سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی


شاید كمی غیرمتعارف به نظر برسد اما در حمام و دستشویی‌های مینیمالیستی حتما باید سراغی از یك گیاه تزیینی گرفت؛ حتی اگر این گیاه به اندازه یكی، دو ساقه باشد و در گلدانی بسیار كوچك.


مجله منزل: شاید اگر كمی با دقت به تصاویر سرویس‌های بهداشتی خانه‌های مینیمال دقت كنید به نكته مهمی برسید؛ اینكه همه آنها آینه‌های خاصی ندارند و همه‌شان هم سینك عجیب و غریبی نصب نكرده‌اند اما همه آنها از یك سیستم نورپردازی خوب بهره گرفته‌اند؛ نورهایی كه به صورت غیر مستقیم و ملایم تابیده می‌شود وآرامش خاصی به فضا می‌بخشد. ضمن اینكه در بیشتر حمام و دستشویی‌های مینیمال عنصر پنجره‌ فراموش نمی‌شود برخلاف معماری‌های خاص ما ایرانی‌ها كه كلا بی‌خیال پنجره‌ها در دستشویی و حمام هستیم!

شاید كمی غیرمتعارف به نظر برسد اما در حمام و دستشویی‌های مینیمالیستی حتما باید سراغی از یك گیاه تزیینی گرفت؛ حتی اگر این گیاه به اندازه یكی، دو ساقه باشد و در گلدانی بسیار كوچك. طراحان داخلی معتقدند اضافه كردن گیاهان به فضای حمام و دستشویی فضای خشك و سردی كه به خاطر طراحی مینیمالی به وجود آمده را می‌شكند. اضافه كردن گیاهان به فضای دستشویی‌ها زمانی از عجیب‌ترین كارهایی بود كه یك طراح می‌توانست انجام دهد كه البته این روزها بیشتر رواج یافته و حتی گاهی در خانه‌هایی با طراحی معمولی هم دیده می‌شود؛ گیاهانی كه برای ماندگاری نیاز به نور زیادی ندارند و با رطوبت سازگارند.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی

 از رنگ‌ها ترسی نداشته باشید. حتی مدرن‌ترین خانه‌های مینیمالی هم می‌توانند با رنگ‌ها كنار بیایند. درست است كه در خانه‌های ساده‌گرا باید رنگ‌ها خنثی انتخاب شوند اما گاهی با انتخاب یك رنگ مناسب می‌شود سادگی را بیشتر به رخ كشید. مهم انتخاب درست است. بد نیست یك جهش رنگی در حمام داشته باشید؛ رنگی متفاوت و مكمل. با توجه به این نكته كه رنگ‌ها باید ساده و در عین حال نافذ باشند و استرس بصری به چشم‌ها وارد نكنند، استفاده از رنگ‌های طبیعی مانند قهوه‌ای، برنز و سبز مناسب است. یك دیوار كاشیكاری رنگی این روزها از مشخصه‌های یك دستشویی مینیمال است.

داشتن یك سرویس بهداشتی مینیمالی به معنی استفاده از لوازم عجیب و غریب در آن نیست. برخلاف آنچه امروزه خیلی‌ها درباره سبك مینیمالیسم در حمام و دستشویی فكر می‌كنند، اصلا لازم نیست كه در این محیط‌ها از سرویس‌ شیرآلات خاصی استفاده شود. ساده‌گرایی را می‌توان در عین استفاده از وسایل همیشگی به فضای حمام و دستشویی آورد. فقط باید راهش را پیدا كرد؛ مثلا به جای استفاده از بطری‌های پلاستیكی مایع دستشویی با نام برندها، می‌شود از سرویس‌های چینی خاص آن استفاده كرد. این اولین قدم برای داشتن یك سرویس مینیمال است؛ فضایی بدون هر اسم و رسم!


پرده حمام زمانی از نمادهای یك سرویس بهداشتی مدرن بود. هنوز هم پرده‌های ضدآب در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف با اسم و رسم برندهای معروف در بازار برای خاص كردن حمام و دستشویی وجود دارند اما مساله این است كه در طراحی مینیمالیستی دیگر پرده‌ها را باید از یاد برد. به جای استفاده از پرده‌های حمام می‌توان از درهای شیشه‌ای برای مجزا كردن قسمت‌ها از هم استفاده كرد. اگر هم دیگر چاره‌ای نبود پرده‌ای ساده بدون طرح و بافت باید انتخاب شود.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی


هیچ وسیله‌ای نباید جلوی چشم باشد مگر اینكه برای تزیین از آن استفاده شود. در حمام و دستشویی‌های مینیمال حتی مسواك و خمیردندان‌ها را هم روی كانتر نمی‌گذارند. شاید تنها وسیله‌ای كه برای پنهان كردن آن راهی نیست صابون دستشویی باشد وگرنه باقی ملزومات همه در كمدها قرار می‌گیرند. برای همین قبل از اینكه دست به طراحی فضای یك سرویس بهداشتی ساده بزنید باید برای خرید چند كمد كوچك جادار در دستشویی اقدام كنید. یادتان باشد حتی شامپوها را هم بعد از هربار استفاده باید جمع كرد!

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی


استفاده از چوب در حمام و دستشویی تا امروز یك خطای بزرگ به شمار می‌رفت اما حالا چند وقتی است كه طراحان داخلی سر نترسی پیدا كرده‌اند و برای طراحی‌های خاص سرویس‌های بهداشتی سراغ چوب‌های خاص می‌روند. با این اوصاف چوب به عنوان یكی از المان‌های شناخته شده طراحی مینیمالیستی وارد كار شده است. پای دوش حمام یا كف محیط را می‌توان از چوب‌های بامبو پوشاند. چوب در طراحی مینیمالی یكی از مهم‌ترین نمادهای ساده‌زیستی است حتی اگر در حمام و دستشویی به كار برده شود.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی


آینه‌ها در حمام و دستشویی‌های مینیمالی ركن مهمی هستند. معمولا در این فضاها آینه‌های بزرگ مستطیلی‌شكل، بدون هیچ قابی نصب می‌شوند. درواقع آینه‌ها خودشان در زیباتر كردن فضا نقشی ندارند بلكه با كاركردشان مانند بزرگ‌نمایی محیط كار اصلی را انجام می‌دهند؛ البته داشتن آینه‌هایی با شكل‌های هندسی دیگر هم باب هست اما بدون قاب یا در نهایت با یك قاب چوبی ظریف.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی


ویدیو مرتبط :
طراحی مینیمالیستی محوطه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی مدرن دوش حمام



در این مجموعه شما عزیزان شاهد طراحی های مدرن و زیبا از جدیدترین دوش های حمام هستید .

 

دوش های مدرن , دوش حمام

 

 

دوش های مدرن , دوش حمام

 

 

دوش های مدرن , دوش حمام

 

 

دوش های مدرن , دوش حمام

 

 

دوش های مدرن , دوش حمام

 

 

دوش های مدرن , دوش حمام

 

 

دوش های مدرن , دوش حمام