سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ضروری‌ترین ماده آرایشی در فصل تابستان بشناسید!



نوع ضدآفتاب,اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب

 

آیا می‌دانید با توجه به نوع پوست شما، اثر ضدآفتاب روی آن متفاوت است؟ آیا می‌دانید هر ضدآفتاب تا چه زمانی از پوست محافظت می‌كند؟ آیا می‌دانید از ضدآفتاب باید چه مقدار استفاده كنید؟ جواب همه این سؤال‌ها در این مطلب پیش روی شماست.

اینكه از كرم ضدآفتاب استفاده كنید، چندان حرف جدیدی نیست و تقریبا همه شما به اهمیت كرم ضدآفتاب واقفید، اما اینكه باید چه نوع ضدآفتابی را انتخاب كرد یا از ضدآفتاب خود چه مقدار باید استفاده كرد، احتمالا برایتان چندان روشن نیست ولی باید بدانید انتخاب یا استفاده غلط می‌تواند اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب را تحت تاثیر قرار دهد و حتی كاملا از بین ببرد. در اینجا سعی كرده‌ایم با زبانی بسیار ساده تمام این نكات‌ ریز استفاده از ضدآفتاب‌ها را برایتان بگوییم.

كرم ضد آفتاب برای پلك وجود ندارد و توصیه می‌شود كرم ضد آفتاب را به پلك‌ها نزنید به خصوص پلك فوقانی. به همین دلیل بهترین توصیه برای مراقبت از چشم‌ها و پوست پلك، استفاده از عینك‌های آفتابی استاندارد است، عینكی كه كاملا حدقه چشم و پوست دور آن را بپوشاند.

حفاظت از لب‌ها در برابر اشعه خورشید لازم است اما توصیه نمی‌شود به لب‌ها ضدآفتاب بزنید، چون مواد شیمیایی دارد. بهترین كار استفاده از كلاهی با لبه بلند یا كرم زینك‌اكساید (برای خانم‌ها و آقایان) و استفاده از رژلب‌های حاوی فیلتر uv است (برای خانم‌ها).

2 نوع اصلی اشعه فرابنفش

نوع ضدآفتاب,اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب

عدد نوشته شده روی ضدآفتاب‌ها چه معنایی دارد؟

نوع ضدآفتاب,اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب

در صورت ابری بودن هوا چه كنید؟

نوع ضدآفتاب,اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب

باید چقدر از ضدآفتاب استفاده كنید؟

باور كنید یك تیوپ كرم برای تمام تابستان كم است

بسیاری از افراد به‌خصوص كسانی كه یك تیوپ كرم را در تمام فصل تابستان یا بهار استفاده می‌كنند، اصولی و صحیح كرم ضدآفتاب نمی‌زنند. اگر قرار باشد مدام مقدار یك بند انگشت از كرم استفاده شود، مسلما یك تیوپ كرم خیلی زودتر از این حرف‌ها تمام می‌شود. البته ما می‌توانیم با استفاده از ضدآفتاب های فیزیكی هم خود را در برابر اشعه مضر خورشید حفظ كنیم؛ مثلا یك كلاه مناسب بخریم، عینك آفتابی بزنیم، دستكش بپوشیم یا كرم «زینك اكساید» به پوستمان بزنیم.

و اگر جوش می‌زنید...

آقایان و خانم هایی كه صورت‌شان جوش می‌زند و پوست چرب و آكنه دار دارند، حتما باید ضدآفتاب بزنند ولی كرمی بخرند كه روی آن نوشته شده باشد بدون چربی (oil free). اگر به این نكته توجه نكنید، پوست‌تان جوش‌های جدیدی خواهد زد كه به دلیل چربی موجود دركرم است.

نورخورشید و سرطان پوست

نوع ضدآفتاب,اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب

اما فراموش نكنید- آفتاب مفید هم است

نوع ضدآفتاب,اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب

آیا استفاده از ضدآفتاب ضرر دارد؟

بررسی بیش از 100 ضدآفتاب رایج نشان داد، تنها 3 ماده خطرناك ممكن است در آنها وجود داشته باشد.

