سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید


کاش می شد تنها با اتکا به سلیقه شخصی و بدون در نظر گرفتن هیچ قاعده ای، وسایلی را برای منزل خریداری کرد و کنار هم چید تا خانه دارای دکوراسیون شود. برای انجام یک کار اساسی که بعدها موجب پشیمانی نباشد، باید قبل از چیدمان منزل و حتی قبل از خریدن وسایل سوالاتی را از خودمان بپرسیم!

هفت صبح: کاش می شد تنها با اتکا به سلیقه شخصی و بدون در نظر گرفتن هیچ قاعده ای، وسایلی را برای منزل خریداری کرد و کنار هم چید تا خانه دارای دکوراسیون شود. برای انجام یک کار اساسی که بعدها موجب پشیمانی نباشد، باید قبل از چیدمان منزل و حتی قبل از خریدن وسایل سوالاتی را از خودمان بپرسیم!

سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید

1- این فضا چگونه استفاده می شود؟

واضح است که مثلا یک اتاق خواب، به تختخواب، چراغ و احتمالا یک صندلی با آینه احتیاج دارد اما آیا تمایل دارید که یک گنجه لباس داخل اتاق داشته باشید؟ آیا به علت نداشتن مکان مناسب، مجبورید وسیله ورزشی خود را در گوشه ای از اتاق جای دهید؟ آیا ناهارخوری شما معمولا برای جشنهای خانوادگی و میهمانی ها استفاده می شود؟ یا آنکه تنها فضایی کوچک و صمیمانه است برای غذا خوردن در کنار خانواده؟ ممکن است شما فضای کار کوچکی در خانه برای خود در نظر گرفته باشید. آیا یک میز تحریر به ناهارخوری اضافه خواهید کرد؟ یا ممکن است یک میز خیاطی در گوشه ای از اتاق قرار گیرد؟

سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید

اینکه هر فضایی در آینده چه کاربردی خواهد داشت اولین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. این نکته اندازه، تعداد و جای قرار گرفتن وسایل را مشخص می کند.

2- هر روز از این قسمت خانه استفاده می شود؟


پاسخ به این پرسش، مدت زمانی که باید برای دکور کردن هر مکان وقت بگذارید، رنگی که باید استفاده کنید و نوع وسایلی که باید بخرید را مشخص می کند. برای مثال، اگر اتاقی را برای میهمان در نظر گرفته اید، هزینه ای بسیار کمتر از اتاق خوابی که هر روز از آن استفاده می کنید باید در نظر بگیرید.

سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید

همچنین اتاق میهمان می تواند لوازم مختصر اما شیک داشته باشد، با یک رنگ آمیزی کلاسیک. در صورتی که اتاق خواب باید، با رنگ هایی بسیار ملایم، فضایی صمیمانه و خانوادگی را فراهم آورد. همچنین لوازم کافی برای راحتی در آن وجود داشته باشد.

3- رنگ مورد علاقه ام را کجا به کار ببرم؟


بدیهی است که اگر رنگ مورد علاقه شما گل بهی باشد، مسلما نمی توانید نشیمن خانه یا اتاق پسر نوجوان خود را گل بهی رنگ کنید اما با هزینه ای اندک می توانید رنگ مورد علاقه خود را به خانه بیاورید.

سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید

 با آویختن حوله ای در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی، قرار دادن گلدان های زیبا در جای جای منزل یا تابلوهایی بر دیوارها به رنگ دلخواه خود، به سادگی خانه را به آن رنگ مزین کنید و شگفت زده شوید از اینکه ببینید، چطور این رنگ به مرکز توجه تبدیل خواهد شد.

4- آیا این قسمت از خانه از نور طبیعی کافی برخوردار است؟


سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید

چنانچه قسمتی از خانه گوشه ای تاریک دارد، یا نام روز از نور مستقیم محروم است، ممکن است رنگ روشن تری را برای آن مکان در نظر بگیرید. یا آنکه با در نظر گرفتن نوری مصنوعی مانند آباژور، چاره ای برای افزایش روشنایی در آن مکانبیندیشید.

5- چه لوازمی لازم است و کجا باید قرار بگیرند؟

در این باره قوانینی وجود دارد که البته به کار بستن تمام آنها در مورد تمام اتاق ها الزامی نیست، اما این راهنمایی ها به چیدمان صحیح وسایل منزل، به نسبت کاربرد آنها کمک خواهد کرد.

- در هر فضا، ابتدا تصمیم خود را نسبت به اینکه کدام قسمت مرکز آنجا باشد، قطعی کنید. چیدمان لوازم منزل شما به نسبت آن تمرکز پیدا می کند. مانند اتاق نشیمن که اگر تلویزیون در آن مرکزیت داشته باشد، سایر لوازم نسبت به آن چیده می شوند.

سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید

- ابتدا محل قرار گرفتن بزرگترین وسایل مثل تختخواب، مبل بزرگ و میز ناهارخوری را انتخاب کنید. سپس به نسبت آنها تصمیم بگیرید که وسایلی مانند صندلی ها، میز جلوی تلویزیون و بوفه کجا قرار بگیرند. در نهایت وسایل کوچکی مثل میزهای پذیرایی و آینه را در جای مناسب قرار دهید.

- مطمئن شوید که فضای نشیمن از نور مناسب برخوردار است.

سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید

- ایجاد تعادل بسیار اهمیت دارد. قرار دادن اشیای بزرگ و کوچک در کنار هم به ترتیبی که موجب شلوغی نشود، به برقراری تعادل کمک می کند.

- برای گپ دوستانه در نشیمن، مطمئن شوید که مبلمان با یکدیگر بیش از 50 تا 60 سانتییمتر فاصله نداشته باشند.

سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید

6- دوست داشتم کجا زندگی می کردم؟

شاید این سوال کمی عجیب به نظر برسد، اما آرامش شما هنگامی کاملتر خواهد شدکه به فضایی که دوست دارید در آن زندگی کنید نزدیکتر باشید. اگر زندگی در کنار طبیعت جنگل را دوست دارید، رنگ های سبز و گرم، همچنین میوه های کاج و بلوط در دکور خانه برای شما فضای جنگل را یادآوری می کند. همینطور قرار دادن صدف، گوش ماهی و ظروف پر از شن یا ماسه در گوشه و کنار منزل، دریا را تداعی می کند.

پاسخ های این سوالات راهنمای شما هستند در مورد اینکه چه بخرید؟ چطور و کجا بچینید و بهترین فضا را نسبت به احتیاجات خود به وجود آورید.


ویدیو مرتبط :
چهار سوالی که برای موفقیت باید از خودتان بپرسید چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 سوال مهم که هر روز باید از خودتان بپرسید


سعی کنید این سوالات را در انتهای هر روز از خودتان بپرسید. اینکار به شما کمک می‌کند فردی بهتر و موفق‌تر شوید.

مردمان: سعی کنید این سوالات را در انتهای هر روز از خودتان بپرسید. اینکار به شما کمک می‌کند فردی بهتر و موفق‌تر شوید.

1. بهترین اتفاقی که امروز برایم افتاد چه بود؟


چه اتفاقی باعث شد احساس غرور، شادی، یا قدرشناسی کنید؟ آیا امروز حتی برای لحظه‌ای احساس لذت و موفقیت کردید؟



برای لحظه‌ای دوباره آن احساس را در خودتان زنده کنید. ما لحظات اینچنینی بیشتری در زندگیمان نیاز داریم، به همین خاطر بهتر است که به چیزهای مثبت فکر کنیم. خیلی وقت‌ها اتفاقات خوب را نادیده می‌گیریم. اما نباید اینطور باشد، باید از آنها نهایت لذت را برده و قدردانشان باشیم. این سوال کمک می‌کند، مثبت، شاد و قدرشناس باشیم.

2. چه کاری را می‌توانستم بهتر انجام دهم؟

از تجربیات امروزتان چه درسی می‌توانید بگیرید؟ چه اشتباهی مرتکب شدید که باید در آینده از آن جلوگیری کنید؟ چطور می‌توانستید یک موقعیت گفتگو را بهتر انجام دهید؟ به راه‌هایی فکر کنید که این مسئله را در آینده بهبود بخشید.

3. مهمترین کاری که فردا باید انجام دهم چیست؟

کدام کار است که به تنهایی اهمیت زیادی دارد و تفاوت زیادی در روز من ایجاد خواهد کرد؟ اگر برنامه روزانه دارید، مطمئناً این کار باید در آن نوشته شده باشد--و احتمالاً در راس آن لیست. به این فکر کنید که چطور اول صبح آن کار را به اتمام برسانید. این سوال کمکتان می‌کند روی کارهای مهم روزانه خود متمرکز شوید.

4. چه کار جدیدی را فردا می‌توانم امتحان کنم؟


زندگی سفری اکتشافی است. در هر سنی هم که باشیم، باید هر روز یک کار جدید را امتحان کنیم.  فردا چه تجربه جدیدی می‌توانید داشته باشید؟



5. مهمترین فردی که در زندگی من وجود دارد کیست و چه کاری برای او انجام می‌دهم؟

روی کسی که دوست دارید—همسرتان، فرزندتان، والدین یا هر کس دیگر—متمرکز شوید. آیا به آنها گفته‌اید یا نشان داده‌اید که چقدر برایتان اهمیت دارند؟ فردا چه کاری می‌توانید برای کمک کردن، شاد کردن و یا غافلگیر کردن آنها انجام دهید؟ ما خیلی وقت‌ها آنقدر مشغول می‌شویم که عزیزانمان را فراموش می‌کنیم. این سوال باعث می‌شود دوباره به آنها بپردازید.

همین. 5 سوال ساده اما مهم که می‌تواند کمکتان کند زندگیتان را بهتر کنید. سعی کنید هر شب قبل از خواب این سوالات را از خودتان بپرسید.