سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

عادت های خوب والدین دانش آموزان منظم



هر سال از یک ماه تا یک هفته قبل از شروع مدرسه ها،  ما شروع به آماده شدن می کنیم و با چالش های جدیدی رو به رو می شویم. اوقات خوش گذرانی و بی خیالی تابستان به سر رسیده و باید دوباره در چارچوب برنامه های مدرسه و درس و مشق قرار بگیریم.


بهترین مرجع فرزندان و کودکان برای داشتن نظم در این روزها، خودمان هستیم. آنها به سادگی با دیدن ما، عادت های خوب و بد ما را یاد می گیرند و عمل می کنند. پس چه بهتر که با ترویج عادت های خوب در خود، نه تنها خودمان از آنها بهره ببریم بلکه فرزندان مان را نیز پرورش دهیم. ما در این مطلب شما را به داشتن چند عادت خوب برای آوردن نظم به دکوراسیون منزل تان تشویق می کنیم که به ویژه در روزهای مدرسه بسیار به شما و فرزند دانش آموز تان کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید ...

 

عادت های خوب دانش آموزان منظم,ویژگی دانش آموزان منظم

کمد لباس و کشو ها را از لباس هایی که دیگر برای آنها کوچک شده اند، خالی کنید


۱. کمد لباس را تمیز کنید.
کودکانی که به مدرسه می روند، در سن رشد هستند و سایز بدن شان زود به زود تغییر می کند. کمد لباس و کشو ها را از لباس هایی که دیگر برای آنها کوچک شده اند، خالی کنید. آنها را به خواهر و برادر های کوچک تر ببخشید یا به خیریه بدهید.

 

عادت های خوب والدین دانش آموزان,دانش آموزان منظم

کفش ها را نزدیک ورودی خانه، در جا کفشی یا کمد مخصوص نگهداری کنید


۲. کفش ها را نظم دهید.
نگهداری کفش ها نزدیک ورودی خانه، در جا کفشی یا کمد مخصوص از بدو ورود نظم را در منزل شما جاری می سازد. ضمنا این عادت پسندیده را در افراد به وجود می آورد که در هنگام ورود کفش هایشان را بیرون بیاورند.

نحوه چیدمان اتاق دانش آموزان, مرتب کردن وسایل دانش آموزان

برای جلوگیری از بی نظمی، در ورودی خانه قلاب برای آویزان کردن لباس ها و سبد و جاکفشی تهیه کنید


۳. ورودی را آماده کنید.
اگر هنگام رفت و آمد فرزندان تان به مدرسه، ورودی منزل تان دچار بی نظمی و در هم ریختگی می شود، از قبل اقدامات لازم مانند نصب قلاب برای آویزان کردن لباس ها و تعبیه ی سبد و جاکفشی، برای نظم بخشی به این قسمت انجام دهید.

نظم دادن به وسایل کودک,منظم کردن اتاق کودکان

لباس هایی را که هر روز می خواهید بپوشید از شب قبل آماده کنید


۴. لباس های تان را از قبل آماده کنید.
لباس هایی را که هر روز می خواهید بپوشید از شب قبل آماده کنید، با این کار لازم نیست قبل از بیرون رفتن برای پیدا کردن لباس مورد نظرتان هول شوید. ایجاد این عادت خوب در فرزندان تان نیز بسیار عالی است.

 

عادت های خوب دانش آموزان منظم, عادت خوب برای آوردن نظم به خانه

برای انجام به موقع کارها برنامه هفتگی خود و فرزندانتان را روی دیوار نزدیک درب ورودی نصب کنید


۵. برنامه تان را به دیوار بزنید.
با شروع سال تحصیلی جدید، بهتر است برنامه هفتگی خود و فرزندان تان را روی دیوار نزدیک درب ورودی نصب کنید تا به شما و فرزندتان برای انجام به موقع کارها کمک کند. شما می توانید تکالیف، کلاس ها و قرار ملاقات ها را آنجا ثبت کنید.

دانش آموزان منظم,ویژگی دانش آموزان منظم

کتاب هایی که ارزشمند اند را نگه دارید و بقیه را ببخشید


۶. کتاب ها را دسته بندی کنید.
درست مانند لباس ها، کتاب ها نیز بعد از مدتی برای فرزندان تان بی استفاده می شوند. شما می توانید به راحتی آنها را اهدا کنید یا به مراکز جمع آوری کاغذ های باطله بدهید. کتاب هایی که ارزشمند اند را نگه دارید و بقیه را ببخشید.

