سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

عطرهای گرم زمستانی


اگر به دنبال یک عطر خوب زمستانی هستید بهتر است سراغ رایحه‌های گرم وملایم، چوبی و تلخ بروید که با آن نه‌‌تنها به‌ احساس آرامش و اطمینان خاطر می‌رسید بلکه با ماندگاری بالاتر، برای مدت طولانی از بویی مطبوع و با دوام بهره‌مند می شوید.


مجله ایده آل: اگر به دنبال یک عطر خوب زمستانی هستید بهتر است سراغ رایحه‌های گرم وملایم، چوبی و تلخ بروید که با آن نه‌‌تنها به‌ احساس آرامش و اطمینان خاطر می‌رسید بلکه با ماندگاری بالاتر، برای مدت طولانی از بویی مطبوع و با دوام بهره‌مند می شوید.

با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید

غافلگیری شانل

Chanel Coco Noir


با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید

اگر با عطرهای شرکت شانل آشنا باشید، حتما بوی کوکو شانل و شانل مادموازل را به یاد دارید. حال اگر می‌خواهید ترکیبی از این 2 عطر را با هم داشته باشید، کوکو نویر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بوی خنک و تلخ آن مخصوص خانم‌هایی است که می‌خواهند حس تازگی و طراوت را حتی در فصل سرد سال داشته باشند. رایحه عطر از گریپ‌فروت، ترنج، رز و نرگس گرفته شده که باصندل، وانیل، نعناع هندی و عنبر تکمیل می‌شود. این عطر در سال 2012 در اندازه‌های 50 و 100 میل روانه بازار شده است.



بی‌پروا و مغرور

Dior Hypnotic Poison


با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید


رایحه‌ای هیپنوتیزم‌کننده و سحرآمیز که حس بی‌پروایی و غرور را منتقل می‌کند. با اینکه تقریبا یک عطر قدیمی زنانه به حساب می‌آید اما هنوز هم محبوبیت خاص خود را دارد. رایحه اصلی این عطر زردآلو، آلو و نارگیل است که با گل مریم، یاسمن و رز ترکیب شده است. بوی چوب صندل و وانیل هم به مشام می‌رسد که گرما و شیرینی این عطر را در فصل زمستان بسیار دلچسب می‌کند.



بوی هندی

Creed Original Santal


با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید

یک عطر شرقی مردانه که الهام‌گرفته از هند باستان است. بوی صندل هندی که با دیگر ترکیبات معطر مانند دارچین و گشنیز مخلوط می‌شود، رایحه‌ای قوی و گرم را منتقل می‌کند. تکمیل‌کننده این عطر برگ درخت پرتقال، رزماری و زنجبیل است که بویی گرم و تند را به مشام می‌رساند. یک گزینه بسیار عالی برای سرمای زمستان که در تمام شبانه‌روز قابل استفاده است. این عطر فوق‌العاده را می‌توانید در اندازه‌های 75 و 120 میل خریداری کنید.



گرمای قدرت در روزهای سرد

Dior Homme Intense


با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید

یک عطر گرم و گیرا که مناسب آقایان خوش‌تیپ و سخت‌پسند بوده و برای استفاده در مراسم و گردهمایی‌های رسمی انتخاب منحصر به فردی است. رایحه گرم و شیرین این عطر در روزهای سرد، قدرت انتقال گرما و انرژی خاصی را دارد؛ گل زنبق، سوسن و وانیل در کنار هم رایحه شیرین‌ این عطر را به وجود آورده‌اندکه ترکیبش با هل و عنبر و نعناع هندی تکمیل می‌شود. ماندگاری بالای این عطر برای مناسبت‌های نیمه رسمی پیشنهاد می‌شود که در سایزهای 50 و 100 میل می‌توانید آن را تهیه کنید.



برای مردان پر انرژی

Chanel Allure Homme


با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید

عطری با بوی گرم و شیرین که مناسب مردان مصمم، چابک و پرانرژی است. گیرایی این عطر مرهون نارنگی، لیمو، هلو و ترنج است که با ترکیب گل شمعدانی، رز، یاسمن و وانیل رایحه‌ای بسیار مطبوع و شیرین را هدیه می‌دهد. اگر می‌خواهید در هوای سرد زمستان سوز و سرما را فراموش کنید، استفاده از رایحه این عطر را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اندازه‌های 100 و 150 میل تهیه می‌شود.



متفاوت با همیشه

Dior Midnight Poison


با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید

رایحه‌ای ملایم و شیرین که حس مرموز بودن خانم‌ها را منتقل می‌کند. پایه اصلی این عطر بوی گل رزی بسیار تیره است که به آن رایحه پلید نیز گفته می‌شود. عطر گل رز که در بستری از نعناع هندی خوابیده با ترکیبی از وانیل و عنبر، بویی گرم و مطبوع را به مشام می‌رساند و ماندگاری مناسبی نیز دارد. ته‌مایه رایحه این عطر، مقداری مردانه است که می‌تواند ویژگی جالب این عطر باشد.



با ماندگاری بالا

Tom Ford White Patchouli


با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید

عطری زنانه با بوی خنک و شیرین که در هر 4 فصل سال قابل استفاده است. اگر می‌خواهید روحیه بلندپروازی، رایحه گیرا و متفاوت را در کنار هم داشته باشید، از این عطر غافل نشوید. ماندگاری بالای آن به دلیل گل صد تومانی، نارنگی و ترنج است که با ترکیب یاسمن، گشنیز، چوب صندل و عنبر بهترین انتخاب برای یک خانم امروزی است. از این عطر می‌توانید در مهمانی‌های خانوادگی و محیط دوستانه استفاده کنید.



