سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شیر بخورید تا تبخال نزنید



شیر بخورید تا تبخال نزنید

 

خوردن لبنیات به دلیل داشتن لیزین، ویتامین B و آهن سبب می‌شود كه افراد دچار تبخال نشوند.
البته این ویتامین‌ها در موارد دیگری از جمله سیب‌زمینی و كرفس نیز یافت می‌شود اما درصد آن در لبنیات بیشتر است.

به طور كلی تبخال هم به صورت ارثی و هم به صورت اكتسابی بر لب بسیاری از افراد ظاهر می‌شود كه با درد و خونریزی موضعی و عفونت همراه است.

 

پزشكان معتقدند؛ علاوه بر ارثی بودن، كمبود ویتامین B، آهن و لیزین همچنین استرس، نگرانی، ترس، هیجان و تب شدید نیز سبب تبخال می‌شود. پزشكان توصیه می‌كنند برای جلوگیری از ظهور تبخال و همچنین درمان سریع‌تر آن، لبنیات كم‌چرب را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

منبع:bebinnews


ویدیو مرتبط :
‫تبخال‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیر بخورید تا عضلانی شوید



 

شیر بخورید تاعضلانی شوید

 

قسمتی از مطالعات انجام شده در رابطه با خوردن شیر پس از تمرینات سنگین با وزنه نشان می دهد که شیر باعث می شود تمرین کنندگان چربی بیشتری از دست بدهند (بسوزانند).

 

محققان ، 55 جوان بین 18 تا 30 سال را در 3 گروه قرار دادند و آنها را به مدت 12 هفته و در هر هفته 5 روز تحت تمرینات سخت با وزنه قرار دادند و تمریناتشان را مطابق برنامه دنبال کردند. در حین تمرین شرکت کنندگان گروه اول از 2 فنجان شیر رقیق شده و بسیار کم چربی ، گروه دوم از جوشانده سبوس با همان مقدار پروتئین و انرژی و گروه سوم از نوشیدنی های کربوهیدراتی با همان مقدار پروتئین استفاده می کردند که تقریبا معادل 600 تا 700 میلی لیتر از نوشابه های نمونه مشابه ورزشی است.

 

به محض پایان یافتن مطالعات ، محققان دریافتند گروهی که در حین تمرین شیر می خورند 2 برابر بیشتر چربی از دست داده اند (حدود 2پوند). این در حالی بود که گروه مصرف کننده نوشیدنی های کربوهیدراتی یک پوند از چربی شان کم شده و گروه مصرف کننده جوشانده سبوس هیچ چربی از دست نداده بودند.همچنین گروه مصرف کننده شیر نسبت به 2 گروه دیگر در همان مدت بیشتر عضلانی شده بودند.پروفسور فیلیپس می گوید: از دست دادن چربی بیش از چیزی بود که ما فکر می کردیم.

 

من فکر می کنم مفاهیم سودمند این تحقیق کاملا روشن و آشکار است.اگر می خواهید بدنی عضلانی داشته باشید و چربی هایتان را از بین ببرید، هنگام ورزش و تمرین شیر کم چربی بنوشید.نکته دیگری که در این تحقیق روشن شد این بود که براساس حجم عضله ، مصرف کنندگان شیر در صدر این فهرست قرار داشتند و حجم عضلاتشان حدود 40 درصد (2.5 پوند) نسبت به مصرف کنندگان نوشیدنی های کربوهیدراتی و 63 درصد (3.3 پوند) نسبت به گروه مصرف کنندگان جوشانده سبوس بیشتر بود.شاید شیر به خاطر کلسیم و نقشی که در حمایت از سلامت استخوان ها ایفا می کند، شناخته شود، اما محققان قویا قدرت شیر را برای کمک به رشد عضلات و افزایش میزان دفع چربی از بدن یادآوری می کنند.به طور کلی شیر یک نوشیدنی مطلوب و ایده آل برای کسانی است که تمرینات ورزشی منظمی را دنبال می کنند.

منبع:khanevadeyema.com