‌های برنزه كننده پوست



 

 

 

ممنوعیت استفاده نوجوانان از دستگاه‌های برنزه كننده پوست

 

آكادمی طب اطفال آمریكا در جدیدترین بیانیه خود خواستار ممنوعیت استفاده از دستگاه‌های برنزه‌ كننده برای نوجوانان زیر 18 سال به منظور پیشگیری از سرطان پوست شد.

بر اساس چندین تحقیق انجام‌شده توسط آكادمی طب اطفال آمریكا، ارتباط قوی بین دستگاه‌های ماوراء بنفش برنزه كردن پوست و سرطان پوست وجود دارد كه از آن جمله می‌توان به ارتباط بین قرار گرفتن بیش از حد كودكان در معرض خورشید و تشكیل نوعی سرطان پوست مهلك به نام "ملانوم " اشاره كرد.

بر اساس هشدار پزشكان آمریكایی، برنزه كردن به شیوه مصنوعی امری رایج در بین نوجوانان است كه طبق آمار به دست آمده 24 درصد از نوجوانان سفید پوست بین 13 تا 19 ساله در كشورهای آمریكای لاتین حداقل یك بار در طول عمرشان از دستگاه‌های برنزه كننده پوست استفاده كرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، تحقیقی دیگر در سال گذشته نشان داد كه 10 درصد از نوجوانان آمریكایی بین 11 تا 18 سال از لامپ‌های برنزه كننده خانگی استفاده كرده‌اند كه بسیاری از آنها را زنان و دختران تشكیل می‌دهند همچنین تابش اشعه ماوراء بنفش برای كودكان و نوجوانان بسیار خطرناك است.

آكادمی طب اطفال آمریكا بر نقش متخصصان و والدین در اطلاع‌رسانی و راهنمایی كودكان و نوجوانان به منظور پیشگیری از سرطان پوست تأكید كرد...../تحلیل:عصرایران