سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شما هم به کافه آرامش بپیوندید


حضور در كافه آرامش و استفاده از منوی این كافه می‌تواند به شما كمك كند روزها و شب‌هایی آرام را پیش رو داشته باشید.



مجله زندگی ایده آل: به «كافه آرامش» خوش آمدید. كافه آرامش نخستین كافی شاپ كاغذی جهان است كه شما می‌توانید در خانه روی صندلی بنشینید و تصور كنید در فضایی آرامبخش، روی یكی از صندلی‌های كافه آرامش نشسته‌اید. حضور در كافه آرامش و استفاده از منوی این كافه می‌تواند به شما كمك كند روزها و شب‌هایی آرام را پیش رو داشته باشید.



آرامش با طعم موز و پرتقال

بعضی‌ها عادت دارند حین نوشیدن یا خوردن كار دیگری هم انجام بدهند. مثلا كتاب هم بخوانند یا نوشیدنی را بگذارند كنار دست‌شان و كارهای‌شان را هم انجام بدهند. در كافه آرامش این كار ممنوع است چون نوشیدنی‌ها و غذاهای آرامش‌بخش كافه به حدی خوش طعم هستند كه اگر زیر زبان مزه‌مزه نكنید لذت چشیدن آرامش را از دست داده‌اید. حالا وقت نوشیدن است و در منوی كافه این نوشیدنی مناسب كسب آرامش در فصل گرماست: میكس موز و پرتقال.
2 تا موز لازم داریم، با 2 تا پرتقال و 2 قاشق عرق بهار نارنج. مثل مرغی كه اول پرهایش را می‌كنند و بعد پوستش را... بعد پوست كندن پرتقال‌ها، باید آن پوست روی پرك‌های پرتقال را هم جدا كنید. حالا 2 تا پرتقال برهنه دارید و موزهایی كه باید تكه‌تكه شوند. كمی یخ و آن 2 قاشق لذت بخش عرق بهار‌نارنج و یك میكس دقیق؛ 2 ‌لیوان خوش طعم‌موز و پرتقال برای شما و همراه‌تان در كافه آرامش آماده است. اگر باور نمی‌كنید كه این نوشیدنی واقعا شما را به آرامش می‌رساند، می‌توانید با توجیه علمی شما را قانع كنیم. موز ویتامین B6 دارد كه محققان می‌گویند كمبود این ویتامین می‌تواند اختلالات عصبی وخیمی ایجاد كند و پرتقال هم كه آنتی‌اكسیدان‌ها، ویتامین C، آلفا و بتا كاروتن دارد و از اعصاب در برابر آسیب های ناشی از رادیكال های آزاد محافظت می‌كند و برای رهایی از فشارهای روحی، اضطراب و بی‌خوابی مفید است. اسید فولیك هم دارد كه برای عملكرد صحیح دستگاه عصبی لازم است. پزشك‌ها می‌گویند: در بسیاری از موارد كمبود اسیدفولیك باعث احساس حزن می‌شود. خیلی لحن مطلب علمی شد، «موز و پرتقال» بنوشید، برای اعصاب‌تان مفید است.

سوپ آرامش

«جو» اثر تسكین‌دهنده و آرامش‌بخش دارد و شما برای پختن سوپ جو باید از یك پیمانه جو استفاده كنید اما فقط همین نیست چون 4‌تا 5‌عدد گردن و بال مرغ هم برای سوپ جو لازم دارید و غذاهای پروتئینی در عرض چند دقیقه دوپامین و اپی‌نفرین را بالا می‌برند و به دلیل داشتن تریپتوفان كه پیش‌ساز سروتونین است قادر به افزایش سطح این ماده در مغز هستند كه سروتونین از عوامل آرامش به حساب می‌آید اما فقط همین نیست چون یك‌ونیم لیوان شیر هم باید در سوپ بریزید و می‌گویند شیر كم‌چرب ویتامین B6 دارد و در بهبود عوارض ناشی از افسردگی و بدخلقی مفید است اما فقط همین نیست چون چه كسی سوپ جو را بدون لیمو تازه می‌خورد و لیمو مثل تمام مركبات در عملكرد صحیح دستگاه عصبی و دستیابی به آرامش موثر است و تازه فقط همین‌ها هم نیست چون شما برای پختن سوپ جو باید از هویج خرد شده: یك پیمانه‌، ساقه كرفس خرد شده: یك پیمانه‌،  قارچ خرد شده: نصف پیمانه‌، جعفری و دیگر سبزی‌های معطر خرد شده: 4 قاشق سوپخوری‌، پیاز متوسط: یك‌عدد، نمك و زردچوبه و فلفل: به مقدار لازم‌ و سیر خرد شده: 3 تا 4 حبه استفاده كنید كه این مواد سلامت بدن شما را  تضمین می‌كنند و سرما نخوردن در روزهای  روشن شدن کولر خودش نوعی موفقیت به شمار می‌رود.  حالا پیاز را ریز خرد كنید و در قابلمه‌ای بریزید.‌ گردن و بال مرغ را با یك لیتر آب همراه نمك، زردچوبه و فلفل روی پیاز خرد شده بریزید و بگذارید بپزد. پس از 15‌دقیقه، جوی پوست‌كنده را كه یك ‌ساعت قبل خیس كرده‌اید، داخل قابلمه بریزید و بگذارید جو و مرغ خوب بپزند. حالا سیر،  هویج، كرفس و قارچ را به غذا اضافه كنید. سبزی‌های معطر و جعفری خرد شده را پس از پختن هویج و كرفس به آن اضافه كنید و تا 10 دقیقه بگذارید سبزی بپزد. شیر را در ظرف جدایی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و در آخر به سوپ اضافه كنید. غذای شما آماده است. چند قطره آب لیمو‌‌ترش در سوپ فراموش نشود.

آرامش مطلق

قبل از اینكه منوی كافه آرامش را در این شماره ببینید یا مثلا حالا كه دیده‌اید و سفارش داده‌اید، بد نیست سری هم به كتابخانه كافه بزنید. در قفسه‌های این كتابخانه عناوین بسیاری درباره آرامش پیدا می‌كنید كه بیرون از كافه هم خیلی به كارتان می‌آید. دنبال دستیابی به آرامش مطلق هستید؟ پس به شما كتاب «آرامش مطلق» را پیشنهاد می‌دهیم؛ نویسنده این كتاب «گرترود تویسن» است و نشر ثالث آن را منتشر كرده. در این كتاب 188‌صفحه‌ای، شما می‌توانید با مهم‌ترین روش‌های رسیدن به آرامش و تمدد اعصاب در شرق دور و غرب آشنا شوید. مدیتیشن، تمرین‌های اتوژنی، تكنیك های تنفس،  حركات كششی ذهن و جسم، تای چی، تمرین‌های تمدد اعصاب برای ماهیچه‌ها، اوی تونی، تناسب اندام تدریجی،  برنامه غذایی مناسب، استفاده از عطرهای خوش برای تمدد اعصاب و... روش‌هایی برای دستیابی به آرامش هستند كه مطمئنیم شما را پس از ترك كافه آرامش راهی نزدیك‌ترین كتابفروشی سرراه برای خرید این كتاب می‌كنند.

نت‌های آرامش‌بخش

اصولا پیانو،  ‌سازی‌ است كه صدای آرامش‌بخشی دارد؛ پس عجیب نیست كه این‌بار صدای تكنوازی پیانو در فضای كافه آرامش برای شما پخش شود. موزیك باز كافه آرامش كاری از Yuhki Kuramoto را برای‌تان در نظر گرفته است. این پیانیست و ترانه‌سرای ژاپنی در ۱۰‌سپتامبر سال ۱۹۵۱ متولد شد. سبك كارش موسیقی آرامش‌بخش و احساسی است. در ۳۵ سالگی نخستین آلبومش در ژاپن منتشر شد و تاكنون ۱۸ آلبوم ارائه داده است. یكی از بهترین آلبوم‌های این پیانیست حرفه ای Refinement نام دارد كه در سال ۱۹۹۸ منتشر كرد و پیشنهاد موزیك‌باز كافه آرامش برای گوش‌های شماست. این آلبوم را گوش بدهید و به انتخاب‌های دقیق كافه آرامش ایمان بیاورید.

