سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرزتهیه شاتو بریان



 

 

شاتو بریان

 

 

مواد لازم جهت استیك:

 

گوشت گوساله ( مخصوص استیك)
یك تكه به اندازه كف دست
پیاز رنده شده
یك عدد
پودر سیر - زرچوبه- نمك- فلفل سیاه و قرمز- ادویه گوشت - پاپریكا(در صورت وجود عطر بسیار خوبی به غذا میدهد) به میزان لازم
روغن
مقداری

 

 

 

مواد لازم جهت سس سفید :

 

قارچ برش خورده 5 عدد
آرد گندم
یك قاشق مربا خوری
كره 50 گرم
آب گوشت
2 قاشق غذا خوری( در صورت نداشتن آب گوشت از 1/4 عصاره گوشت در مقداری آب استفاده كنید )
خامه 4 قاشق غذا خوری

 


طرز تهیه:
استیك كوبیده شده را با پیاز رنده شده خوب ورز می دهیم .سپس ادویه ها را مخلوط كرده و گوشت را با آنها نیز ورز داده تا به خورد آن برود . روغن را در ماهی تابه ریخته و سپس استیكها را با حرارت كم سرخ میكنیم . حرارت را كم كرده تا هم سرخ و هم پخته شود . ( حدود 40 دقیقه). كسانی كه استیك را آب دار دوست دارند زمان را كمتر كنند.

 

برای تهیه سس ابتدا روی حرارت كم كره را آب كرده سپس آرد را در آن میریزیم و مخلوط می كنیم . سپس آب گوشت و قارچ ها را اضافه كرده وپس از مخلوط كردن چند دقیقه روی آن سر می گزاریم تا با حرارت كم قارچها بپزد. كمی نمك به آن اضافه كرده و سپس چند دقیقه مانده به سرو كردن غذا خامه را درون آن میریزیم . دقت شود خامه فقط چند دقیقه حرارت ببیند .در نهایت آن را روی استیك ریخته و سرو میكنیم / اگر سس را رقیق تر دوست داریم كمی آب گوشت و اگر غلیظ تر دوست دارید كمی آرد را اضافه تر كنید .


سپس می توان آن را با چیبس تزئین نمایید .


ویدیو مرتبط :
گزارش کامران نجف زاده از نولو شاتو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرزتهیه لازانیا



 

 

طرز تهیه لازانیا

 


موادلازم : برای 4 الی 6 نفر

 

 

گوشت چرخ کرده
0/5 کیلو
پیاز
2 عدد
ادویه
1 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی
نصف استکان
هویج رنده شده یک چهارم استکان
فلفل دلمه ای 1 عدد
لازانیا یک بسته
پنیر پیتزا رنده شده 2 استکان
نخود فرنگی نصف استکان
قارچ خرد کرده 1 استکان

 


طرز تهیه :

 


گوشت و پیاز رنده شده را خوب سرخ کنید . نخودفرنگی را بپزید.هویج رنده شده و قارچ و فلفل دلمه را سرخ کنید و همه مواد را جز پنیر با هم مخلوط کنید.وبگذارید روی حرارت کم بپزد .

 

آب را در قابلمه بزرگی جوش بیاورید . نمک و یک نوک قاشق روغن بزنید . وقتی آب جوش آمد ، تکه های لازانیا را در آن بیندازید . مراقب باشید خمیرها به هم نچسبند . پس از آن که خمیر نرم شد ، در ظرف نسوز یا پیرکس ، ابتدا کمی از آب مایه لازانیا بریزید ، یک ردیف خمیر بچینید . رویش مایه لازانیا بریزید و پنیر بپاشید و لایه لایه تا آخر ادامه دهید . در حرارت 180 درجه فر مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه بپزید . روی حرارت کم هم می شود لازانیا را پخت .