سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شوره سر را کنترل کنید



شوره سر,شامپوهای مخصوص ضد شوره

 

محققان پیشنهاد می‌کنند برای کنترل شوره سر از شامپوهای مخصوص ضد شوره استفاده کنید.

 

شوره سر که به اصطلاح پزشکی به seborrheic dermatitis و یا شوره و آماس پوست سر موسوم است با پوسته پوسته‌های خشک روی پوست سر مشخص می‌شود. با وجود اینکه این مسئله برای افراد با موهای مشکی کمی ناراحت کننده است ولی شواهدی دال بر خطرناک بودن آن وجود ندارد.

 

محققان آکادمی پزشکان خانواده آمریکا توصیه‌هایی را برای درمان شوره سر پیشنهاد کرده‌اند:

- شامپوهای ضد شوره‌ای را انتخاب کنید که دارای سالیسیک اسید، سولفید سلنیم و پایریتیون روی هستند.

 

- تا زمانی که دچار شوره سر هستید از شامپوهای ضد شوره به صورت روزانه استفاده کنید و تا هنگامی که علایم کنترل شود، سپس 2 تا 3 بار در هفته از آنها استفاده کنید.

 

- وقتی شامپو را به موی خود می‌زنید صبر کنید تا کف کند و پس از 5 دقیقه آن را بشویید.

 

- اگر شامپوی ضد شوره علایم را کنترل نکرد، با پزشک خود در مورد تجویز محلول‌ ط‌بی‌ مخصوص‌ شستشو یا ضد عفونی‌ کننده استروییدی مشورت کنید.

منبع:صدف نیوز

 


ویدیو مرتبط :
آیا مالیدن روغن به سر باعث از بین بردن شوره های سر می شود؟!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه نوع شامپویی برای شوره سر‌ مناسب است؟



 

 

چه نوع شامپویی برای شوره سر‌ مناسب است؟

 

 

به گفته یك متخصص پوست و مو، شامپوهای حاوی سلنیوم سولفات و کتوکونازول، برای شوره سر مناسب است.

دکتر غلامحسین غفارپور استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه توجه و مراقبت‌های لازم از مو، چهار برابر توجه به پوست است، گفت: تراشیدن و تیغ زدن تاثیری در رشد ریشه مو ندارد.

وی درخصوص علل ایجاد شوره سر گفت: افرادی که به طور ژنتیکی دارای پوستی خشک و زمینه آلرژی هستند، بیشتر مستعد ابتلا به شوره سر بوده و باید از شامپوهای مخصوص شوره سر استفاده کنند.

دکتر غفارپور با بیان اینکه شامپوهای مختلفی ویژه شوره سر در بازار موجود است، گفت: شامپوهایی که حاوی سلنیوم سولفات و کتوکونازول است، برای شوره سرمناسب بوده و فاصله زمانی مناسب برای شست و شوی مو بستگی به نیاز روانی و فیزیکی فرد دارد.

وی افزود: افرادی که مبتلا به درماتیت سبورتیک هستند، بیشتر مستعد ابتلا به پوسته پوسته شدن و شوره سر بوده که این حالت تا سن ۴۰ سالگی به اوج خود رسیده و سپس کمتر می شود.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: استرس نقش مهمی در ایجاد و تشدید شوره سر دارد، لذا افراد مبتلا به این مشکل علاوه بر مراجعه به پزشک و استفاده از داروها و شامپوهای مناسب باید از استرس پرهیز كنند زیرا اگر استرس برطرف نشود، علیرغم مصرف دارو و شامپوی مناسب، پس از یک دوره بهبودی این مشکل مجددا عود می کند..../تحلیل:عصرایران