سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرزتهیه دلمه گوجه فرنگی



 

دلمه گوجه فرنگی

 

موادلازم:

 

گوجه فرنگی درشت
۵ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز
یک عدد
جعفری
۱۵۰ گرم
برنج یک فنجان
لپه یک فنجان
روغن یا کره ۵ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و دارچین به مقدار کافی
آب گوجه فرنگی یک فنجان


 

● طرز تهیه:


ابتدا گوشت را با پیاز رنده شده سرخ کنید. برنج و لپه را جداگانه بپزید. سپس برنج، لپه، گوشت و پیاز سرخ شده را با هم مخلوط کرده و نمک، فلفل و دارچین را به آن اضافه کنید. قسمت بالای گوجه فرنگی ها را برش بدهید و داخل آنها را خالی کنید. مخلوط آماده شده را داخل گوجه فرنگی ها بریزید و از قسمت بریده شده گوجه فرنگی ها به عنوان در استفاده کنید. سپس آنها را آهسته در داخل ظرف بچینید و روی آن روغن، آب گوجه فرنگی و کمی آب ریخته و بگذارید روی حرارت بپزد.


ویدیو مرتبط :
کاشت گوجه فرنگی(راه اندازی گلخانه کوچک گوجه فرنگی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لازانیای بادمجان، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی



 

 

لازانیا

 


● مواد لازم:


بادمجان خرد شده

یک عدد بزرگ

پیاز خرد شده

یک عدد متوسط

فلفل دلمه ای خرد شده

یک عدد متوسط

گوجه فرنگی خرد شده

۳ عدد درشت

قارچ ریز خرد شده

۱۰۰ گرم

پوره گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

ورق لازانیانصف شده

۲۵۰ گرم

خرده نان

۴ قاشق غذاخوری

پنیر پارمیزان

۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به میزان کافی

سس پاستا

به مقدار لازم




 

● طرز تهیه:

بادمجان، پیاز و فلفل دلمه را در مقدار کمی روغن تفت دهید و پس از ۳ دقیقه گوجه فرنگی و قارچ ها را اضافه کنید و آن را هم بزنید. در این مرحله که سبزی ها کمی نرم شد،رب گوجه، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

 

ورق های لازانیا را طبق دستور روی جعبه بپزید و کنار بگذارید. برای تهیه سس پاستا، در ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۲ حبه سیر له شده تفت دهید و سپس ۳ ۲ عدد گوجه فرنگی خرد شده و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. سس را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

 

ورق لازانیا را ۲ قسمت کنید و هر قسمت را با مواد و قارچ پر و لوله کنید و در ظرف مناسبی که از قبل کمی چرب شده است ، بچینید. روی آن سس پاستا و مخلوط خرده نان و پنیر پارمیزان بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر که از قبل روی ۱۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم و روشن شده است، قرار دهید.

منبع:aftab.ir