سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

عطر و ماندگاری مساله این است؟!



عطر و ماندگاری,بهترین عطرها,ماندگار ی عطرها

چند ساعت بوش می مونه ؟ این رایج ترین سوالی است كه در خصوص یك عطر پرسیده می شود . ماندگاری عطر در فرهنگ عامه به مهمترین فاكتور كیفیت تبدیل شده است . اما صحت و سقم این باور با چالشهای عمیقی روبروست .

عطاران و كارشناسان بزرگ دنیای عطر پاسخ های روشنی برای این سوال دارند كه باور عمومی را نقض و نگاهی جدید را به مصرف كنندگان عطر می بخشد . از نظر كارشناس آنچه در كیفیت عطر مهم است فاكتورهایی غیر از ماندگاری است!

خلوص رایحه،تركیب هارمونیك آكوردها یا نتهای رایحه،كنش و واكنشهای مناسب در برابر محركهای محیطی و محاطی و عواملی ازین دست شاخصه های كیفیت عطرند.ماندگاری و پخش بودر مراتب بعدی بررسی كیفی عطر قرار می گیرند . چرایی این موضوع به دلایل متنوع وابسته است.

اول آنكه ماندگاری یك عطر با استفاده از فیكساتورها(تثبیت كننده های شیمیایی)می تواند تا هفته ها افزایش یابد اما عطاران استفاده از فیكساتورهای شیمیایی را ناثواب و نامناسب می دانند چرا كه ممكن است حساسیت زا و یا مضر باشند . شاید شنیده باشید كه پوست كسی در اثر استفاده مداوم از یك عطر لك برداشته و یا دچار التهاب شده باشد.دلیل این امر استفاده از مواد شیمیایی نامناسب در تركیب عطر است.سردردهای میگرنی و رنجشهای سیستم بویایی نیز می تواند حاصل استشمام عطری باشد كه حاوی مواد شیمیایی نامناسبند.عطری كه شما استفاده كرده اید نباید تمام حواس مخاطب شما را در تمام مدت حضور به خود جلب كند بلكه باید حاوی پیامی ظریف از هویت و شخصیت شما باشد.راححتر بگویم نباید عطرتان شامه اطافیانتان را اشباع كند.
 
دومین مساله پخش بوست.مصرف كنندگان عطر دوست دارند رایحه عطرشان تا چند متر آنطرفتر شنیده شود و اگر عطری این خصوصیت را داشت پس عطر خوبی است. این تصور هم ناصحیح است.عطرهایی كه حاوی این خصوصیت اند عموما از حلالهای با سرعت تبخیر زیاد در دمای كم بهره می برند و رایحه عطر بدون هیچ كنش و واكنش شیمیایی بر روی پوست فورا تبخیر شده و بدون هیچ پالایشی به مشام اطرافیانتان می رسد.اغلب این عطرها حتی آزار دهنده هم هستند چه برسد به خوشایندی.اما فرهنگ ایرانی یعنی احترام و سكوت در برابر هر نامطلوب.بنابراین بعید به نظر می رسد یك ایرانی در برابر هجمه ناموزون عطر دوستی شكایت كند.اگر هم بپرسید آیا بوی عطرتان خوب است جواب روشن است . بله،چه عطر خوبی اسمش چیه و از كجا خریدی؟

حقیقت آزاردهندگی پشت واژه های تعارف ایرانی پنهان مانده و شما هیچ وقت متوجه نخواهید شد كه عطرتان برای طیف وسیعی از مخاطبان آزاردهنده است.عطر خوب جذب پوست شما شده و با بهره گیری از دمای بدن و تركیبات شیمیایی سطح پوست شما آرام آرام تبخیر شده و نتهای ابتدایی و میانی و پایانی را در زمانهای مناسب منتشر خواهد كرد.عطرخوب موجب سردرد و آزار مخاطب نخواهد شد.پخش بوی زیاد یعنی استفاده از حلالهای با سرعت تبخیر زیاد و رایحه پالایش نشده.هیچ كس نباید متوجه رایحه عطر شما شود مگر این كه در فاصله یك قدمی شما باشد.اگر دوست دارید عطرتان پخش بوی بیشتری داشته باشد از لوسیون،ژل دوش،افتر شیو و سایر محصولات آن عطر استفاده كنید.
 
