سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شادی برای پوست‌تان خوب است



شادابی پوست,زیبایی و شادابی پوست,متخصص پوست

 

شادی برای پوست‌تان خوب است

هرچند که نمی‌شود در چند جمله یک نسخه برای شادابی پوست داد اما می‌توان گفت علاوه برداشتن تغذیه و خواب مناسب، محققان امروزه ارتباط بین زیبایی و شادابی پوست را با شادمانی به اثبات رسانده‌اند...

 

براساس نتایج این تحقیقات جامعه‌شناسان و دکتر آبروایا و همکاران در مرکز تحقیقات پوست، 4 کشور متفاوت از جمله کالیفرنیا، مردمان شادمان زیباترند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، مشکلات را به راحتی پشت‌سر می‌گذارند و حتی درآمد بهتری دارند. براساس مطالعه دکتر فراید، متخصص پوست مرکز تحقیقات دانشگاهی پنسیلوانیا نیز مردمان شاد سالم‌تر به نظر می‌رسند و مو و ناخن آنها رشد بهتری دارد.

 

حتی ایستادن و راه رفتن انسان‌هایی با دیدگاه مثبت هم وضعیت بهتری دارد و استوار و محکم قدم برمی‌دارند و شانه‌هایشان را هنگام راه رفتن عقب نگه می‌دارند. همان‌طور که می‌دانید، استرس زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌هاست و باعث بدتر شدن آکنه، تشدید اگزما، افزایش ریزش مو و تسریع فرآیند پیری می‌شود. در مطالعه‌ای در سال 2001 در دانمارک، پاسخ پوستی 15 بیمار به هیستامین پس از ایجاد غم، عصبانیت و شادمانی بررسی و مشاهده شد واكنش‌های آلرژیک در حالت‌های خلقی شادمانی کمتر و پاسخ پوستی کمتر به هیستامین در حالت سرخوشی و شادمانی رخ می‌دهد.

 

در مطالعه‌های جداگانه‌ای که در سال‌های 1982 و 1990 انجام شد،. مردان و زنان را در دو چهره خندان و بدون خنده به مطالعه‌شوندگان نشان دادند و نتایج نشان داد که افراد خندان بیشتر انتخاب شدند و جذاب‌تر و باهوش‌تر به نظر می‌رسیدند. جالب است بدانید که ثابت شده خانم‌های افسرده‌ای که برای تزریق بوتاکس در خط اخم مراجعه می‌كنند، به دلیل اثر بوتاکس که فرد را از اخم كردن باز می‌دارد و آثار منفی اخم در چهره را از بین می‌برد، حتی خلق بهتری پیدا می‌كنند.

 

روحیه شاد، عامل مهم جوانی پوست و جلوگیری از پیری زودرس محسوب می‌شود و افسردگی در طولانی‌مدت، کدرشدن پوست و مستعدشدن آن برای بروز بیماری‌های مختلف را در پی دارد. سفیدی موی سر و آسیب به ناخن‌ها نیز از آثار مخرب افسردگی در طولانی‌مدت است، بنابراین برای داشتن پوست، مو و ناخن بهتر می‌توان بدون صرف هزینه‌هایی گزاف و وقت و زمان، آسان‌ترین راه یعنی خندیدن و شاد زندگی‌کردن را امتحان کرد.

منبع: هفته نامه سلامت


ویدیو مرتبط :
دیگر پوست موز را دور نیاندازید؛ پوست موز یک ماسک خوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف میوه و سبزی راز جوانی و شادی پوست است



 

 

مصرف میوه و سبزی راز جوانی و شادی پوست است

 

تغذیه ای سرشار آنتی اكسیدان هایی مانند ویتامین A، E،D به سلامت پوست و شادابی آن كمك می كند ومیوه ها و سبزی ها سرشار از این آنتی اكسیدان ها هستند.

 

مجتبی امیری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ افزود: برای شاداب شدن و جوان سازی پوست كارهای زیادی می شود انجام داد. تغذیه صحیح و پرهیز از نور مستقیم خورشید موجب حفظ شادابی پوست و جوان شدن سلول های پوست می شود.

 

امیری اضافه كرد: می توان گفت كه رژیم سرشار از میوه ها و سبزی هایی كه از نظر ویتامین های A،E،D غنی باشند موجب جوانی و شادابی پوست می شود و اگر میوه و سبزی را از سنین پایین تر مصرف شود پوست سالم تر می ماند.

 

وی افزود: پرهیز از تابش آفتاب كه تماس پوست صورت و سر هر چقدر محدود تر باشد پیری پوست دیرتر صورت می گیرد و استفاده از ضد آفتاب ها از پیری زودرس پوست جلوگیری می كند.

 

امیری گفت: خشكی پوست یكی از عوامل اصلی پیری پوست است و استفاده از نرم كننده ها می تواند خشكی پوست را از بین ببرد.

 

این متخصص پوست و مو اضافه كرد: پرهیز از استرس و كشیدن سیگار برای حفظ سلامت پوست مؤثر است./خبرگزارى فارس