سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرزتهیه خورش بادمجان



 

 

خورش بادمجان

 

 

 

مواد لازم:

 

 

گوشت گوسفندی بدون استخوان
750 گرم
بادنجان قلمی
11-10 عدد
پیاز سرخ شده
3 قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی متوسط
5-4 عدد
غوره بی دانه یك دوم فنجان
آبغوره یك دوم فنجان
رب گوجه فرنگی نصف فنجان
نمك و فلفل به قدر كافی

 

 

 

طرز تهیه:

 

گوشت را خرد كرده ، می شوییم و با كمی روغن تفت می دهیم تا به روغن بیفتد. پیاز سرخ شده را با 3 لیوان آب وكمی فلفل با حرارت ملایم می پزیم. پوست بادنجان را پس از شستن گرفته، وسط آن را شكاف كوچكی داده، در كاسه آب نمك قرار می دهیم.

 

بعد از20 دقیقه آن را در آبكش قرار می دهیم تا آب بادنجان ها كشیده شود. بادنجان ها را با حرارت متوسط سرخ می كنیم، تا مغزپخت شوند. بعد از سرخ شدن بادنجان، غوره و رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم و به خورش اضافه می كنیم.

 

بعد از پخت گوشت، به مدت ده دقیقه بادنجان ها را كنار گوشت می چینیم. آبغوره و نمك را نیز اضافه می كنیم. بعد از جا افتادن خورش آن را در ظرف می كشیم. بادنجان ها را با گوجه فرنگی های حلقه ای و سرخ شده تزئین می كنیم. خورش بادنجان را با مرغ هم می توان درست كرد.

 

در صورت تمایل می توانید به جای آبغوره، نصف فنجان آب انار اضافه كنید كه بسیار خوشمزه خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
Eggplant Stew | Khoresh Bademjan | خورش بادمجان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرزتهیه خورش انار



 

 

خورش انار

 

 

 

مواد لازم:


گوشت
نیم كیلو
مغز گردو
یك پیمانه
سبزی (شامل تره، جعفری، گشنیز و شوید) دو پیمانه
پیاز متوسط
یك عدد
دانه انار نصف پیمانه
رب انار یك پیمانه
گلپر در صورت تمایل دو قاشق چایخوری
آبغوره دو قاشق مرباخوری

 


طرز تهیه:

ابتدا گوشت را به صورت قیمه‌ای تكه‌تكه كرده و با كمی پیاز سرخ كنید، سپس مغزگردو را چرخ كنید و با دانه انار و رب انار بجوشانید، آنگاه سبزی را خرد و سرخ كرده و تمام مواد را با گردو مخلوط كنید، سپس گلپر، نمك، فلفل و آبغوره را به آن اضافه كنید و هم بزنید، به روغن كه افتاد این خورش انار آماده مصرف است، این خورش با برنج هم بسیار خوشمزه می‌شود همچنین می‌توانید از سیب‌زمینی سرخ كرده هم استفاده كنید.


منبع : ashpazirani.wordpress.com