سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ضرورت استفاده از ضد آفتاب



 

 

ضرورت استفاده از ضد آفتاب

 

سرطان پوست ، روز به روز سیطره خود را بر جامعه بشری افزایش می دهد و با یاری نور آفتاب ، افراد بیشتری را به دام خود می كشاند . این بیماری ، از جمله سرطان هایی است كه بیشترین شتاب را در میزان رشد سالانه دارد . هر سال كه می گذرد شیوع این معضل پزشكی بیشتر می شود

مصرف روزانه ضد آفتاب شما را در برابر ملانوم محافظت می کند.

 

مطالعات جدید نشان می دهد که استفاده از کرم های ضد آفتاب به صورت روزانه و در نواحی سر و گردن و بازوها و دستها احتمال ابتلا به ملانوم را تا نصف کاهش می دهد.

 

پژوهشگران استرالیایی بیش از 1600 نفر را به دو دسته تقسیم کردند. یک گروه با به کار بردن کرم های ضد آفتاب روزانه در نواحی سر و گردن و دست و پا به مدت 5 سال بین سالهای 1992 تا 1996 و دیگر گروه فقط استفاده معمولی از ضد آفتاب می کردند. در طی این دوره فقط 11 نفر از 22 نفر دچار این بیماری پوستی شدند.

 

دکتر هوارد کافمن مدیر مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه راش در شیکاگو و متخصص ملانوم می گوید: متغیرهای زیادی در احتمال ابتلا به این بیماری دخیل است.مثلا اخیرا زمانی که افراد در معرض مستقیم نور آفتاب قرار می گیرند بسیار کمتر است ، اما آنچه که مسلم است استفاده از ضد آفتاب تاثیر شگرفی بر کاهش خطر ابتلا به ملانوم دارد.تنها 5٪ از عامل مرگ و میر سرطانهای پوستی ملانوم است.

 

این مطالعات نشان می دهد اشعه ماورا بنفش به شدت به ملانوم مرتبط است و کرم های ضد آفتاب نقش موثری در پیشگیری از این بیماری را دارد.

 

لازم به ذکر است که ملانوم یک نوع سرطان پوست است که به سایر نواحی بدن و عمدتا گره های لنفاوی ریه ها و دستگاههای عصبی مرکزی گسترش می یابد و برای پیشگیری از آن باید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب اجتناب کرد یا از کلاه هایی با لبه های پهن استفاده کنند و در تمام مواقع ضد آفتاب فراموش نشود.

منبع:سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
ضرورت استفاده از ضد آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب



 

 

 

کرم ضد آفتاب

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

 

صرف وقت درمقابل نورخورشید خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری زود هنگام پوست را افزایش می دهد .

 

برای کاهش این خطر باید به طورمرتب ازاقدامات حفاظتی ازآفتاب شامل موارد زیراستفاده کنید :

 

-کرم های ضد آفتاب با طیف گسترده ای به ارزش spf15 و بالاتر به صورت منظم استفاده کنید .

 

-حداقل هر2ساعت یکبار ضد آفتاب را تجدید کنید چرا که با عرق کردن و..... ممکن است پاک شود .


-بین ساعت 10 صبح و2 بعداظهر درمقابل خورشید قرار نگیرید چرا که اشعه خورشید دربیشترین شدت خود است .


-ازلباسهای آستین بلند وشلوار ، عینک آفتابی استفاده کنید و درصورت امکان کلاه بگذارید.

منبع:سلامت نیوز