سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سنت و مدرنیته را اینجوری قاطی کنید!


طراحان دکوراسیون داخلی مهارت های خود را با هم تلفیق کرده اند تا بانگلوی متروکه ای را به خانه ای زیبا و دلباز تبدیل کنند. اشر و جسیکا ریچر مالکین این بانگالو (خانه کوچک ییلاقی) در سانتا مونیکای کالیفرنیا، خودشان در کسب و کار مبلمان و دکوراسیون داخلی هستند و این خانه را نقطه ای ایده آل برای عملی کردن مهارت هایشان کرده اند.

 
 
 
 
 صبح بخیر:  طراحان دکوراسیون داخلی مهارت های خود را با هم تلفیق کرده اند تا بانگلوی متروکه ای را به خانه ای زیبا و دلباز تبدیل کنند. اشر و جسیکا ریچر مالکین این بانگالو (خانه کوچک ییلاقی) در سانتا مونیکای کالیفرنیا، خودشان در کسب و کار مبلمان و دکوراسیون داخلی هستند و این خانه را نقطه ای ایده آل برای عملی کردن مهارت هایشان کرده اند.

آنها ذوق و سلیقه مدرن خود را با طرح های سنتی و قدیمی ترکیب کرده اند.



چون اتاق پذیرایی حدود 40 متر مربع بیشتر فضا ندارد، آنها از دلباز شدن فضا از مبلمانی با خطوط ساده استفاده کردند. صندلی های بی رنگ، میز پیشدستی ساده و چهارپایه های عثمانی فضای بازتری فراهم می کنند. کاغذ دیواری طرح علف دریایی، لوستر سنتی و صندلی راحتی آویزان از عناصر سبک قدیمی این اتاق هستند.





کابینت زیر تلویزیونی این خانه قابل تغییر و تبدیل است. این کابینت سه کشو و دو قفسه شناور دارد. با نصب تلویزیون بالای کابینت فضایی هم برای قرار دادن وسایل تزئینی روی آن فراهم شده است.





میز کنار کاناپه آینه ای است و حالت زیبایی در اتاق ایجاد کرده است. از عناصر آینه ای و آباژور ها برای مهیا کردن نور در فضای اتاق استفاده شده است.





مشتریان معمولاً از ترکیب رنگ ها و طرح ها می ترسند که مبادا نتیجه شلوغ و آشفته ای بدست آید. ولی تا وقتیکه وسایل بزرگتر به رنگ خنثی باشند و وسایل و اکسسوارهای کوچکتر را رنگی انتخاب کنید، اشکالی ندارد.





آشپزخانه اولین و پرکارترین پروژه برای مالکین این خانه بود. آنها همه چیز را عوض کردند و کفپوش چوبی نصب کردند. کابینت ها را سفید و براق کردند و لوازم خانگی استیل آوردند. آنها در کنار این رنگ های خنثی، عناصر رنگی مانند پس زمینه سبز دیوار و صندلی های قرمز قرار دادند.





بعد از آشپزخانه نوبت حمام و دستشویی بود که بسیاری کابردی ولی خیلی کسل کننده بود. آنها از رنگ های شاد و روشن، کاشی های سبز روشن و لامپ دیواری زیبایی استفاده کردند. دوش دیوار شیشه ای و روشویی شناور از دیگر انتخاب های درست آنها بود.





اتاق خواب شخصی ترین جای خانه است و باید آرامش بخش و رمانتیک باشد. به همین دلیل مالکین خانه از رنگ طوسی برای روتختی و کاغذ دیواری درختی به رنگ نقره ای متالیک استفاده کرده اند.





در اتاق مهمان هم روی بخشی از دیوار کاغذ دیواری کلاسیک فلورانسی نصب شده است. کاناپه مدرن آن را می توان تبدیل به تختخواب کرد. میزهایی آینه ای را نیز می توان در بازار های هفتگی پیدا کرد.


ویدیو مرتبط :
معنی مدرنیته؛ مدرنیته چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاهم بین سنت و مدرنیته!