عضـو كافه آرامش شوید

پس از فراخوان شماره قبل برای عضویت در «كافه آرامش» تعدادی از خواننده‌های مجله زندگی ایده‌آل عضو كافه شدند. روش‌های جدید دستیابی به آرامش برای این عده ارسال شد. شما هم اگر دوست دارید عضو كافه شوید و خدمات را دریافت كنید، با ارسال كد caf به شماره 300023051 از طریق پیامك، مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.


ویدیو مرتبط :
یک شات آرامش در کافه رادیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کافه آرامش، نخستین کافی‌شاپ کاغذی جهان


كافه آرامش نخستین كافی‌شاپ كاغذی جهان است كه شما می‌توانید در خانه روی صندلی بنشینید و تصور كنید در فضایی آرام‌بخش، روی یكی از صندلی‌های كافه آرامش نشسته‌اید.



مجله زندگی ایده آل: به «كافه آرامش» خوش آمدید. كافه آرامش نخستین كافی‌شاپ كاغذی جهان است كه شما می‌توانید در خانه روی صندلی بنشینید و تصور كنید در فضایی آرام‌بخش، روی یكی از صندلی‌های كافه آرامش نشسته‌اید. حضور در كافه آرامش و استفاده از منوی این كافه می‌تواند به شما كمك كند كه روزها و شب‌هایی آرام را پیش رو داشته باشید.



آرامش تلخ

سروتونین می‌دانید چه چیزی هست؟ حالا از این سوال‌ها چرا ناراحت می‌شوید، شما پروفسور هستید و همه چیز را می‌دانید، کسی‌كه میز بغلی نشسته است هم البته دكتر است، آن یكی هم... آقایان، خانم‌ها، نه! خانم‌ها اول، خانم‌ها، آقایان، اصلا چون خودمان نمی‌دانیم هی سوال می‌پرسیم. به هرحال، سروتونین هرچه بیشتر در مغز ترشح شود ما به آرامش بیشتری می‌رسیم، البته آرامش زیاد همان آرامش ابدی باید باشد، پس زیاده‌روی در تلاش برای ترشح سروتونین را توصیه نمی‌كنیم اما... شكلات دوستان، شكلات... تریپتوفان یك اسید آمینه ضروری برای بدن است كه باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسكین و آرامش می‌شود. البته شما باید روی شكلات تلخ حساب كنید. شكلات تلخ جدا از خواص آنتی‌اكسیدانی آن، باعث تقویت قلب هم می‌شود، پس وقت خرید شكلات دقت كنید كه میزان كاكائوی آن زیاد و شكرش كم باشد.

یافتن خدا در بحبوحه كشتار جمعی رواندا

آدم می‌تواند چای گل گاو زبان و سنبل‌الطیب بنوشد یا یك تخته شكلات تلخ از روی میز بردارد، بشكند و به دهان بگذارد و همچنین برای رسیدن به آرامش بیشتر كتاب هم مطالعه كند. در كتابخانه كافه آرامش توصیه ما به شما معمولا انتخاب كتاب‌هایی است در حوزه روانشناسی كه به شما اصول دستیابی به آرامش را می‌آموزند اما این‌بار پیشنهادی متفاوت برای‌تان داریم: «ماندم تا روایت كنم». این كتاب نوشته «اماكولی ایلی باگیزا» كه توسط نادره میرمحمدعلی به زبان فارسی برگردانده شده است. در توضیح این كتاب نوشته شده: «اماكولی! متشكرم كه وارد زندگی من شدی! كتاب «ماندم تا روایت كنم » همسوی افكار كسانی است كه از تفكرات قصاص و روش‌های تلافی‌جویانه بیزارند. داستان عجیب و دردناك این دختر جوان برای همه كسانی كه با خودشان اشخاص دیگر یا حتی با ملتی دیگر خصومت دارند آموزنده و الهام‌بخش است.» این كتاب كه روایتی است از رفتار اماكولی در بحبوحه كشتار جمعی رواندا كه به شما می‌آموزد چگونه ببخشید و به آرامش برسید. یك روز بدون باران و بالاخره پیشنهاد موزیك باز كافه آرامش به شما كمك می‌كند همیشه در پس زمینه اتفاق‌های دوست‌داشتنی زندگیریال، موزیك آرامش‌بخشی را هم به خاطر بسپارید. انیا، با نام اصلی Eithne Ní Bhraonáin (كه گاهی در رسانه‌ها با نام انگلیسی Enya Brennan معرفی می‌شود) یكی از سولیست (تك‌خوان‌)های ایرلندی است. انیا تلفظ تقریبی كلمه Eithne در زبان ایرلندی است. انیا در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ به‌عنوان پرفروش‌ترین خواننده زن سال شناخته شده‌است. او با ادغام ملودی‌های فولكلوری، پس‌زمینه‌های سینتی‌سایزری و موتیف‌های كلاسیك، سبك كاملا متمایزی را به‌وجود آورده‌است كه در ظاهر بیشتر از موسیقی سلتی به موسیقی عصر جدید شباهت دارد ولی خودش از طبقه‌بندی آهنگ‌هایش در سبكی خاص اجتناب می‌كند. او تا‌كنون 4 جایزه گرمی را از آن خود كرده‌است كه آخرین آن‌ها برای آلبوم آمارانتاین در مصاف با آلبوم‌هایی چون آپوستریوری از پروژه موسیقی انیگما بود.

