سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شیوه‌های نگهداری لباس‌های متفاوت



 

 

نگهداری لباس

 

 

بالاخره فصل زمستان هم آمد و هوا كم‌كم دارد سرد می‌شود. درست است كه امسال مانند سال‌های گذشته هوا سرد و یخبندان نشد، اما باز هم در این روزها باید از لباس‌های گرم استفاده كنیم. برای همین هم می‌بینیم بازار پالتو، بارانی و سایر لباس‌های گرم حسابی داغ است. كوچك و بزرگ هم ندارد. همه باید گرم باشیم و گرم بمانیم. پس داشتن این گونه لباس‌ها ضروری است.

 

اما لباس‌های پشمی هم یكی از انواع پرطرفدار لباس‌های زمستانی هستند. خوب است بدانیم این جنس لباس تا حد زیادی ـ حدود 80 درصد ـ مانع نفوذ سرما شده و به همین دلیل از ما در برابر سرما محافظت می‌كند؛ بنابراین شاید شما هم از آن افرادی باشید كه ترجیح می‌دهید در فصل سرما، لباس‌های پشمی را از كمد درآورده و بپوشید. می‌دانید لباس‌های پشمی از پشم گوسفند، بز و... تهیه می‌شوند؟ پشم‌ها را به پارچه‌ یا كاموا تبدیل كرده و از آنها لباس‌هایی زیبا و متنوع درست می‌كنند.

 

 

انواع لباس‌های پشمی

لباس‌های پشمی 2 نوع هستند. گروهی لباس‌هایی هستند كه از پارچه‌های ظریف تهیه می‌شوند و گروه دوم لباس‌های پشمی كلفت‌ و ضخیم‌ترند.

 


شستشوی لباس‌های پشمی

هر لباسی برای شستشو نكات و دستوراتی مخصوص خود دارد، بنابراین نه تنها در مورد لباس‌های پشمی كه برای هر نوع پوششی، قبل از هرچیز برای شستشو به برچسب یا اتیكت آن توجه كنید. به طور معمول روی برچسب هر لباس نكاتی مختصر و مفید در مورد شستشو و اتوی لباس آمده است.

 


‌ شستشوی لباس‌های پشمی لطیف

هرگز آنها را با ماشین لباسشویی نشویید. همچنین برای شستن این نوع لباس‌ها از آب گرم هم استفاده نكنید. بهترین راه برای شستشوی این لباس‌ها، استفاده از آب ولرم و شستن با دست است. پس از شستن نیز از پهن كردن این لباس‌ها روی بند یا رخت آویز یا روی شوفاژ و بخاری خودداری كنید. با این كار لباس گشاد شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بهتر است برای خشك كردن این لباس‌ها، آنها را روی سطح صافی قرار دهید تا خشك شود.

 

لباس‌های پشمی ضخیم خود را می‌توانید در لباسشویی بشوئید به شرط این‌كه هرگز از آب گرم استفاده نكنید و ماشین لباسشویی خود را روی درجه‌ای بگذارید كه زمان شستشوی آن كم باشد. در ضمن سعی كنید از خشك كن لباسشویی هم استفاده نشود. برای خشك كردن این نوع لباس‌ها هم می‌توانید آن را به چوب لباسی آویزان كنید تا خشك شود. اما این نكته را فراموش نكنید كه هرگز لباس‌های پشمی را روی بند رخت آویزان نكنید.

 


اتوی لباس‌های پشمی

اگر لباس‌های پشمی را مرتب و منظم در سطحی صاف پهن كرده و خشك كنید احتیاجی به اتو ندارد. ولی اگر می‌خواهید یا احساس می‌كنید لازم است آنها را اتو كنید، حتما با درجه كم و غیر مستقیم این كار را انجام دهید. به این معنی كه پارچه‌ای روی لباس خود انداخته و از روی آن اتو كنید. همچنین برای از بین بردن چروك لباس‌های پشمی خود می‌توانید آنها را در بخار حمام آویزان كنید تا صاف و مرتب شود.

 

اما در فصل گرما باید چه كار كرد؟ دیگر نیازی به این لباس‌های گرم نیست و باید آنها را در جایی محفوظ نگه‌داریم. برای این كار حتما جیب‌های لباس راخالی كرده و آن را در مكانی خنك آویزان كنید تا حشرات آسیبی به آنها نرسانند.

 


لباس‌های چرمی

استفاده از انواع بارانی، پالتو، چكمه و دیگر وسایل چرم، جیر و نبوك نیز در این روزها رواج یافته است.

 

جیر، چرم و نبوك از پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند، گاومیش، شتر، شترمرغ و... تهیه می‌شوند.

 

چرم محصولی است كه هم در زمستان استفاده می‌شود و هم در تابستان، چون محصولی طبیعی است و به همین دلیل بخوبی شرایط تهویه را ایجاد كرده و به پوست بدن اجازه می‌دهد تنفس كند. البته مهم است؛ البسه‌ای كه از مصنوعات چرمی درست می‌شوند كاركرد و دوام بسیار خوبی دارند.

 

برای تمیز كردن لباس‌های چرمی بهتر است ظرفی را پر از آب كرده و مقداری شامپوبچه در آن حل كنید. سپس با استفاده از یك اسفنج یا پارچه به آرامی و با ملایمت سطح آن را پاك كنید. بعد آن را با پارچه‌ای خشك تمیز نمایید. در ضمن دقت داشته باشید هرگز عطر و اسپری را مستقیم روی البسه چرمی، جیر یا نبوك نزنید. همچنین از شستن جیر و چرم و نبوك در ماشین لباسشویی خودداری كنید.

 

با رعایت این نكات ساده و كوچك می‌توانید لباس‌هایی زیباتر و بادوام‌تر داشته باشید.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
‫خواص انواع نان + بهترین شیوه نگهداری نان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبلیغ برای حجاب با این شیوه متفاوت


 تبلیغ جالبی برای حجاب