سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز پخت حلیم بادمجان



 

حلیم بادمجان

 

 

مواد لازم : برای 4 الی 6 نفر

 

 

گوشت
0/5 کیلو
عدس
150 گرم
بادمجان 3 عدد
کشک 1 لیوان
پیاز 2 عدد
سیر سرخ کرده 1 قاشق سوپخوری
نعنا خشک 1 قاشق سوپخوری
فلفل به مقدار کافی
نمک
به مقدار کافی
زرد چوبه
به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه حلیم بادمجان :


گوشت و پیاز را خرد و کمی سرخ کنید . زرد چوبه را به آن بیفزایید . روی آن آب بریزید و  بگذارید بپزد . عدس را بشوئید و اضافه کنید . بادمجان را سرخ کنید و پس از پختن گوشت و عدس به آن بیفزایید . نمک و فلفل را اضافه کنید . نزدیک به آخر پخت ، کشک را اضافه کنید . موقعی که غذا را کشیدید ، روی آن را با سیر ونعنا داغ تزیین کنید .

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آموزش پخت حلیم بادمجان کرمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه حلیم بادمجان با لوبیا سفید!


این حلیم دل‌چسب ایرانی، مناسب مهمانی‌های شما بوده و با تزیین رنگینی که می‌شود به سفره شما رنگ و لعاب می‌دهد. حلیم بادمجان یک غذای خوش‌مزه و پرطرفدار در بین ما ایرانی‌ها است که به روش‌های گوناگون درست می‌شود.

وب سایت پارسه گرد: این حلیم دل‌چسب ایرانی، مناسب مهمانی‌های شما بوده و با تزیین رنگینی که می‌شود به سفره شما رنگ و لعاب می‌دهد. حلیم بادمجان یک غذای خوش‌مزه و پرطرفدار در بین ما ایرانی‌ها است که به روش‌های گوناگون درست می‌شود.

مواد اولیه:


  • بادمجان قلمی 10 تا 12 عدد
  • گوشت سر دست 1 کیلوگرم
  • لوبیا سفید 500 گرم
  • پیاز سرخ کرده 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • کشک سائیده 2 تا 3 پیمانه
  • روغن 350 گرم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان

طرز تهیه:


1.داخل یک قابلمه مناسب و بزرگ، سه تا چهار لیوان آب می‌ریزیم. گوشت (گوساله یا گوسفند) و لوبیا سفید و پیاز داغ را داخل قابلمه آب می‌ریزیم و می‌گذاریم کاملا بپزند.

2.پوست بادنجان‌ها را می‌گیریم و سر آن‌ها را می‌گیریم. سپس می‌شوییم و روی آن‌ها کمی نمک می‌ریزیم تا تلخی آن گرفته شود. داخل یک تابه بزرگ، مقداری روغن می‌ریزیم و بادنجان‌ها را داخل روغن و روی حرارت ملایم سرخ می‌کنیم.

3.گوشت را پس از پختن از آب خارج می‌کنیم. بادنجان‌های سرخ شده و گوشت و لوبیای پخته شده را داخل یک قابلمه بزرگ و مناسب می‌ریزیم و آن‌ها را خوب می‌کوبیم و مخلوط می‌کنیم. دو تا سه لیوان آب و هر مقدار آب گوشتی که داریم، داخل گوشت و بادنجان می‌ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می‌گذاریم و گاهی آن‌را به‌هم می‌زنیم تا حلیم کاملا جا افتاده و کش‌دار شود.

4.ظرف را از روی آتش بر می‌‎داریم و با کشک مخلوط می‌کنیم و در ظرف می‌کشیم. روی آن‌را با نعناع داغ و پیاز داغ و گردوی تازه پوست‌گرفته تزئین می‌نمائیم. می‌توان مقداری گردوی تازه در ظرف جداگانه با حلیم بادنجان سر میز گذاشت. حلیم بادنجان را بدون کشک هم می‌توان سرو نمود.