اگر از طرفداران لباس‌های سنتی و ایرانی هستید، این مطلب را با دقت بیشتری نگاه كنید





از دل تاریخ اما برای امروز

صبح بخیر: كمتر كسی پیدا می‌شود كه از چنین لباسی خوشش نیاید! یك نمونه كاملا ایرانی و البته بسیار زیبا و آراسته كه هرچند طراحی‌اش قدیمی است اما نمی‌شود گفت كه مناسب امروز نیست. جنس پارچه این لباس، ابریشم است و سوزن‌دوزی‌های رویش همگی كار دست هستند. یك روسری ساده قرمزرنگ همراه یك كیف قرمز، بهترین چیزهایی است كه می‌شود با این لباس همراه كرد.





سارافون دخترانه زمستانی

چه كسی گفته كه سارافون فقط برای وقت‌هایی كه هوا گرم است، مناسب است و روزهای سرد سال وقت پوشیدن سارافون نیست؟ خانم حبیب‌نیا با طراحی این سارافون پشمی برای خانم‌های جوان، خلاف این را ثابت كرده است. هرچند این سارافون رنگش مشكی است اما یك لباس شاد و زیباست؛ كه این به خاطر آن پارچه گلدوزی‌شده كشمیر  است كه لباس را از این‌رو به آن رو كرده است. حواس‌تان باشد كه باید یك بلوز گرم زیر این سارافون بپوشید. پیشنهاد ما به شما، پوشیدن جوراب‌شلواری یا ساق همراه این لباس است.





راحت و باوقار

خانم‌های ایرانی دوست دارند كه نشانه‌های هنر و فرهنگ ایرانی درون لباسی كه می‌پوشند معلوم باشد. با پوشیدن این لباس، ایرانی‌بودن در ظاهر شما كاملا نمایان است. در طراحی و دوخت این نمونه اصیل ایرانی از پارچه‌های پنبه‌دوزی شده، استفاده شده كه مختص كشور خودمان است. پیشنهاد می‌كنیم كه خانم‌های میانسال بیشتر روی این نمونه تمركز كنند. این لباس را هم می‌شود به‌عنوان یك لباس كامل برای مهمانی‌ها پوشید و هم این‌كه از آن به‌عنوان رولباسی استفاده كرد. خوبی این لباس به این است كه علاوه بر این‌كه خوب گرم‌تان می‌كند، جلوی دست و پای‌تان را نمی‌گیرد و تویش راحت هستید.





خوشرنگ و متفاوت

رنگ‌های به اصطلاح جیغ هم همیشه طرفدارهای خاص خودشان را دارند؛ به‌ویژه اگر كه طراح خوش‌سلیقه، این رنگ‌ها را خوب بشناسد و بداند كه این رنگ‌ها در كنار چه پارچه‌هایی با چه رنگ‌هایی زیباتر به‌نظر می‌آیند. جنس پارچه این مانتوی خوش‌رنگ، پشم است و از پارچه كشمیر گلدوزی‌شده هم در كنار آن استفاده شده است. این لباس پشمی با این رنگ گرمش، جان می‌دهد برای همین روزها، روزهای سرد زمستان.





روپوش فاخر

برای مهمانی‌هایی كه قرار است توی آن‌ها پوشیده ظاهر شوید، علاوه بر یك لباس زیبا،  به یك رولباسی فاخر هم نیاز دارید. این نمونه یك رولباسی تمام‌عیار و زیباست كه طراحی فوق‌العاده‌اش مال خیلی سال‌ پیش از این است. جنس پارچه‌اش هم از ابریشم دست‌بافت است. اطراف لباس، 2 تا چاك بلند دارد و جان می‌دهد برای این‌كه زیرش یك دامن بلند بپوشید. بهتر است چكمه‌های‌تان هم ورنی باشند.





برای سلیقه‌های خاص

بعضی از خانم‌های خوش‌پوش، پوشیدن دامن را به شلوار ترجیح می‌د‌هند. اگر شما هم جزو همین دسته هستید، به این نمونه نگاهی بیندازید. برای فصل سرما و زمستان باید دنبال لباسی باشید كه هم آراسته و راحت باشد و هم این‌كه شما را از سرما محافظت كند. خانم حبیب‌نیا این لباس را از پارچه پشمی فوتر تهیه كرده است. گلدوزی‌های روی پارچه، این لباس را از سادگی محض درآورده و زیباترش كرده است. یادتان باشد كه برای زیر این لباس، باید یك بلوز گرم بپوشید. نیاز به گفتن نیست كه با پوشیدن یك جفت چكمه و جوراب پشمی زیبایی این لباس كامل می‌شود و در ضمن از سرما هم دور می‌شوید.





