سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سونا و وان‌ های خاص!


در این مطلب برای شما جالب ترین و خاص ترین سونا و وان های جالب در سراسر دنیا را انتخاب و معرفی کرده ایم.

 
 

 
صبح بخیر: چه چیزی بهتر از یک حمام آب گرم می تواند حال آدم را جا بیاورد؟ تصور کنید در یک وان بزرگ و درست و حسابی لم داده اید، موسیقی دلخواهتان هم در حال پخش است و می توانید در سکوت و آرامش و حتی نور شمع یک حمام آبگرم عالی را تجربه کنید. با یک تیر دونشان می زنید: هم استراحت کرده اید و هم حمام. به همین بهانه، در این مطلب برای شما جالب ترین و خاص ترین سونا و وان های جالب در سراسر دنیا را انتخاب و معرفی کرده ایم.

1.    رویای شناور


چه کسی گفته سونا حتما باید روی زمین باشد؟ در خلیج کوچکی در نروژ می توانید با قایق پاروئی به سمت سونای شناور روی آب بروید. این سونا هنگامی که برق هایش روشن است، همچون یک فانوس دریایی عمل می کند.



2.    یخ‌زدایی


هر چه هم که هوا بیرون سرد باشد و برف باشد و سرما، وقتی یک جکوزی راحت و چوبیِ درست و حسابی داشته باشید، اصلا سرما را حس نخواهید کرد. وان چوبی Dutchtub با طراحی گرد و دایره ای یکی از بهترین وان ها برای فصل سرما است.



3.    استخر قایقی

در رودخانه ای در سنت لارنس در مونتریال قدیم، قایقی روی آب شناور است که رفتن به داخل آن بسیار جالب به نظر می رسد. این قایق در واقع یک اسپا شناور روی آب است و Bota Bota نام دارد. مسافران این قایق می توانند از سونای بخار و خشک و جکوزی با منظره و چشم انداز رودخانه لذت ببرند.



4.    جعبه استراحت


تا به حال به این فکر کرده اید در یک جعبه بزرگ چوبی از سونا و آب گرم لذت ببرید! «جعبه سونا» نام باکسی است که می توانید توسط کامیون آن را حمل کنید و به هر جا می خواهید ببرید و از حمام کردن داخل آن لذت ببرید. این جعبه با بلندگوهای استریو آی‌پاد، سیستم مرکزی گیتار الکترونیک، لامپ سفری و ... همراه است.



5.    کشتی بخار

آیا برای یک دریانوردی هیجان انگیز آمادگی دارید؟ مسافران نخستین هتل شناور سوئدی می توانند در سونای Salt & Sill از لذت یک سونا و حمام آب گرم درست و حسابی بهره مند شوند. این سونا چشم انداز وسیعی به Bohuslan Archipelago نیز دارد که بر جذابیت بیشتر آن افزوده است.



6.    حمام سیار

این کابین حمام فنلاندی توسط کمپانی Denizen Works ساخته شده است و می توانید آنرا هر کجا که دوست دارید، نصب کنید.



7.    وان فلزی

برای استفاده از این وان های زیبا و جالب، باید باغ یا فضایی داشته باشید که دید نداشته باشد و بتوانید در آسایش خیال، در هوای باز از گرمای حمام آب گرم استفاده کنید و لذت هم ببرید. مثلا پس از یک پیاده روی یا دوچرخه سواری طولانی در این وان دراز بکشید و با تماشای آسمان و دار و درخت، استراحت کنید. 



8.    کاسه بزرگ

یک وان حمام آب گرمِ سبک که همانند کاسه بزرگ می ماند را می توانید هرکجا می خواهید با خود ببرید و برای استفاده از آن فقط لازم است درون آن آب بریزید.



ویدیو مرتبط :
کردستان؛ سرزمینی خاص، فرهنگی خاص و مردمی خاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سونا، جکوزی و وان آب گرم در بارداری مجازند؟


بسیاری از خانم‌های باردار گرم شدن بدن را در دوران بارداری دوست دارند، زیرا گرما می‌تواند تنش‌های عضلانی و دیگر ناراحتی‌های ناشی از بارداری را تا حد قابل توجهی تسکین دهد.


دكتر مریم تقوی صفا
متخصص زنان و زایمان

بسیاری از خانم‌های باردار گرم شدن بدن را در دوران بارداری دوست دارند، زیرا گرما می‌تواند تنش‌های عضلانی و دیگر ناراحتی‌های ناشی از بارداری را تا حد قابل توجهی تسکین دهد. برای این منظور دوش آب گرم اشکالی ندارد، اما نشستن در وان آب داغ یا جکوزی را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.
 
همه مشکلات ناشی از حرارت بالا: تنها 10 دقیقه ماندن در آب داغ، دمای بدن را به 9/38 درجه می‌رساند و سبب حالتی به نام هایپرترمیا می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند افزایش بیش از حد دمای بدن طی هفته‌های 4 تا 6 بارداری سبب نقص در سیستم عصبی مرکزی( مغز و نخاع) جنین و افزایش خطر سقط می‌شود. از سویی قرار گرفتن در وان آب داغ در هر مرحله‌ای از بارداری باعث گرم شدن بدن مادر و درنتیجه کاهش فشار خون او می‌‌شود که خود، تغذیه و اکسیژن‌رسانی کافی به جنین را مختل می‌کند.

به طور کلی یادتان باشد در دوران بارداری بالارفتن دمای بدن فشار خون را کاهش می‌دهد. این مکانیزم طبیعی باعث خنک شدن مادر می‌شود اما به هر حال عواقبی از قبیل خستگی شدید و سرگیجه را هم به دنبال دارد که می‌توانند برای شما و فرزندتان خطرناک باشند.  جکوزی، مشکل دو جانبه: آب داخل جکوزی هم داغ است هم با فشار وارد می‌شود. بنابراین در دوران بارداری بهتر است از جکوزی استفاده نکنید.



برای ریلکسیشن چه کنیم؟

اگر وان خانه‌تان تمیز است می‌توانید در وان آب گرم و نه داغ، به مدت حدود 10 دقیقه بنشینید. کامل در آب دراز نکشید و اجازه دهید نیم‌ تنه‌تان بیرون باشد که بدن‌تان ناگهان خیلی گرم نشود. می‌توانید در این وان کمی اسانس‌های طبیعی بریزید و چند دقیقه‌ای به موسیقی‌های آرامش‌بخش یا نواهای ضبط شده طبیعی مثلا امواج دریا یا نغمه پرندگان گوش دهید. تکنیک‌های ماساژ هم برای ریلکس شدن مفیدند. مثلا می‌توانید به سالن‌های خدمات زیبایی بروید و بخواهید پاهای‌تان را ماساژ دهند.



در ماه‌های آخر، وان هم ممنوع

 در ماه‌های پایانی بارداری احتمال پارگی کیسه آب وجود دارد. بنابراین بهتر است مادر در وان استحمام نکند. زیرا اگر به هر دلیلی حین استحمام کیسه آب پاره شود دهانه رحم باز شده و عوامل عفونی وارد بدن می‌شوند که برای مادر و جنین خطرناک است.