نوع ضدآفتاب,اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب

صرفه‌جویی نكنید

لازم نیست حتما از كرم‌های ضدآفتاب گران قیمت استفاده كنید، یك كرم ایرانی استاندارد و با spf بالای 15 می‌تواند پوست شما را در برابر آفتاب محافظت كند.اما نباید در مصرف ضدآفتاب صرفه‌جویی كنید چون اگر میزان كرمی كه استفاده می‌كنید كافی نباشد درواقع پوست‌تان را بدون حفاظ در برابر خورشید قرارداده‌اید.

راز این عكس چیست؟

نوع ضدآفتاب,اثرحفاظت‌كنندگی ضدآفتاب

این مرد «دیوید مك‌ایلوت» است كه شرح حالش در ژورنال پزشكی «نیوانگلند» منتشر شد؛ به‌عنوان مردی كه یك سمت صورتش66 ساله است و طرف دیگر 86 ساله. او خود شرح می‌دهد پوست یك سمت صورتش به‌مرور زمان ضخیم می‌شود و چین و چروك‌های وحشتناكی روی آن پدید می‌آید و در نهایت چاره‌ای نمی‌بیند جز اینكه به پزشك مراجعه كند.

دكتر معالج او می‌گوید: «این مرد ۲۸ سال راننده خودروی باركش بوده است و برخورد یك طرفه نور خورشید به سمت چپ صورتش باعث می‌شود به تدریج این تغییرات در پوست صورتش ایجاد شود چون UVA به راحتی از شیشه كناری ماشین عبور كرده و به تدریج این چروك‌ها را ایجاد كرده‌است، این نوع فرابنفش چندان پوست را نمی‌سوزاند ولی در عوض حسابی پوست را پیر می‌كند.»

این عكس شاید بتواند شما را متقاعد كند كه استفاده از ضدآفتاب تنها یك عمل آرایشی نیست بلكه برای سالم ماندن پوست باید به هر طریق از آن در مقابل آفتاب محافظت كرد كه این محافظت هم شامل كرم‌های ضد‌آفتاب می‌شود و هم محدود كردن مواجهه با آفتاب یا استفاده از كلاه‌های لبه‌دار. در مورد این بیمار خاص تشخیص سندرم «Favre–Racouchot» داده شد؛ سندرمی كه ناشی از آسیب دیدن پوست بدن با نور است كه «درماتوهیلوز» هم خوانده می‌شود.

منبع: برترین ها


ویدیو مرتبط :
محبوب ترین رنگ های برندهای آرایشی زنانه در تابستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرایشی ماندگار مخصوص فصل تابستان !



 

 

 

آرایشی ماندگار مخصوص فصل تابستان

 

با شروع فصل تابستان و روبروشدن با گرما ی آن شاید آرایش و میکاپ شما حتی بسیارملایم و کم با عرق کردن چندان ماندگاری و دوام نداشته باشد برای همین بهتر است در این فصل خاص از لوازم آرایشی که مناسب آن بوده و به ماندگاری و دوام آرایش شما کمک می کند استفاده کنید :

 

اینطور عمل کنید :

 

1- برای اینکه از شل شدن پوستتان در اثر گرما جلوگیری کنید بهتر است در این فصل بیشتر از زمانهای دیگر به صورتتان آب سرد و خنک بزنید و حتما قبل از میکاپ و آرایش و همینطور بعد از پاک کردن آن صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید که هر چه این کار را بیشتر انجام دهید به شادابی پوست کمک کرده و از افتادگی و چروک شدن آن جلوگیری خواهید کرد.

 

2- پس از خشک شدن کامل صورت حتما و حتما از کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید چرا که زدن ضد آفتاب از طرف پزشکان متخصص پوست در تمام فصول توصیه میشود که در این فصل از ضروریات آن محسوب خواهد شد .

