سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز ساخت شمع های ژله ای پولکی ساده



ساخت شمع‌های ژله‌ای پولکی, طرز ساخت شمع‌های ژله‌ای پولکی


مواد و لوازم مورد نیاز :
- لیوان‌های شیشه‌ای
- کاغذ
- مداد
- پولک
- قابلمه
- دماسنج گیره‌دار
- موم ژله‌ای شمع
- رنگ فیروزه‌ای مخصوص موم ژله‌ای
- قاشق فلزی
- چسب داغ (چسب تفنگی)
- فتیله ...

روش ساخت :
۱. لیوان‌ها ر روی کاغذ برگردانید و دور تا دور لبه لیوان را بکشید. پولک‌ها را اطراف دایره کشیده شده مرتب کنید (این‌کار به شما کمک می‌کنید که مقدار پولک مورد نیاز و محل قرار دادن آنها را به‌دست آورید).


۲. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، و به مقدار کافی ژل برای پر کردن ظرف‌ها داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید، دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده).
بنابراین ژل را تا همین درجه رحارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود. از رنگ فیروزه‌ای فقط به انداز‌ه‌ای که یک ته رنگ روشن به ژل دهید اضافه کنید و به آرای با قاشق فلزی هم بزنید.


۳. زمانی‌که درجه دماسنج به همان میزان که باید برسد رسید، گل را در ظرف بریزید.
۴. وقتی‌که ژل تقریباً سرد شد، فتیله را قرار دهید.
۵. وقتی که ژل کاملاً سرد شد پولک‌ها را با چسب داغ اطراف لبه لیوان‌ها بچسبانید.


▪ نکته طرح :
لوازم تزئینی فلزی شفاف دیگری وجود دارند که می‌توانید طرح را بنا بر ذوق و سلیقه خود تغییر دهید و از آن تزئینات اطراف یا روی ظرف خود بچسبانید.

 

منبع : pixroz.com


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت شمع ژله ای RoboCreativity.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت شمع ژله‌ای پر از حباب



 

ساخت شمع ژله‌ای پر از حباب

 

مواد و لوازم مورد نیاز :

 

- آکواریوم یا ظرفی بزرگ و شیشه‌ای

- فنجان‌های اندازه‌گیری

- شن آبی‌رنگ مصنوعی

- گوش‌ماهی‌های کوچک

- قابلمه

- دماسنج گیره‌دار

- موم ژله‌ای شمع

- ملاقه

- ماهی‌های شیشه‌ای یا دیگر حیوانات دریائی

- نخ خیاطی

- میله‌ای از چوب بامبو

- نوار چسب

- میله فلزی

- حوله کاغذی

- فتیله

 

روش ساخت:

۱. ظرف موردنظر (آکواریوم) را از آب پر کنید و با پیمانه اندازه‌گیری مقدار ژل مورد نیاز را حساب کنید. شمع بزرگی که در این طرح می‌بینید تقریباً یک گالون ژل (۲ کیلوگرم) لازم دارد، سپس ظرف را خالی کنید و خوب خشک نمائید.

۲. یک لایه از شن‌های آبی مصنوعی را در کف ظرف (آکواریوم) قرار دهید و گوش‌ماهی‌های رنگی کوچک را روی شن قرار دهید.

۳. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، و به مقدار کافی ژل برای پر کردن ظرف داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید، دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود سپس با استفاده از ملاقه یک لایه از ژل حدود ۵/۲ سانتی‌متر ضخامت روی شن بریزید و آن را درزگیری کنید و بگذارید تا ژل به‌طور کامل سرد شود.

۴. زمانی‌که ژل در حال سرد شدن است، هر یک از ماهی‌های شیشه‌ای را در ارتفاع مختلف به یک رشته نخ ببندید و داخل ظرف مقابل دیواره قرار دهید و سر دیگر نخ را به میله چوبی بامبو ببندید میله را سرتاسر ظرف (آکواریوم) قرار دهید و آن را روی بیرون لبه ظرف با نوارچسب محکم کنید.

۵. بقیه ژل را دوباره داخل قابلمه بریزید و تا درجه معین حرارت دهید و یا ملاقه ژل داغ را داخل آکواریوم بریزید دقت کنید که ژل را سریع و طوری در ظرف بریزید که ماهی‌ها در جای خود قرار گرفته باشند و جابه‌جا نشوند.

۶. با میله ژل را هم بزنید تا تعداد حباب‌ها کم شوند اطراف آکواریوم را حوله بپیچید تا مرحله سرد شدن آهسته و آرام انجام شود. وقتی‌که ژل تقریباً سرد شد فتیله را قرار دهید.

 

▪ نکته طرح:

یک آکواریوم بزرگ برای ساخت شمع ژله‌ای نیاز به تعداد زیادی ماهی‌های کوچولو دارد بنابراین آنها را باید محکم کنید و برای این‌کار هم باید صبر و حوصله به خرج دهید تا ماهی‌ها به حالت طبیعی قرار داده شوند.

 

▪ نکات ایمنی:

دیواره‌های این آکواریوم یا پلاستیک حاشیه داده شده است بنابراین نمی‌توانید آن را در فر قرار داده و حرارت دهید تا حباب‌های آن کمتر شوند، اگر می‌خواهید که شمع شما عاری از حباب باشد (حبابی داخل آن دیده نشود) از یک ظرف تمام شیشه‌ای استفاده کنید تا بتوانید آن را در فر قرار دهید تا حباب‌ها از بین بروند و همانطور که ذکر شد یک آکواریوم به این اندازه بیش از ۳ کیلوگرم ژل لازم دارد و دقت کنید که آن را روی یک زمینه محکم قرار دهید.