نكته سوم ارتقاء فرهنگ استفاده از عطر در میان مصرف كنندگان عطر است.اكنون استفاده كنندگان عطر در كشورهای صاحب صنعت عطرسازی از عطر نه به عنوان كالایی لوكس بلكه محصولی استراتژیك در تعاملات روزمره استفاده می كنند.بنابراین دیگر یك عطر پاسخی مناسب برای نیازهای روزانه آنها نیست.فرض كنید صبح كه از خواب بیدار شدید قصد رفتن به محل كار خود را دارید .باید عطری بزنید كه مناسب محل كار شما باشد.بعد از ظهر قرار دوستانه ای دارید.عطری مناسب این قرار را استفاده می كنید و شب به میهمانی شلوغی دعوت شده اید.پس عطری مناسب این فضا بر روی پوست خود اسپری می كنید.دوران یك عطر یك روز به سرآمده.حال فرض كنید عطری كه صبح زده اید دو روز ماندگاری داشته باشد در این صورت برای قرار میهمانی شب چه خواهید كرد؟مطمئن باشید اگر عطری با فیكساتور شیمیایی و اصطلاحا Long Lasting استفاده كرده باشید با دوش گرفتن هم مشكل حل نخواهد شد و اگر عطری روی عطر قبلی بزنید معلوم نیست چه رایحه ای به مشام مخاطبانتان خواهد رسید.بهتر است ماندگاری بیش از 6 ساعت را فراموش كنید.
 
موضوع چهارم سیاستی است كه شركت های تولید كننده عطر چند سالی است در پیش گرفته اند . تغییر فرمولاسیون عطرها. برای همین است كه گاهی شكایتهایی می شنویم كه عطری قدیمی با دوام یك روز در خرید جدید دوامی فقثط چند ساعته دارد و سریعا استنباط می كنیم عطر غیر ارژینال و یا اصطلاحا فیك خریده ایم.درست است كه محصولات فیك بازار را پر كرده اند اما لزوما عدم ماندگاری عطر مثل سابق دلیلی بر فیك بودن آن نیست.شركت های سازنده در راستای ارتقاء سطح فروش خود با تغییر فرمولاسیون عطرها شما را وادار به استفاده چندباره از عطر در طول روز كرده اند.بخشی ازین موضوع هم در راستای ارتقاء فرهنگ استفاده از عطر اتفاق افتاده است.پس عجولانه قضاوت نكنید.
 
مساله پنجم مربوط به قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا و سازمان غذا و داروی امریكاست.اتحادیه اروپا و سازمان غذا و داروی امریكا(FDA) در راستای حمایت از منابع طبیعی در خطر انقراض استفاده از اسانس و سایر ملزومات یك عطر از منابع طبیعی را محدود و یا ممنوع كرده اند و سازندگان عطر چاره ای جز حذف آن اسانس،روغن و یا صمغ از تركیب عطور خود ندارند.مثلا استفاده از عنبرسائل،مشك ویا چربی نوعی سمور در تركیب عطر با منشاء گیاهی و حیوانی مدتهاست ممنوع است و در صورت استفاده شركت سازنده امكان فروش آن را نداشته و با جریمه های سنگینی روبه رو خواهد شد.لطفا به دنبال عطری با منشاء مشك آهوی ختن نباشید چون نخواهید یافت!
 
و در نهایت تغییر شرایط محیطی،آب و هوا،میزان بارندگی،تغییر نوع كود . مولفه هایی نظیر آن هم می تواند عاملی در تغییر رایحه عطر باشد.برای نمونه عطری با رایحه پرتقال سیسیلی می تواند در اثر خشكسالی رایحه ای متفاوت با شرایط پرآبی داشته باشد.ممكن است تولید 2011 این عطر كه ایتالیا پرباران بوده با تولید همان عطر در سال 2013 و بارش بسیار كم تفاوتهای اساسی داشته باشد.امتحانش خالی از لطف نیست گلدان گل آپارتمان خود را یك هفته با آب بسیار كم آبیاری كنید قطعا متوجه تغییر رایحه آن خواهید شد.

