سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه كیك كره ای



 

طرز تهیه كیك كره ای

 

مواد لازم:

 

آرد
2 پیمانه
تخم مرغ
3 عدد
پودر قند
یك پیمانه
روغن جامد یا كره
4/3 پیمانه
شیر نصف پیمانه
بیكینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
وانیل 2/1 قاشق چایخوری
اسانس دلخواه مانند رنده پوست پرتقال به میزان دلخواه
پودر كاكائو 2قاشق غذاخوری



طرز تهیه:


ابتدا زرده و سفیده تخم مرغها را جدا كنید و با همزن خشك و تمیز سفیده ها را بزنید تا كاملاً كف كند، سپس در ظرف دیگری كره یا روغن جامد را با همزن می زنیم تا نرم و یكنواخت شود . سپس پودرقند را اضافه كرده و مجدداً با همزن میزنیم. بعد زرده ها را یكی یكی اضافه كرده و با همزن می زنیم وانیل و اسانس مورد نظرتان (مانند پوست پرتقال یا پودر زنجبیل یا دارچین یا پودر جوز هندی) را هم میافزائیم و مخلوط میكنیم. سپس نصف آرد را كه حتماً الك كرده ایم به همراه بیكینگ پودر و نصف شیر به این مخلوط اضافه می كنیم و تمام مواد را مخلوط می كنیم. سپس باقیمانده آرد و شیر را اضافه كرده و مخلوط می كنیم. در پایان سفیده ها را هم می افزائیم و با چنگال به آرامی با بقیه مواد و در یك جهت مخلوط می كنیم. فالب مورد نظرمان را كه بهتر است مستطیل شكل و دارای دیواره های بلند باشد چرب كرده و مقداری آرد داخلش می پاشیم ، در صورتیكه مایلید كیك كشمشی داشته باشید در آخر به همراه سفیده مقداری كشمش پلویی را كه از قبل خیس كرده اید هم به مواد كیك بیفزائید.


نصف مواد را در قالب بطور یكنواخت میریزیم سپس كاكائو را با بقیه مواد مخلوط كرده و روی مایه سفید رنگ در قالب كیك می ریزیم. قالب را در فر كه از قبل گرم كرده ایم قرار می دهیم. حرارت فر هم باید تقریباً 175 درجه سانتی گراد باشد.


پس از نیم ساعت یك چاقوی تمیز را در كیك فرو می كنیم اگر چیزی به آن نچسبید كیك حاضر است. می توانیم روی كیك را با پودر قند یا خامه تزئین كنیم.

 

منبع : happyiranian

 


ویدیو مرتبط :
دستور كیك كره اى زیگ زاگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی كیك گردویی با ارده و شیره انگور



نحوه پخت کیک با شیره, پخت انواع کیک

مواد اولیه :

 تخم‌ مرغ  سه عدد
 كره  دو قاشق سوپخوری
 روغن و ارده  از هر کدام نصف پیمانه
 بیكینگ‌ پودر  یك قاشق چایخوری
 شیره انگور و گردو خرد شده  از هر کدام یك پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
آرد دو پیمانه


طرز تهیه:
اصولا كیك گردویی از آن دست شیرینی‌های مقوی می‌باشد كه وقتی میل كنید، انرژی‌تان چند برابر می‌شود و ممكن است زورتان آنقدر زیاد شود كه با مشت به دیوار بكوبید، حالا حساب كنید كه كیك گردویی را با ارده و شیره انگور میل كنید. انرژی‌تان می‌شود صد برابر، دیگر كسی جلودارتان نیست، بگذریم.
ابتدا تخم‌مرغ‌ها را خوب هم می‌زنیم تا حجیم شوند. سپس روغن و كره نرم‌شده در محیط را به آن اضافه كرده و هم می‌زنیم. بعد شیره انگور و ارده را افزوده و به هم زدن ادامه می‌دهیم. نیمی از گردو و وانیل را ریخته و در انتها آرد و بیكینگ‌پودر را الك كرده و با مواد كاملا مخلوط می‌كنیم و در قالب چرب‌شده ریخته و روی آن نیمی دیگر از گردوها را می‌ریزیم و در فر از قبل گرم‌شده با دمای 170 درجه سانتی‌گراد به مدت 40 الی 45 دقیقه قرار می‌دهیم.

منبع : sooran.com