سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

عدس پلو با گوشت چرخ كرده



 

 

 

عدس پلو

 

 

 

مواد لازم برای 4 نفر:

 

برنج
3 پیمانه
عدس
1/5 پیمانه
گوشت چرخ كرده
800 گرم
پیاز بزرگ 2 عدد
تخم مرغ 1 عدد
كشمش پلویی 1 پیمانه
پسته و خلال بادام هر کدام 1/2 پیمانه
زردچوبه 1 قاشق غذا خوری
چاشنی لیمو فلفل به میزان دلخواه
ادویه مخلوط به میزان دلخواه
ادویه دارچین به میزان دلخواه
كره 100 گرم
زعفران، روغن و نمك به مقدار لازم

 

 


طرز تهیه:


ابتدا عدس ها را تمیز شسته و با آب و كمی نمك می پزیم، سپس آنها را در یك آبكش ریخته و كنار می گذاریم. (توجه داشته باشید كه عدس ها نبید له شوند).


پیاز ها را رنده كرده به گوشت چرخ كرده اضافه و با تخم مرغ و چاشنی لیمو فلفل و زردچوبه به خوبی مخلوط كرده و ورز می دهیم تا مواد كمی به صورت چسبناك در آید.


سپس مواد را به صورت كوفته های خیلی كوچك در می آوریم (كوفته قلقلی) و كوفته ها را در ماهیتابه با كمی روغن داغ سرخ می نماییم.


در زمانی كه كوفته ها در حال آماده شدن است در یك قابلمه بزرگ آب و مقداری نمك ریخته و پس از جوش آمدن برنج را به آن اضافه كرده و می گذاریم تا برنج ها نرم شوند سپس در آبكش ریخته و كمی آب سرد روی آن می ریزیم.


كشمش ها را نیز شسته با كره تفت می دهیم. حال مواد آماده دم كردن است.


در یك قابلمه ی بزرگ كمی آب و روغن و دو كفگیر برنج، یک کفگیر عدس و مقداری كوفته ریزه و كمی كشمش به اضافه ی ادویه ی مخلوط (پلویی) و دارچین و یك قاشق غذا خوری زعفران آبكرده می ریزیم و به همین ترتیب مواد را روی هم می ریزیم.


در انتها درب قابلمه را گذاشته و روی شعله با حرارت زیاد قرار می دهیم. پس از 5 الی 7 دقیقه درب قابلمه را برداشته دم كنی را می گذاریم و شعله ی گاز را كم كرده و به مدت 1 ساعت غذا را دم می كنیم. برای تزئین غذا می توانید در هنگام سرو، روی آن را با خلال پسته و بادام به شكل دلخواه تزئین نمایید.

منبع:ashpazonline.com


ویدیو مرتبط :
عدس پلو با گوشت قلقلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوشت چرخ كرده بیشتر از ۳ ماه در فریزر نگهداری نشود



 

 

 

گوشت

 

 

گوشت چرخ كرده نباید بیش از ۲ تا ۳ ماه در فریزر نگه داشته شود زیرا بخش مهمی از املاح و ویتامین های آن از بین می رود.

زهرا عبداللهی در گفتگو با فارس، افزود: بهترین نحوه مصرف گوشت های فریز شده این است كه آن را از فریزر خارج كرده و داخل یخچال بگذاریم تا کم كم از حالت انجماد خارج شود.

وی گفت: البته می توان آن را در مایكروویو نیز قرار داد به شرطی كه بلافاصله پخته و مصرف شود.

گوشت پس از خروج از حالت انجماد خونابه ای دارد كه در واقع مواد مغذی، املاح و ویتامین هاست و بهتر است آن را دور نریزیم و در پخت غذا استفاده شود.

كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: هنگام انجماد گوشت هم لازم است به اندازه هر وعده گوشت را بسته بندی كنیم و دقت كنیم كه هوای داخل نایلون مخصوص فریز كردن مواد غذایی كاملا خارج شده باشد.

عبداللهی گفت: گوشت چرخ كرده بهتر است بیش از ۲ تا ۳ ماه در فریزر نگه داشته نشود و زودتر مصرف شود و بهتر است روی تمام بسته های گوشتی تاریخ ورود به فریزر را بنویسیم تا گوشت های قبلی در فریزر زودتر مصرف شوند.

وی افزود: خرید گوشت های منجمد شده اصولا به هنگام فریز شدن ارزش غذایی خود را از دست نمی دهند اما ممكن است به هنگام تكه شدن یا احیانا چرخ شدن خونابه خود را از دست بدهند. این خونابه حاوی ویتامین ها و املاح است..../تحلیل:فارس