سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه آش ساک



 

طرز تهیه آش ساک

 

مواد لازم:

 

گوشت چرخ کرده

500 گرم

اسفناج

1/5 کیلو گرم

آرد برنج

1 پیمانه

لپه

100 گرم

روغن

150 گرم

پیاز داغ

4 تا 5 قاشق سوپخوری

زردچوبه – نمک و فلفل

به مقدار لازم

تخم مرغ

3 تا 4 عدد

آب غوره

به میزان دلخواه

نعناع داغ و پیاز داغ برای تزئین

به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه: 

 

ابتدا لپه را با مقداری آبمی پزیم و کنار می گذاریم آب را جوش آورده اسفناج خرد شده را در آب جوش ریخته میگذاریم بپزد سپس لپه پخته شده را به ان اضافه کرده بعد پیاز داغ را با روغن داغ وکمی زردچوبه روی حرارت کمی تفت داده در آش می ریزیم سپس آرد برنج را در دو لیوان آبسرد حل کرده در آش می ریزیم و مرتب هم می زنیم تا گلوله نشود. می گذاریم آهسته بجوشد و جا بیفتد.  در این فاصله از گوشت چرخ شده که همراه با پیاز رنده شده ونمک و فلفل و زردچوبه است گلوله های کوچکی برداشته و کوفته ریز می کنیم.

در کمی روغن تفت داده در آش می ریزیم . نمک و فلفل مورد نیاز را هم اضافه نموده تا مزه دلخواه بدست آید آب غوره را اضافه کرده و در آخر کار تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته کمی نمک می زنیم و با چنگال خوب می زنیم و کم کم داخل آش ریخته بهم می زنیم . چندجوش که خورد شعله را خاموش می کنیم آش را در دو ظرف می کشیم و رویش را با نعناع داغ و پیاز تزئین می کنیم.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه آش رشته‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه آش شله قلمکار



 

 

آش شله قلمکار

 

 

مواد لازم : برای 6 الی 8 نفر

 

 

گوشت
0/5 کیلو
سبزی آش 1 کیلو
عدس 1 استکان
نخود
نصف استکان
لوبیا سفید
نصف استکان
برنج
2 استکان
پیاز 2 عدد
نمک به میزان کافی
فلفل به میزان کافی
زردچوبه به میزان کافی

 

 

طرز تهیه :


حبوبات را از شب قبل خیس کنید . گوشت و پیاز را سرخ کرده و زردچوبه را به آن اضافه کنید و بگذارید خوب بپزد . سبزی را خرد کنید . وقتی گوشت نیم پز شد ، حبوبات را اضافه کنید . سبزی را پس پختن گوشت و حبوبات بریزید . مدت پخت آش طولانی وحرارت آن کم باشد ومدام هم بزنید که همه مواد کاملاٌ مخلوط شوند و جا بیفتند . نمک و فلفل را در آخر کار بیفزایید . روی آش را با پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کنید .