آرامش با علف گربه

«سنبل الطیب» شنیدید؟ اسمش خیلی بامزه است، خودش هم همین طور. اسم دیگرش هم «علف گربه» است كه چون خیلی بامزه بود به‌عنوان یك نوشیدنی عجیب و غریب برای آدم‌های عجیب و غریب پسند در منوی كافه آرامش گذاشتیم. سنبل‌الطیب یا همان علف گربه، گیاهی است علفی و چند ساله كه ساقه آن به‌طور عمودی (این هوا) تا ارتفاع 2 متر بالا می‌رود. نترسید، نترسید، ما همه با هم در كافه آرامش ریشه این گیاه را جدا می‌كنیم و به جای كاشتن یك گیاه 2 متری روی میز شما، برای‌تان یك نوشیدنی آرامش بخش تهیه می‌كنیم. سنبل الطیب از نظر طب قدیم ایران در رفع ناراحتی‌های عصبی مفید است. تب بر، ضد‌اسپاسم و آرام بخش هم هست، درد سینه را برطرف می‌كند، بی‌خوابی را درمان می‌كند، در بهبود میگرن و درد و نفخ معده و... خلاصه برای‌تان خیلی مفید است. اما این نوشیدنی آرامش‌بخش به همین علف گربه ختم نمی‌شود كه! گل گاو زبان مانده هنوز؛ این گیاه تصفیه‌كننده خون و آرام‌بخش اعصاب بوده، سرما‌خوردگی را برطرف می كند و در از بین بردن سرفه و درمان برونشیت مؤثر است. پس اسم این نوشیدنی آرامش بخش شد: چای گل گاو زبان و سنبل‌الطیب. یك مشت گل گاو زبان (حدود 2 قاشق غذاخوری) را به همراه یك تكه ریشه سنبل الطیب (به بلندی حدود 2 بند انگشت) و یكی، 2 عدد لیمو عمانی در قوری ( با اندازه معمولی) می‌ریزیم. حالا قوری را از آب جوش پر كرده و روی كتری می‌گذاریم و مثل چای معمولی دم می‌كنیم. حدود یك‌ربع تا 20 دقیقه برای دم كشیدن چای گیاهی ما كافی است. بعد لیمو‌ها را كمی فشار می‌دهیم و چای را هم می‌زنیم. بعد... دیگر بعد ندارد؛ می‌نوشید و آرام می‌گیرید.

جمله‌های آرامش بخش

 اگر فكر می‌كنید شخص دیگری وجود دارد كه بتواند در زندگی شما تغییرات چشمگیری به‌وجود آورد، پس در آینه نگاه كنید. (جان نیومن)

 اگر در روند رویدادها اختیار انتخاب نداریم،  در نحوه نگاه كردن و پاسخ دادن به آن‌ها همیشه اختیار انتخاب داریم.  (جان نی)

 در خدمت زمان نباشید،  كاری كنید كه زمان در خدمت شما باشد. (ویلی ساتون)

 عالم كسی است كه فرق میان من می دانم و من می‌پندارم را می داند. (فرانس)

 تدبیر، متانت،  محبت و گذشت می‌تواند دشمن را دوست گرداند. (نیچه)