سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سوپ سیب‌زمینی،غذایی سالم برای زمستان



 

 

 

سوپ سیب زمینی

 

 


مواد لازم برای یك نفر

 

روغن زیتون
یك قاشق غذاخوری
پیاز كوچك
یك‌دوم عدد
هویج كوچك یك‌دوم عدد
سیر
3 حبه
گوجه‌فرنگی یك و یك‌دوم عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز یك‌دوم عدد
پودر فلفل قرمز به مقدار دلخواه
سیب‌زمینی متوسط یك عدد
آب مرغ یك پیمانه
برگ سبزیجات برگ بو، آویشن و جعفری
نمك و فلفل به مقدار لازم

 

 

 

طرز تهیه:

روغن را درون یك ظرف ریخته و آن را روی حرارت ملایم بگذارید. پیاز و هویج را خرد كرده و درون روغن بریزید. حدود 5 دقیقه آنها را روی حرارت به هم بزنید. سپس گوجه را درون مخلوط‌كن ریخته و پوره كنید. بعد به همراه سیر و كمی نمك درون ظرف ریخته و 2 دقیقه به‌هم بزنید تا رنگ پوره گوجه تیره شود.

 

فلفل دلمه‌‌ای را خلال كنید. درون ظرف ریخته و 5 دقیقه همراه مواد دیگر تفت دهید. حالا سیب‌زمینی را خرد كرده به همراه آب مرغ و سبزیجات درون ظرف بریزید. بگذارید تا جوش بیاید. ادویه آن را اندازه كنید. حرارت را كم كنید. در ظرف را گذاشته و یك ساعت بگذارید تا بپزد. سپس برگ‌های سبزیجات را از درون غذا برداشته و با تزئین دلخواه سرو كنید. می‌توانید سوپ را داخل مخلوط‌كن بریزید و سپس سرو كنید.

 

سیب‌زمینی منبع غنی از كربوهیدرات است و حاوی مقدار اندكی پروتئین. بنابراین رژیم غذایی مناسبی برای افرادی است كه لاغر هستند و قصد افزایش وزن دارند. به علت داشتن كربوهیدرات هضم سیب‌زمینی آسان است و می‌تواند برای بیماران و كودكانی كه نمی‌توانند غذاهای پیچیده را هضم كنند ولی به انرژی نیاز دارند به عنوان جایگزین به كار رود. ویتامین‌های C، B و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و روی موجود در سیب‌زمینی به حفظ سلامت پوست كمك می‌كند. همچنین ویتامین‌ها، كلسیم و منیزیم به رهایی از رماتیسم كمك می‌كند. البته اثر سیب‌زمینی روی افزایش وزن عارضه‌ای است كه افراد رماتیسمی را آزار می‌دهد.

 

سیب‌زمینی بر التهاب‌ها چه از نوع داخلی و چه خارجی تاثیر مثبتی دارد. از آنجا كه سیب‌زمینی حاوی ویتامین C (یك آنتی‌اكسیدان خوب و ترمیم‌كننده مناسب)‌، پتاسیم و ویتامین B6 است باعث بهبود التهاب در سیستم گوارش مانند روده‌ها می‌شود. همچنین رژیم غذایی مناسبی است برای افرادی كه دچار زخم‌های دهانی هستند. هر سیب‌زمینی كوچك (138 گرم)‌ پخته شده حاوی 128 كالری و 10 درصد آن از كربوهیدرات تشكیل شده است. همچنین سیر باعث كم شدن چربی و فشار خون شده و خاصیت ضد میكروبی برای دستگاه گوارش دارد. علاوه بر آن اثر آنتی‌اكسیدانی سیر باعث می‌شود كه بتواند از بروز برخی از سرطان‌ها پیشگیری كند. البته باید بدانید كه سیرخام نباید بیش از اندازه مصرف شود چرا كه به دستگاه گوارش آسیب می‌رساند. همچنین افرادی كه به سیر حساسیت دارند نباید آن را مصرف كنند. علائم حساسیت به سیر عبارتند از: جوش‌های پوستی و سردرد پس از مصرف سیر.

منبع: jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
‫سیب زمینی تنوری فرانسوی ترد و خوشمزه . خیلی سالم و بدون روغن، بجای سیب زمینی سرخ کرده .‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوپ سیب زمینی به روش چینی



 

 

سوپ سیب زمینی به روش چینی

 


این بار سوپ را به روش چینی‌ها تهیه كرده و برای خوش‌طعم‌تر شدن آن از كمی پودر زنجبیل استفاده‌كنید.

 


مواد لازم:

 

 

سیب زمینی
3 عدد مكعبی خرد شده
هویج
سه عدد خرد شده
كرفس
سه شاخه خرد شده
شلغم كوچك
یك عدد خرد شده
پیاز یك عدد متوسط
گوجه فرنگی یك عدد خرد شده
سیر 5 حبه خرد شده
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

 

 

1- سیب زمینی، هویج، كرفس، شلغم، پیاز، سیر و گوجه فرنگی را در یك قابلمه بزرگ بریزید.

 


2- مقداری آب (تا حدی كه روی مواد را بگیرد) در قابلمه بریزید.

 


3- بگذارید محتوای درون قابلمه بجوشد.

 


4- حرارت را كم كرده و تا یك ساعت بگذارید بپزند.

 


5- نمك و فلفل را به مقدار لازم به محتوای ظرف اضافه كنید.

 


6- تا 30 دقیقه دیگر نیز بگذارید بجوشند.

 


نكته

 

برای اینكه این سوپ به طعم سوپ چینی نزدیك‌تر باشد، می‌توانید مقداری پودر زنجبیل به سوپ اضافه كنید.