سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شکنندگی موی کودکان با شامپوی نامناسب



 

 

شکنندگی موی کودکان

 

استفاده از شامپوهای نامناسب، شایع ترین علت شکنندگی مو در کودکان است.دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و مو، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: استفاده از شامپوهای نامناسب، شایع ترین علت شکنندگی مو در کودکان است.

 

 

دکتر بهروز باریک بین در گفت و گو با ایرنا افزود: ترشحات غدد چربی ( موسوم به سباسه ) در کف سر کودکان قبل از بلوغ، ناکامل بوده، بنابراین موها در سن کودکی مستعد خشکی و شکنندگی است.

 

وی اضافه کرد: شامپوهای خانواده برای موهای معمولی تا چرب، موی سر کودکان را خشک می کند. از این رو،‌ توصیه می شود که از شامپوهای مخصوص اطفال که PH خنثی و شویندگی مناسبی برای اطفال دارند، استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بستن موها به رغم تصورات رایج، عامل شکنندگی مو نیست و گرچه موهای بلند بیشتر در معرض آسیب ها قرار دارند اما کوتاهی مو تنها موجب کمتر شدن نیازهای مو می شود و در شکنندگی آن تاثیر چندانی ندارد.

 

این پزشک متخصص پوست و مو گفت: تغییر شیوه رفتاری و رعایت نکات عملی در سلامت مو، بهترین راهکار برای پیشگیری و درمان شکنندگی مو است.

موی کودک، شامپوی مناسب

 

باریک بین افزود: عوامل ژنتیکی نیز که زمینه ساز آلرژی (به ویژه حساسیت های موسوم به آتوپیک) است، از دیگر عوامل ایجاد شکنندگی مو به شمار می رود.

 

وی، شانه کردن بیش از حد موها، استفاده از مواد شیمیایی و آرایشی مانند اکلیل ، مصرف ژل های سر نامناسب، استفاده از سشوار و استحمام بیش از حد را از دیگر عوامل شکنندگی مو بیان کرد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به این که شکنندگی مو در میان زنان بیش از مردان شایع است، خاطرنشان کرد: رنگ، مش، دکلره و استفاده از مواد آرایشی موجب خشکی بیش از حد، شکنندگی و آسیب ساقه مو می شود.

 

باریک بین افزود: بهتر است درصورت رنگ کردن مو برای جلوگیری از شکنندگی، از نرم کننده ها و پس از خشک کردن مو نیز از کرِم های ترمیم کننده ساقه مو به عنوان یک عامل محافظ مو استفاده شود.

منبع:صدف نیوز


ویدیو مرتبط :
شامپوی موی رنگ شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدل موی پیرمردی؛ مخصوص کودکان بی ادب +عکس



یک آرایشگر آمریکایی راه خوبی را برای تنبیه کودکان بی ادب پیدا کرده است. وی موی سر آن ها به مانند پیرمردها کوتاه می کند. موی پیرمردی یعنی اطراف سر به مقدار کمی مو دارد اما بالای آن کاملا طاس و صاف است.

معمولا برای تنبیه کودکانی که کارهای ناپسند انجام می دهند، گرفتن یکی از محبوب ترین وسایلشان است. همچنین در دوران کودکی شاید داشتن یک موی زیبا هم برای آن ها مهم باشد که در نبودش احساس بدی می کنند.

اخبار تنبیه کودکان

یک آرایشگر آمریکایی راه خوبی را برای تنبیه کودکان بی ادب پیدا کرده است. وی موی سر آن ها به مانند پیرمردها کوتاه می کند. موی پیرمردی یعنی اطراف سر به مقدار کمی مو دارد اما بالای آن کاملا طاس و صاف است.

"راستی فرد" که اهل آتلانتا است می گوید:" بسیاری از کودکانی که کارهای ناپسند انجام می دهند باید به این روش تنبیه گردند تا شاید کمی بیشتر منظم شده و رفتار درستی با دیگران داشته باشند. تا به الان والدین بچه ها از این روش بسیار راضی بوده اند. "

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران