سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طعم «رنگ سبز سدری» را بچشید


اگر علاقه‌مند به استفاده از رنگ سبز در فضای خانه هستید و ترجیح می‌دهید از این رنگ در اتاق پذیرایی یا نشیمن خود استفاده كنید، بهترین انتخاب برای شما استفاده از رنگ سبز سدری است.






اگر علاقه‌مند به استفاده از رنگ سبز در فضای خانه هستید و ترجیح می‌دهید از این رنگ در اتاق پذیرایی یا نشیمن خود استفاده كنید، بهترین انتخاب برای شما استفاده از رنگ سبز سدری است. این رنگ یكی از بهترین و سنگین‌‌ترین رنگ‌ها از طیف رنگی سبز است كه به‌راحتی با سایر رنگ‌ها از قبیل زرد و سفید تركیب می‌شود و هارمونی بسیار زیبایی را به تصویر می‌كشد.



فرش سبز متناسب برای اتاق پذیرایی

اگر در منزل از مبلمان سفید استفاده می‌كنید، بهترین گزینه برای استفاده از رنگ سبز با این تركیب انتخاب فرشی سبز رنگ است كه با طراحی زیبا و تركیبی از رنگ‌های سفید و زرد جلوه‌ای زیبا به اتاق‌تان می‌دهد. انتخاب این رنگ برای فرش این امكان را برای شما فراهم می‌كند تا بتوانید رومیزی‌ها، پرده و كوسن‌های خود را به‌راحتی با این رنگ هماهنگ كنید. حتی می‌توانید از اشیای بلوری یا دكوری سبز رنگ نیز برای جلوه بیشتر اتاق و محل زندگی خود بهره ببرید.





رنگین‌كمانی از سبزها در اتاق خواب

خوشبختانه فضا و شرایط اتاق خواب این امكان را می‌دهد كه بتوانیم از طیف گسترده‌ای از رنگ سبز در این فضا استفاده كنیم. برای استفاده از رنگ سبز در این اتاق توصیه می‌كنیم، از سبزهایی كه طیف رنگی آن‌ها تیره است برای رو بالشی، تشك یا پرده استفاده كنید و از سبزهای روشن‌تر و مغزپسته‌ای برای ملحفه، كوسن‌ها یا رومیزی پاتختی استفاده كنید. حتی می‌توانید به دلخواه خود یكی از این پارچه‌ها را به‌صورت طرح‌دار انتخاب كنید تا جلوه بیشتری به فضای اتاق و سرویس خواب‌تان بدهد. علاوه‌بر این بهترین پوشش برای كف اتاق خواب موكت است كه می‌توانید آن را متناسب با سلیقه خود از رنگ قهوه‌ای یا كرم انتخاب كنید.





انتهای آرامش

 رنگ سبز- آبی یكی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است كه علاقه زیادی به رنگ دریا و آسمان دارند. تركیب این 2 رنگ در كنار یكدیگر می‌تواند فضایی بسیار آرام‌بخش و دلنشین برای شما به همراه آورد. به‌طوركلی كارشناسان دكوراسیون  استفاده از رنگ سبز- آبی را برای اتاق خواب و حمام بسیار مناسب می‌دانند و معتقدند، قرار گرفتن در فضاهایی كه با این طیف رنگی رنگ‌آمیزی شده است كمك زیادی به حفظ آرامش و افزایش ریلكسی افراد می‌كند. یكی از بزرگ‌ترین دلایل این امر تداعی شدن رنگ آبی دریا و منظره چشم‌نواز آن است كه موجب این آرامش می‌شود.





ویژه اتاق كودك

اگر تصمیم دارید اتاق كودك‌تان را به رنگ سبز در آورید دقت داشته باشید، تنها از طیف رنگ‌های سبز كه موجب نشاط، شادمانی و افزایش انرژی كودك می‌شود، استفاده كنید. در حقیقت تنها رنگ‌های سبز روشن و مغز پسته‌ای است كه می‌توانند تركیبی شاد و پرنشاط برای كودكان فراهم كنند. این رنگ‌ها از جمله بهترین رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی مهدكودك‌ها و مكان‌هایی است كه كودكان رفت‌وآمد زیادی به آنجا دارند. دقت داشته باشید، تركیب رنگ سبز مغز پسته‌ای در كنار نارنجی و زرد می‌تواند فضایی بسیار جذاب را برای كودك به همراه داشته باشد.