گفته میشود ضد آفتاب مناسب و مخصوص پوست چرا که بر حسب انواع پوستها باید ضد آفتاب مناسب آن مورد استفاده قرار گیرد تا به پوست آسیب نرساند برای مثال برای انواع پوستهای چربی که استعداد جوش زدن دارند بهتر است از ضد آفتابهای فاقد چربی استفاده شود تا جوش زدن را تشدید نکند و برای انواع دیگر مناسب همان نوع پوست را.

 

3- صبر کنید تا ضد آفتابتان کاملا جذب شود .در نظر داشته باشید که ضد آفتاب باید به مقدار کافی و به اندازه ی یک بند انگشت زده شود تا کاملا پوست را آغشته کرده و خوب آن را بپوشاند.

بارها در مطالب قبلی نیز گفته شده که اگر دوست دارید از کرم پودر استفاده کنید بهتر است ضد آفتابهای رنگی را جایگزین آن کنید که ضرر کمتری هم به پوست برسانید .

پس از جذب آن برای جلوگیری از عرق کردن بهتر است تنها از پنکیکهای خشک استفاده کرده و برحسب رنگ پوست آرام آرام با پد یا ابر مخصوص آن روی پوست گذاشته و بردارید و آن را بر روی پوست نمالید .پد را روی تمام نقاط پوست مثل بینی، گونه ها آرام آرام گذاشته تا پوست یکنواخت و یکرنگ شود.سعی کنید در این فصل از کرم پودرهای بسیار چرب و براق استفاده نکنید.

 

4- از مدادهای ابروی کاملا خشک نه روغنی و یا سایه های ابرو استفاده کرده و کمی به ابروها فرم دهید.استفاده از مدادهای چرب در اثر گرما باعث رنگی شدن اطراف ابروها شده و آنها را مصنوعی نشان خواهد داد.

 

5- کمی هم ریمل ضد آب آنهم تنها به پلکهای بالایی زده که در اثر گرما زیر چشمها و گاهی هم پشت پلک سیاه نشود و آرایشتان به همان تمیزی اول باقی بماند.بهتر است شب هنگام خواب با یک مداد مشکی خطی سیاه داخل چشمها بکشید تا این سیاهی لابه لای مژه ها رفته و کاملا طبیعی به چشمها فرم داده، آنها را زیباتر نشان دهد و دیگر شما نیاز به کشیدن خط چشمهای براق و چرب هم نخواهید داشت.

 

6- رژ گونه را به آرامی با برس مخصوص آن روی گونه ها زده و باز با پد بنکیک آن را پخش کنید تا با مخلوط شدن رنگ رژ گونه و رنگ پوست گونه ها طبیعی تر به نظر آیند و مرزی ایجاد نشود.

 

7- برای زدن رژ لب و ماندگاری بیشتر آن بهتر است هنگام پنکیک زدن لبها را نیز با پودر پنکیک همرنگ پوست درآورید و سپس از یک مداد لب نه چندان چرب که زود پاک شود و نه چندان خشک که باعث ترک ترک شدن لب شود استفاده کرده و پس از کشیدن دور لب خوب رنگ مداد را روی لبها پخش کنید و سپس از رژ لب که بهتر است از نوع مات و خشک باشد استفاده نمایید .این خط لب شماست که بر روی پنکیک باعث دوام و ماندگاری بیشتر رژ بر روی لبها خواهد شد .هر چند رژ لب شما حتی از نوع براق یا چرب باشد و کم کم پاک شود اما رنگ لب شما بخاطر مدادلب بیرنگ و پاک نخواهد شد.

 

8- موها را ترجیحا جمع کنید و یا از مدلهای نیمه جمعی که پشت گردن بسته باشد استفاده نمایید تا از گرم شدن و عرق کردن جلوگیری شود .

 

«تفکر در فصل فصل زندگیم، مثل تغییر فصلهای خداوندی در من زیبایی می آفریند»

منبع:seemorgh.com