سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه دسر ترایفل



 

دسر ترایفل,ترایفل

 

مواد اولیه :

 

كیك اسفنجی

200 گرم

ژله توت‌فرنگی و آناناس

از هر کدام 100 گرم

كرم وانیلی

200 گرم

توت‌فرنگی تازه

300 گرم

 

 

مواد لازم كرم وانیلی:

 

شیر

نصف پیمانه

تخم‌مرغ

3 عدد

خامه فرم گرفته

150 گرم

آرد نشاسته ذرت

2 قاشق سوپخوری

وانیل

1/4قاشق چایخوری

پودر قند

150 گرم

                                                                                                  

                                                                                                         

طرز تهیه ترایفل:

 

توت‌فرنگی‌ها را شسته و خشك كنید. كیك اسفنجی را به صورت مكعب‌های كوچك برش دهید. ژله توت‌فرنگی و آناناس را هم شكل مكعب خرد كنید. برای هر نفر یك لیوان در نظر گرفته و به كمك قیف انتهای لیوان‌ها را كرم ریخته و به ترتیب كیك، توت‌فرنگی، ژله و دوباره كرم اضافه كنید تا لیوان پر شود در نهایت با كمك قیف با كرم روی ترایفل را شكوفه زده و یك توت‌فرنگی روی آن قرار می‌دهیم.

 

طرز تهیه كرم وانیلی:

 

ابتدا زرده و سفیده را جدا كرده و زرده را به همراه پودر قند با همزن برقی بزنید تا كشدار و سفید شود. (سه دقیقه). آرد ذرت را در شیر حل كرده و مخلوط زرده را نیز به آن اضافه كنید. مایه را داخل ظرف مناسبی كه بهتر است لعابی باشد ریخته و روی حرارت ملایم با قاشق شروع به هم زدن كنید تا غلیظ شود. كرم را از روی حرارت برداشته و صبر كنید كمی خنك شود. سفیده تخم‌مرغ را در كاسه‌ای با همزن برقی بزنید تا خشك و سفید شود و به كمك لیسك سفیده را به كرم اضافه كنید و دوباره روی حرارت گذاشته هم زده تا غلیظ شود. كرم را پس از غلیظ شدن از روی حرارت برداشته، وانیل را اضافه كرده و صبر كنید تا كاملا خنك شود خامه را به كرم افزوده و مخلوط نمایید. این كرم به تنهایی دسر لذیذی می‌باشد.


ویدیو مرتبط :
‫دسر ترایفل‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی دسر ماست



 

طرز تهیه ی دسر ماست

 

مواد لازم :

 

شیر و ماست کیسه ای
از هر کدام 1 و 1/4 پیمانه
خامه
200 گرم
وانیل
1/3قاشق چایخوری
پودر ژلاتین
سه قاشق مرباخوری
كمپوت آناناس یك قوطی
شکر نصف پیمانه



طرز تهیه:

 

شیر را با شكر مخلوط كرده تا شكر در شیر حل شود. ماست را افزوده وانیل و خامه را اضافه كنید. ژلاتین را با یك استكان آب سرد حل كرده روی بخار كتری گذاشته تا ژلاتین شفاف شود. سپس به مواد اضافه كرده و در قالب دلخواه ریخته در یخچال به مدت دو ساعت گذاشته تا بسته شود. سپس در ظرف مورد نظر برگردانده و با خامه تزئین كنید.

 

منبع : sooran