سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرزتهیه کیک پرتقالی



 

 

کیک پرتقالی

 


مواد لازم :


خامه زده شده برای تزئین
3 پیمانه
رنده پوست پرتقال
1 قاشق چایخوری
آب پرتقال
1 پیمانه
بیكینگ پودر
1 قاشق سوپخوری
آرد 3 پیمانه
كره 1 پیمانه
وانیل شكری 1/4 قاشق چایخوری
تخم مرغ 6 عدد
پودر قند 2/1 1 پیمانه

 


طرز تهیه :


فر را روی 350 درجه فارنهایت روشن نمائید . تا گرم شود سفیده و زردة تخم مرغ ها رااز هم جداكنید . زرده ها رابا نیم از پودر قند و وانیل شكری مخلوط نموده و با همزن برقی خوب بزنید تا كرم رنگ و كشدار شود. كره را روی حرارت آب كرده , با بقیه پودر قند زده , به مواد بالا اضافه كرده و باهم مخلوط نمائید .

 

سپس آرد و بیكینگ پودر و آب پرتقال و رنده پوست پرتقال را اضافه نموده و در آخر سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا شكل همزن روی آن محو نشود و كاملاً فرم بگیرد . بعد به مایه فوق الذكر افزوده و آرام هم بزنید تا مخلوط شود .

 

كف قالب گرد به قطر 25 سانتی متر را چرب نموده و كمی آرد پاشیده مایه را در قالب ریخته و به مدت یك ساعت در طبقه وسط فر قرار دهید . در صورت تمایل روی كیك را می توانید با خامة زده شده تزئین نمائید .

منبع:dastpokht.ir


ویدیو مرتبط :
کیک پرتقالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیک کشمشی و پرتقالی



 

 

کیک

 

 

مواد لازم:

 

روغن مایع
نصف لیوان
شکر
یک و نیم لیوان
تخم مرغ
3 عدد
آرد
یک ونیم لیوان کمی بیشتر
بکیم پودر 1 قاشق غذاخوری
وانیل سر قاشق چای خوری
شیر نصف لیوان
جوش شیرین نوک قاشق چایخوری
رنده شده قسمت نارنجی پوست پرتقال یک قاشق غذاخوری
کشمش پلویی 2 قاشق

 

 

طرزتهیه:

در کاسه و یا ظرفی گود روغن مایع و شکر را خوب با هم مخلوط کرده و با مخلوط کن به هم میزنیم تا یک دست شود.

 

تخم مرغها را یکی یکی و با فاصله اضافه کرده و پس از شکستن و ریختن داخل مواد با همزن مواد را مرتب میزنیم . ( یعنی تخم مرغ اولی را شکسته اضافه میکنیم و خوب با همزن میزنیم و دو تای دیگر هم به همین ترتیب یکی پس از دیگری با فاصله زمانی).

 

سپس شیر و وانیل را اضافه می کنیم و همچنان با همزن مخلوط می نماییم.

 

آرد و بکیم پودرو جوش شیرین را که قبلا حاظر کرده بودیم ( بکیم پودرو جوش شیرین را داخل آرد ریخته و از الک رد میکنیم تا آردمان سبک شود.) کم کم به موادمان می افزاییم و همچنان هم میزنیم تا بر روی مواد ما حباب حاصل شود ، حالا مواد ما حاظر است.

 

نصف مواد را در ظرف دیگر ریخته و با کشمش قاطی میکنیم .

 

و نصف دیگر را با پوست پرتقال به طور کامل مخلوط می نماییم.

 

دو ظرف مخصوص کیک که نچسب هست را با کره کاملا چرب میکنیم و مواد را در هر دو میریزیم و در فر که قبلا رو۳۰۰ تا ۳۵۰ درجه فارنهایت گزاشته بودیم و گرم شده قرار می دهیم.

 

بعد از ۲۰ دقیقه یک چوبکبریت داخل کیک کرده و در میاریم اگر مواد به چوبکبریت نچسبیده باشد یعنی کیک ما حاظر هست در غیر اینصورت زمان را ادامه میدهیم.

نوش جان