سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شامپو زدن صحیح موها



 

شامپوزدن صحیح

 

شامپو زدن صحیح موها شامل مراحل زیر است:


گره‌گشایی‌ ‌از مو:


موی خود را با یك شانه دندانه درشت شانه كنید تا هیچ‌گونه گره‌ای روی آن نمانده باشد. حواستان باشد كه هرگز موی خود را در حالت خیس شانه نكنید، چون در این حالت نیروی بیشتری برای شانه كردن مصرف می‌كنید، بنابراین موی شما ممكن است بشكند.

 


آب‌كشی اولیه با آب ولرم:

 

در مرحله بعدی موهای خود را با آب ولرم و نیمه‌گرم آبكشی کنید. به این مرحله، آبكشی اولیه و یا پیش از شستشو گفته می‌شود كه برای زدودن گرد و غبار و به طور كلی آلودگی‌های قابل حل در آب انجام می‌شود. هرگز از آب داغ استفاده نكنید، چون موجب تردی و شكنندگی موهایتان خواهد شد.

 


پخش كردن شامپو در كف دست:

 

مقداری شامپو در كف دست خود بریزید و دست‌های خود را روی هم مالش دهید تا شامپو روی دست‌هایتان پخش شود. در واقع كف شامپو باید روی دست شما تشكیل شود. مقدار شامپو باید به‌ اندازه‌ای باشد كه كف آن تمام موهای شما را بپوشاند.

 


ماساژ دادن شامپو روی پوست‌سر با نوك انگشتان:

 

شامپو را روی همه جای سر پخش كرده و با نوك انگشتان تان به آرامی‌ شامپو را روی پوست‌سر و موهایتان ماساژ دهید. دقت كنید كه از ناخن‌ها استفاده نكنید و برای جلوگیری از گره خوردن و شكسته شدن مو این كار را به آرامی ‌و به صورت دایره‌ای انجام دهید.

 


آب‌كشی نهایی:

 

در این مرحله موی خود را به خوبی آبكشی نمایید تا هر گونه بقایای شامپو از لابه‌لای موی شما زدوده شود. باز هم تاكید می‌شود مو در حالت خیس نسبت به اصطكاك خیلی حساس است، بنابراین آن را در حالت خیس به سختی مالش ندهید.

همیشه در هنگام شامپو كردن موها پنج مرحله فوق را به یاد بیاورید تا تكرار این مراحل برای شما تبدیل به عادت شود.


ویدیو مرتبط :
روش صحیح شامپو زدن موها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی درباره استفاده صحیح از شامپو فرش



 

نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش

 

 

شامپو فرش و موكت

 


فرش و مبلمان در استفاده روزمره بتدریج در اثر آلودگی هوا و نشست و برخاست كثیف شده و بهتر است هر از چند گاهی توسط شوینده مناسب شسته و تمیز شود .

 


بدلیل روكش‌های گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرشها، شامپوی فرش و موكت بایستی با تمام الیافها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد، بنابراین استفاده از كمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

 


از طرفی جلوگیری از تداخل رنگها و یا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موكت از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش و موكت می‌باشد. برای حفظ وسلامت رنگها و همچنین داشتن فرشهایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در كنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت می‌باشد.

 


بهترین روش برای تمیز كردن فرش و موكت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن(طبق دستورالعمل) در آب وتمیز كردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده می‌باشد . سپس باید با یك دستمال كتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و چركهای حل شده در آن پاك نموده و هر از چندگاهی دستمال مورد نظر را با یك دستمال تازه دیگر عوض نمود. همچنین بایستی فرش و موكت را پس از خشك شدن جارو نمود.

 

 


نكات قابل توجه در هنگام استفاده كردن از شامپو فرش و موكت



از نكات قابل توجه پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موكت قبل از خشك شدن كامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لكه وجود دارد.