سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طراحی سقف های «گنبدی» به سلیقه نیاکانمان


به دلایل زیادی معماران و سازندگان از هزاران سال پیش از سقف طاق‌دار استفاده كرده‌اند. این كار با میل به ایجاد تنوع در اتاق انجام می شود.

چیدانه: به دلایل زیادی معماران و سازندگان از هزاران سال پیش از سقف طاق‌دار استفاده كرده‌اند. این كار با میل به ایجاد تنوع در اتاق انجام می شود. در اتاق‌های كوچك‌تر سقف‌های مسطح به‌سادگی و با قیمت ارزان ساخته می شوند، اما در اتاق‌های بزرگ یا مجموعه‌ای از چند اتاق یك سقف مسطح محدودیت‌های زیادی را ایجاد می كند. بنابراین سقف‌های طاق‌دار و گنبدی در اتاق‌ها طراحی شدند تا فاصله بین دیوارها را افزایش دهند و اتاقی وسیع و زیبا بیافرینند.

 طراحی سقف های طاقی شکل, به سلیقه نیاکانمان

وقتی دو طاق قوسی در هم ادغام می شوند. انواع مختلفی از سیستم‌های طاق‌زنی وجود دارد. ساده‌ترین سیستم طاق‌زنی سیستم‌های خطی دوتایی است: طاق ساده Vشكل، كه شكلی شبیه شیروانی دارد، و طاق منحنی، كه شكلی شبیه نیم‌دایره دارد، در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرند تا فضای بین دیوارها را گسترش دهند. هر دوی این روش‌ها بر تقارن مستطیلی اتاق تاكید می كنند و شكلی زیبا در اتاق پدید می آورند.

طاق‌های دوتایی طاق‌هایی هستند كه از تركیب عمودی دو طاق قوسی به وجود می آیند. برعكس طاق قوسی كه به دو دیوار پشتیبان نیاز دارد، طاق دوتایی به چهار گوشه اتاق احتیاج دارد. این طاق‌های زیبا كه دارای چهار باریكه هستند و در مركز هر طاق یك نقطه كانونی می سازند.

یك تمركز درونی ایجاد كنید. وقتی مشغول طراحی سقف یك اتاق هستید، یك طاق دوتایی یك مركز بصری قدرتمند در فضا ایجاد می كند. باریكه‌ها كه از دیوار شروع شده و تا سقف امتداد می یابند فضایی ایجاد می كنند كه تمركز در آن در درون است، حتی وقتی از پنجره‌های سرتاسری در فضا استفاده شود.

اگرچه طاق‌های دوتایی خیلی در طراحی فضاهای مسكونی متداول نیستند، اما ایده بسیار خوبی برای اتاق‌های بسیار بزرگ و یا مجموعه‌ای از چند اتاق هستند و تاثیر زیادی در طراحی یك اتاق از خود به جا می گذارند. نور و كششی كه یك طاق دوتایی در فضا ایجاد می كند بیش‌تر شبیه یك پارچه بزرگ است كه در سرتاسر اتاق كشیده شده است. تاثیر این طاق‌ها بسیار حیرت‌انگیز است و به طور سنتی از سنگ و دیگر مصالح بنایی ساخته می شوند.

 طراحی سقف های طاقی شکل, به سلیقه نیاکانمان

یك روشنایی لذت‌بخش. چون طاق‌های دوتایی در فضا به صورت متوالی ساخته می شوند، باریكه‌ها یك الگوی ریتمیك لذت‌بخش را خلق می كنند. هر بخش یك طاق دوتایی نیز فضایی را برای ایجاد یك پنجره بزرگ فراهم می كند كه باعث روشن‌شدن فضای داخلی می شود.

 طراحی سقف های طاقی شکل, به سلیقه نیاکانمان

استفاده از طاق دوتایی هم‌چنین روش بسیار خوبی برای لایه‌لایه‌كردن فضای یك اتاق است. با ایجاد یك نقطه كانونی قدرتمند و استفاده از دهانه‌های قوسی در هر چهار طرف طاق، می توان یك شاه‌نشین، طاق‌چه، و تورفتگی ایجاد كرد كه علاوه‌بر تاثیر بر نقطه كانونی اتاق، فضایی برای استفاده از كناره‌های اتاق فراهم می كند.

 طراحی سقف های طاقی شکل, به سلیقه نیاکانمان

اگرچه از طاق‌های دوتایی بیش‌تر در معماری سنتی استفاده می شود، اما میتوان آن‌ها را به‌سادگی در خانه‌های معاصر نیز به كار برد. در عكس بالا تركیب زیبایی از مبلمان و وسایل تزئینی مدرن با طاق‌های دوتایی سنگی را مشاهده می كنید.


ویدیو مرتبط :
سقف های گنبدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لباس‌ها را به سلیقه خود طراحی كنید



لباس ها را به سلیقه خود طراحی کنید

 


با استفاده از روش چاپ اسكرین به‌راحتی طرح مورد علاقه خود را روی لباس مورد نظرتان پیاده كنید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

 

انتخاب یك طرح زیبا اولین مرحله است. تصویر كشیده شده را اسكن و با استفاده از فتوشاپ به صورت سیاه و سفید روی یك طلق شفاف، فیلم مخصوص یا حتی كاغذ كالك پرینت بگیرید.

 

با استفاده از منگنه یا میخ، یك توری ظریف (ترجیحا ابریشمی یا نایلونی) با سوراخ‌های ریز را داخل یك قاب چوبی كاملا ثابت كنید. صاف و محكم بودن صفحه بسیار مهم است در غیر این صورت عمل چاپ به خوبی انجام نمی‌شود.


با استفاده از كاردك پارچه، هر دو طرف توری را با داروی ژلاتین حساس به نور (شامل بیكربنات و ژلاتین) بپوشانید. برای این منظور روی كار را از پایین به بالا به صورت عمودی و پشت كار را به صورت افقی انجام دهید تا منفذی باقی نماند و سطح آن یكنواخت پوشیده شود. آن را مدتی داخل جای بسته (كمد) بگذارید. اكنون شابلون شما آماده است.

 

برای انتقال طرح روی شابلون، از میز نور استفاده كنید. طلق را در زیر و شابلون را روی آن قرار دهید. روی شابلون یك تخته چوبی و روی آن یك جسم كاملا سنگین بگذارید تا طرح كاملا به شیشه میز بچسبد. مدت 4-3 دقیقه به آن نور مهتابی یا نور مخصوص بتابانید.

 

 

 

لباس ها را به سلیقه خود طراحی کنید

 

 

در مرحله بعد، طرح روی شابلون را با آب نیم‌گرم شستشو دهید.

 

پارچه را زیر شابلون بگذارید. روی شابلون رنگ مخصوص بریزید. كاردك را با زاویه 60 درجه 2 بار از روی طرح از بالا به پایین با فشار حركت دهید.

 

اینك طرح شما روی پارچه افتاده و آماده است.


از این روش به راحتی برای طرح دادن به تی‌شرت، ژاكت، كیف و سایر وسایل استفاده كنید.