بــوی بناهای باستانی ایرانی

Creed Royal Oud


با ان رایحه ها، روزهای سرد را گرم کنید

رایحه‌ای که هوشمندانه طراحی شده تا همزمان پاسخگوی نیازهای هم بانوان و هم آقایان باشد. چوب، چرم، سنگ مرمر و طلا همگی عناصر سازنده یک بنای باستانی ایرانی است. حال این عطر همان حس و حال قدم زدن در دوران باستان را هدیه می‌دهد. لیمو، توت قرمز و ترنج که با سدر و عود هندی و چوب صندل سفید ترکیب می‌شود بویی ملایم و تلخ را به مشام می‌رساند که برای افرادی که به خود اهمیت می‌دهند بسیار مناسب است.


ویدیو مرتبط :
زمستانی گرم با بافت کلاه پسرانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمستانی گرم با بخاری‌های مطمئن



 

 

بخاری

 

 

با وزیدن اولین بادهای خنك پاییزی آنهایی كه كمی سرمایی‌تر از دیگران هستند به فكر آوردن بخاری‌های قدیمی از انباری خانه‌ها می‌افتند یا فكر خرید بخاری جدید كه قشنگ‌تر و پرقدرت‌تر از بخاری قدیمی خانه است به سرشان می‌زند. اگر بخاری گازی خانه سالم باشد، بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خانواده از همان استفاده كرد اما اگر به هر علتی خرید بخاری جدید برای خانه احساس می‌شود، بهتر است به غیر از توجه به ظاهر زیبای آن به نكات ایمنی و فنی بخاری جدید نیز توجه كنید.

 

برای خرید بخاری گازی حتما مشاهده علامت استاندارد كالا روی آن ضروری است، چون داشتن این علامت تا حدی خیال خریدار را از كیفیت محصول راحت می‌كند. برندهای معروف كه خریداران طی سال‌های متمادی به كیفیت آنها اعتماد كرده‌اند نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای انتخاب باشند، هرچند برندهای غیرمعروفی كه بتازگی به بازار آمده‌اند، لزوما بی‌كیفیت نیستند.

 

اما صرف نظر از این دو مولفه باید به نكات دیگری نیز توجه كرد. یكی از این نكات رده انرژی بخاری و بازده خالص تولید گرمای آن است. رده انرژی بخاری با یك برچسب روی آن مشخص می‌شود. روی این برچسب رده انرژی را با حروف انگلیسی نشان می‌دهند كه هرچه این رده به ابتدای الفبای انگلیسی نزدیك‌تر باشد، بازده خالص بخاری بیشتر و هرچه به حروف آخر الفبا نزدیك باشد، بازده خالص آن كمتر است. البته رده‌هایA و Bبندرت درمیان محصولات ایرانی یافت می‌شوند برای همین بهتر است بخاری‌هایی با رده انرژی E، D و Cتهیه كنید.

 

نكته مهم دیگر انتخاب بخاری متناسب با متراژ خانه است به طوری كه خرید بخاری‌های بزرگ برای فضاهای كوچك و خرید بخاری‌های كوچك برای فضاهای بزرگ بدترین انتخاب است. در این میان برخی كارشناسان توصیه می‌كنند كه بخاری‌های دیواری دودكش‌دار برای محیط‌های كوچك‌تر از 50 متر، بخاری‌های بدون دودكش برای محیط‌های كوچك‌تر از 50 متر اما نیمه بسته، بخاری‌های 8 تا 12 هزار برای فضاهای بین 50 تا 70 متر و بخاری‌های 12 هزار و بالاتر برای محیط‌های بالاتر از 70 متر مناسب هستند.

 

با دقت در این نكات می‌توان تا حدی از خرید یك بخاری مناسب برای خانه مطمئن بود، چون در هیچ فروشگاهی اجازه امتحان كردن نحوه كار بخاری به مشتریان داده نمی‌شود برای همین بعد از آوردن بخاری به خانه است كه می‌توان از كاركرد آن و این‌كه چه كیفیتی دارد كاملا مطمئن شد.

 

به یاد داشته باشید كه بخاری گازی باید طوری طراحی شده باشد كه شیشه جلوی آن اجازه دیدن شعله آن به‌طور كامل را بدهد و نقش و نگار‌های روی آن یا اندازه‌اش مانع مشاهده شعله نشود. رنگ شعله بخاری بسیار با اهمیت است و یك بخاری خوب و سالم حتما با رنگ آبی می‌سوزد پس اگر رنگ شعله زرد یا قرمز رنگ بود، بدانید كه یك اشكال فنی در میان است و باید دست به كار تعمیر بخاری شد.

 

البته تعمیر بخاری هم مثل هر تعمیر دیگر باید توسط متخصص انجام شود، درست مثل نصب لوله بخاری كه باید با آگاهی و اطلاعات انجام شود، زیرا بسیاری از افراد هر سال به خاطر این بی‌دقتی جانشان را از دست می‌دهند. یادتان باشد دودكش بخاری گازی باید همیشه داغ باشد چون این داغی نشانه سالم كار كردن آن است پس اگر دودكش بخاری شما سرد بود، بدانید گازهای سمی حاصل از سوختن گاز شهری به جای خروج از دودكش، وارد خانه‌تان می‌شود.

منبع:jamejamonline.ir