پالتویی از هنر ایرانی

با یك پالتوی سنتی چطورید؟ لباسی كه هم گرم‌تان می‌كند و هم این‌كه با پوشیدن آن، زیبایی ظاهرتان تكمیل می‌شود. این پالتو یك امتیاز ویژه دیگر هم دارد و آن، كاموا دوزی‌های حاشیه لباس است كه موجب شده طراحی‌اش كاملا حالت سنتی ایرانی داشته باشد. با توجه به ساده ‌بودن طراحی این نمونه، پیشنهاد می‌كنیم برای انتخاب شال یا روسری دقت زیادی به خرج بدهید و چیزی انتخاب كنید كه مثل لباس‌تان خیلی ساده نباشد.





برای اهالی هنر

این مانتوی پشمی جان می‌دهد برای این روزها حتما شما هم با ما هم‌عقیده‌اید كه این نمونه، یك مانتوی زیبا و خاص است و پوشیدنش، ‌ظاهر شما را متفاوت می‌كند. حاشیه‌های آن با یك پارچه چهارخانه ریش‌ریش شده تزئین شده كه در عین این‌كه زیبایش كرده، چیزی از سادگی آن كم نكرده است. بهتر است برای این لباس به‌دنبال یك شلوار پارچه‌ای گشاد باشید تا خاص بودن‌تان تكمیل شود. اگر بتوانید شال یا روسری‌تان را هم به شكلی خاص ببندید، دیگر خیال‌تان راحت می‌شود كه زیبایی ظاهرتان چیزی كم ندارد.





چهارخانه جوان‌پسند

دل‌تان از رنگ‌های تیره، تكراری و یكنواخت گرفته؟ دل‌تان یك لباس شاد و پر از رنگ‌های متنوع می‌خواهد؟ پس این مانتوی چهارخانه همان چیزی است كه دنبالش هستید. به سادگی‌اش نگاه نكنید! این نمونه، لباس ارزشمندی است و پارچه‌اش ابریشم دست‌بافت است. برای هماهنگ كردن، كار سختی پیش رو ندارید. خودتان می‌دانید كه روسری و كفش و كیف‌تان، از هر رنگی كه باشد، به این مانتو می‌آید!





به رنگ ارغوان

این مانتوی فوق‌العاده زیبا با این رنگ ارغوانی‌اش، دل شما را نبرده؟ بعید است! سلیقه‌تان هرچه هم كه باشد، این لباس حداقل برای چند لحظه توجه‌تان را جلب می‌كند. حتما خودتان حدس زده‌اید كه تمام گلدوزی‌های روی این لباس با دست انجام شده و طراح باسلیقه‌اش دیگر چیزی برایش كم نگذاشته است. نشانه‌های هنر ایرانی هم كه از سر و رویش می‌بارد. این مانتوی ابریشمی جان می‌دهد برای مهمانی‌های مهم و رسمی شما كه دوست دارید متفاوت جلوه كنید.





سلیقه‌های خاص

بد نیست اگر به این فكر باشید كه پالتوی امسال‌تان با پالتوی سال‌های قبل‌تان تفاوت داشته باشد. یك تفاوت واقعی! مثل تفاوتی كه طراحی این پالتو با پالتوهای دیگری كه نمونه‌شان را زیاد دیده‌ایم دارد. طراح باسلیقه این پالتوی پشمی، یك پارچه صورتی خوش‌رنگ هم برای آسترش انتخاب كرده تا خاص بودن این نمونه را بیشتر كند. چون طراحی این نمونه به‌صورت جلوباز است، باید یك لباس زیبا برای زیرش انتخاب كنید؛ اگر هم خواستید می‌توانید جلوی پالتوی‌تان را با یك سنجاق هم ببندید.