سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه ترشی هلو



 

طرز تهیه ترشی هلو

 

مواد لازم :

 

هلو زعفرانی

پنج عدد

سیاه‌ دانه

یك قاشق غذاخوری

نمك و دارچین

یك قاشق چایخوری

شکر

یك قاشق سوپخوری

میخك

20 دانه

سرکه

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

هلو را شسته و با مقداری سركه به مدت سه دقیقه می‌پزیم، بعد از خنك شدن هلو به هر كدام، پنج دانه میخك زده، سپس هلوها را درون شیشه چیده، بعد سیاه‌دانه، دارچین، شكر و نمك را با هم مخلوط كرده روی هلو می‌ریزیم، آن‌گاه سركه را اضافه كرده تا روی هلو را بپوشاند در شیشه را محكم بسته در جای خنك قرار می‌دهیم، موقع مصرف، میخك‌ها را از هلو درآورده و هلو را به دو قسمت برش داده، هسته آن را جدا می‌كنیم، ترشی بعد از ۳۰ روز آماده مصرف است.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه ترشی بسیار مفید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه سرکه هلو برای ترشی های پاییزی



طرز تهیه سرکه هلو,درست کردن سرکه هلو


مواد لازم :

 هلو  4 تا 5 کیلو
خمیر ترش یک قاشق سوپ خوری
سرکه 2 لیوان
 نمک 3 قاشق غذاخوری
شکر نصف لیوان


طرز تهیه :
ابتدا هلوها را شسته و بگذارید کاملا خشک شود. هسته آنها را درآورده و میوه آن را خرد کنید و در ظرف مناسب و مخصوص تهیه سرکه بریزید. خمیر مایه را با سرکه مخلوط کنید و نمک و شکر را به آن اضافه کنید و روی هلو‌ها بریزید و خوب مخلوط کنید و آنها را چنگ بزنید. در ظرف را ببندید، طوری که هوا در آن نفوذ نکند و آن را در جای خنک بگذارید.

 

بعد از یک ماه در ظرف را باز کنید و باز هم ترشی را خوب مخلوط کنید و آن را صاف کنید. سرکه صاف شده را 8 تا 10 دقیقه بجوشانید و پس از سرد شدن، در ظرفی مناسب بریزید و در جای تاریک نگهداری کنید و به مصرف برسانید.

منبع : چهاردیواری جام جم