علاقه‌مندان به فضاهای جنگلی بخوانند

اگر از دوستداران طبیعت هستید و ترجیح می‌دهید در فضای خانه خود از طیف رنگ‌های سبز كه به وفور در طبیعت یافت می‌شود استفاده كنید، بهتر است از تركیبی از رنگ‌های سبز و رنگ قهوه‌ای برای این كار استفاده كنید. در این حالت می‌توانید از كف‌پوش خانه شروع كنید؛ یك كف‌پوش چوبی و قهوه‌ای رنگ مناسب‌ترین كف‌پوش برای این نوع سلیقه‌ها محسوب می‌شود. پس از آن از مبلمانی كه با طیفی از رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و كرم زینت داده شده است، استفاده كنید و متناسب با سلیقه خود  دكوری‌ها و بلور‌های رنگی نیز در این فضا به كار ببرید. بهتر است رنگ پرده‌ها را به رنگ كرم یا كرم قهوه‌ای انتخاب كنید و در این فضا حتما از گلدان‌های سرسبز و بزرگ بهره ببرید.



ویدیو مرتبط :
طعم تلخ و شیرین فوتبال در اشک های مسی را بچشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا رنگ موی انسان آبی یا سبز نیست؟!



 

 

چرا رنگ موی انسان آبی یا سبز نیست؟!

 

 

در میان رنگ‌های موی طبیعی انسان‌ها هر رنگی را می‌توان یافت و طیف وسیعی از رنگ‌ها را می‌توان دید، اما هرگز نمی‌توانید رنگ آبی یا سبز را بین رنگ‌های طبیعی موها ببینید. آیا می‌دانید كه چرا موهای ما آبی و سبز نیست؟


رنگ مو توسط دو نوع مختلف از رنگدانه‌هایی به نام ملانین تعیین می‌شوند، این رنگدانه‌ها همچنین مسوول تعیین رنگ پوست ما نیز هست. شاید یكی از دلایلی كه ملانین سبب رنگ آبی در موها نمی‌شود این باشد كه آبی رنگی سرد و خسته‌كننده است و به مرور زمان سبب خستگی چشم‌ها می‌شود، اما بیشتر رنگدانه‌های ملانین شامل رنگدانه‌ای به نام اوملانین (EUMELANIN) است كه مسوول رنگ مشكی تا قهوه‌ای است و رنگدانه دیگر فوملانین (PHEOMELANIN) است كه این رنگدانه مسوول رنگ‌های مایل به قرمز تا زرد است كه جزو رنگ‌های شاد و نشاط آورند و سبب خستگی چشم‌ها و روحیه نمی‌شوند.

 

افزایش این رنگدانه سبب گرایش رنگ مو به سمت قرمز یا بلوند می‌شود، اما این‌كه چرا در ما انسان‌ها تنها این دو نوع رنگدانه مسوول تعیین رنگ موهاست هنوز معلوم نیست. شاید یك دلیل آن باشد كه این رنگدانه‌ها سبب بهبود و توسعه توانایی‌های ما برای سازگاری با محیط هستند؛ چرا كه استتار و پنهان ماندن در محیط آن هم برای انسان‌هایی كه میلیون‌ها سال پیش در طبیعت زندگی می‌كرده‌اند امری بسیار لازم و حیاتی بوده است و لذا رنگ آبی چندان اثر حفاظتی و استتار شدن را میان سنگ‌ها و درختان فراهم نمی‌كرده است، اما شاید با تغییر زندگی بشر در آینده رنگدانه‌های مو باز هم تغییر رنگ دهند و رنگ‌های دیگری نیز برای موها پیدا شود. هرچند انسان امروز این مشكل تنوع‌ طلبی خود را به آسانی و با ساخت انواع رنگ مو به خوبی حل كرده است.