 

منبع: persheng.com

 


ویدیو مرتبط :
‫پنج راه برای بالا بردن ماندگاری عطر-ایرانوس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم؟



چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم شما رایحه عالی مورد نظرخود را در قیمتی مناسب پیدا کرده اید ، اما هر زمان که از آن استفاده می‌کنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین می‌رود. چرا این اتفاق می‌افتد؟

 

شما رایحه عالی مورد نظرخود را در قیمتی مناسب پیدا کرده اید، اما هر زمان که از آن استفاده می‌کنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین می‌رود. چرا این اتفاق می‌افتد؟ روش های را بیاموزید تا به شما اطمینان بدهد که بوی عطرتان در سرتاسر شب یا روز قوی و خوب باقی می‌ماند.

عطر

 

حفظ پوست سالم و افزایش بوی عطر

 

1- پوست سالم رمز استفاده موفق از محصولات آرایشی و زیبایی است.ابتدا مطمئن بشوید که پوست شما پیش از استفاده از عطر کاملا شسته و تمیز است.

 

2- توجه کنید که چه نوع مواد بهداشتی پوست و بدن باعث می‌شود که بدن شما بوی تندی داشته باشد. اگر از عطر برای این منظوراستفاده می‌کنید که بوی بدن شما را بپوشاند، این بو وعطر به مدت طولانی نمی‌ماند و سرانجام بوی بدن شما بر عطر غلبه می‌کند

 

3- اگر بوی بدن شما به شکلی است که اثر عطر را از بین می‌برد، قبل از به کار بردن عطر از محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب استفاده کنید.

عطر


4- دقت کنید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضد عرق استفاده کرده اید، به کار نبرید. بوبرهایی با رایحه ملایم بوی عطر شما را نمی‌پوشاند، بلکه آن را افزایش می‌دهند. بوبرها هر نوع بوی عرق را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که رایحه عطر به خوبی بدن شما را خوشبو کند.

 

5- قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی بر روی پوست خود ندارید، زیرا ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.

 

عطر

 

ایجاد رطوبت برای طولانی ترکردن زمان عطر

 

1- عطرها در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند. قبل از استفاده از عطر، ابتدا حالت پوست خود را ارزیابی کنید؛ آیا پوسته پوسته و خشک است یا مرطوب و سلامت است.

 

2- اگر پوست شما خشک است، از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا به ایجاد رطوبت و نرمی‌پوست شما کمک کند. توجه داشته باشید که کرمی‌انتخاب کنید که مشابه بوی عطر شما باشد.

 

3- پیش از استفاده از عطر، اجازه بدهید تا کرم نرم کننده به خوبی توسط پوستتان جذب بشود.

 

4- مطمئن بشوید که قسمتهای حساس بدنتان مرطوب شده است. اصلی ترین بخش های بدن برای پاشیدن عطر مچ، گردن و پشت زانوی شما است.

 

عطر


5- عطر را بر روی بدن خود بپاشید و اطمینان حاصل کنید که در قسمتهای اصلی قرار گرفته است تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

6- یادتان باشد که عطر را پیش از پوشیدن لباس به خود بزنید. اگرچه ممکن قسمتهای اصلی که یادآور شدیم با لباس پوشیده شود، اما هنگامی‌که عطر را مستقیما به روی پوست خود بزنید، عطر ماندگاری بیشتری نسبت به زمانی که به روی لباس خود بزنید، خواهد داشت.

 

7- اگر پوستی دارید که پس از زدن کرم مرطوب کننده، خشک باقی می‌ماند؛ باید عطر را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار کنید؛ زیرا پوست خشک عطر را می‌مکد و رایحه آن را زودتر از بین می‌برد.

 

8- طبیعتا بوهای تند بیشتر از بوهای ملایم ماندگاری دارند. پس در انتخاب عطر خود دقت کنید.

 

 

 

بوی عطر,ماندگاری,ماندگاری بوی عطر,بوهای عطر,بوی بدن, قیمتی مناسب, ساعت,پوست سالم, پوست, بدن, بوی بدن, آرایشی مناسب, بوی عرق, مایعات بوی عطر,ماندگاری,ماندگاری بوی عطر,بوهای عطر,بوی بدن, قیمتی مناسب, ساعت,پوست سالم, پوست, بدن, بوی بدن, آرایشی مناسب, بوی عرق, مایعات