عادت خوب برای آوردن نظم به خانه,نحوه چیدمان اتاق دانش آموزان

به کودکان خود بیاموزید وسایل شان را در جا و مکان مناسب آویزان کنند


۷. به کودکان خود بیاموزید وسایل شان را آویزان کنند.
این کار یک درس بسیار با ارزش برای کودکان است و تأثیر بسیار مثبتی بر آنها دارد. احساس بی نظمی بسیار گیج کننده و ناراحت کننده است. با تخصیص یک ناحیه به کاپشن ها و کوله پشتی ها، به فرزندان تان کمک کنید روزشان را با اعتماد به نفس شروع کنند.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
سرافراز در جمع والدین دانش آموزان شهدای لودریچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عادت به مطالعه را در دانش آموزان تقویت کنیم



 

 

عادت به مطالعه را در دانش آموزان تقویت کنیم

 

در روزگار ما دیگر نیازی نیست بگوییم خواندن خوب است همه می دانند و باید بدانند که خواندن سودمند و لازم است. زمانی رسیده است که به جای شعار دادن دربارهِ خواندن باید به کارهای بنیادی دست بزنیم نیاز به خواندن را از کودکی به گونه ای بیاموزیم که در شمار عادت ها و جزئی از طبیعت بچه ها درآید.

 

برای تحقق عادت پسندیدهِ مطالعه معلمان باید روش صحیح مطالعه را مانند دروس دیگر به شاگردان بیاموزند و مسئولان مدرسه به شکل های مختلف باید علاقهِ خود به مطالعه کردن را نشان دهند مثلاً کتابهای مفید و جدید را به شاگردان معرفی نمایند و ارزش و اهمیت مطالعه و کاربرد آن در زندگی را از راههای گوناگون به شاگردان توضیح دهند.

 

معرفی و تهیه کتابهای جدید و نشریات مفید و مناسب و متنوع بطور مستمر در محیط آموزشی صورت گیرد و حتی الامکان در اختیار شاگردان قرار بگیرد.

 

تشکیل کتابخانه در مدرسه و کلاس، فراهم آوردن امکانات و تسهیلات استفاده از کتابخانه و توجه به تزئینات معقول محیط کتابخانه، آشنا کردن دانش آموزان با نحوه استفاده از کتابخانه، به امانت گرفتن کتاب و مقررات کتابخانه متناسب با رشد آنان، همکاری تمامی کارکنان مدرسه و دانش آموزان و اولیاءشان در تأسیس و ادامه کار کتابخانه، انتخاب و انتصاب کتابدار مطلع و علاقه مند و متعهد و خوش برخورد و اهل مطالعه از راههای علاقمند کردن بچه ها به کتابخوانی است.

 

همچنین تشکیل نمایشگاه و فروشگاه کتاب و فراهم نمودن زمینه بازدید از نمایشگاهها و کتابخانه ها و مؤسسات انتشاراتی و چاپخانه ها، برگزاری جلسات بحث و گفتگو دربارهِ کتابهای خوانده شده و مسابقات کتابخوانی، غنی ساختن کتابخانه ها از طریق خرید و اشتراک نشریات و جلب همکاری اولیا و مربیان و سازمانها و دانش آموزان و افراد خیّر نیز از دیگر راهها به شمار می رود.

 

بهتر است معلمان شاگردان را تشویق کنند که برای یافتن پاسخ سؤالات خود به تدریج به کتابخانه مراجعه کنند.

 

مقررات دست و پاگیر، مانند اجبار در عضویت کتابخانه و خلاصه نویسی کتابهایی که برای مطالعه می گیرند از میان برداشته شود.

 

کتابهای پاره و کثیف چون عامل بی میلی است در اختیار دانش آموز قرار نگیرد و در انتخاب کتاب ذوق دانش آموز در نظر گرفته شود.

 

دانش آموز را مجبور به مطالعه نکنید و کتابهایی که به دانش آموزان مبتدی در مطالعه معرفی می شود باید محتوایی ساده داشته باشد.

 

معلمان در ارتباط با مواد و موضوعات درسی، کتابهایی را به دانش آموزان معرفی کنند و تکالیفی به دانش آموزان بدهند که آنان را به پژوهش و مطالعه وا دارد و در حل تکالیف به منابع مختلفی مراجعه نمایند.

 

مسئولیت اداره کتابخانه یا همکاری در اداره کتابخانه را به دانش آموزان بسپارند تا زمینه علاقه مندی در مطالعه و شناخت کتاب به وجود آید.

 

کتاب های جدید برای کتابخانه تهیه و در ویترین و یا تابلوی اعلانات قرار دهند. مفاهیم و محتوای بعضی از کتابها به صورت نمایشنامه اجرا شود و معلمان جلساتی از درس یا دقایقی از ساعات کلاس را می توانند به مطالعه اختصاص دهند تا هم تنوعی در کلاس داری باشد و هم دانش آموزان با راهنمایی معلم با نحوه مطالعه آشنا شوند و هم یادگیری عمیق تر باشد.

 

معلمان دانش آموزان را با قسمتهای مختلف کتاب مانند فهرست، مقدمه و ... آشنا کنند و برای تعطیلات نوروز یا هر تعطیلی دیگر معلم می تواند کتابهایی را برای مطالعه بجای انجام هر تکلیف دیگر معرفی کند. از کلاس چهارم ابتدایی به بعد می تواند معلم سؤالاتی میان شاگردان توزیع کند تا برای پاسخ یابی به کتابخانه مراجعه نمایند و یا از کلاس پنجم می تواند از شاگردان بخواهد تا شرح حال شخصیتها، شاعران و نویسندگان را جمع آوری کنند.

 


منبع:روزنامه اطلاعات