سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سرکه معجزه می کند



 

 

سرکه معجزه میکند

 

 


برای داشتن خانه ای تمیز و مرتب لازم نیست هرسال در فکر خریداری وسایل جدید باشید. با کمی دقت در نظافت و تمیزکاری می توانید از همان وسایل قدیمی استفاده کنید.

 

۱) برای برق انداختن و تمیز کردن وسایل، دو قاشق غذاخوری روغن نباتی و ۴ قاشق غذاخوری سرکه سفید را در ۴ لیوان آب مخلوط کنید و تمامی وسایل چوبی را با آن تمیز کنید تا براق شود.سپس آنها را با پارچه خشک و تمیز کنید.

 

۲) برای خراش و خط افتادگی ایجاد شده روی برخی از وسایل،پاک کن مداد اثر آن را ازبین ببرید.

 

۳) برای از بین بردن لکه های فرش نصف لیوان مایع ظرفی شویی را با دو لیوان آب جوش مخلوط و با استفاده از اسفنج لکه ها را پاک کنید.

 

۴) برای باز کردن لوله های گرفته شده، یک لیوان نمک و یک لیوان جوش شیرین را در لوله بریزید و سپس مقدار زیادی آب جوش را در لوله بریزید تا چربی ها باز شود.

 

۵) برای برق انداختن استیل، پارچه آغشته به سرکه سفید به کار ببرید.

 

۶) لکه های آب روی اثاثیه چوبی را می توان با پارچه نم دار و مخلوطی از جوش شیرین و خمیردندان تمیز کرد.

 

۷) جرم بین کاشی های حمام را با استفاده از مسواک آغشته شده به سرکه سفید از بین ببرید.

 

۸) برای ضدعفونی کردن و از بین بردن جرم لکه های قهوه ای روی دستشویی و حمام سرکه سفید بریزید و بگذارید چند ساعت بماند.

 

۹) شیرآب از جنس کروم، گیره حوله، آینه حمام و دست گیره ها را با پارچه نم شده با سرکه سفید تمیز کنید.

 

۱۰) برای تمیز کردن و از بین بردن جرم، باکتری، خمیردندان خشک شده از جا مسواکی، از گوش پاک کن آغشته به سرکه سفید استفاده کنید.

 

۱۱) افزودن یک لیوان سرکه سفید در آخرین مرحله شست و شوی لباس هر نوع باکتری را از بین خواهد برد.

 

۱۲) سرکه سفید باعث نرمی و خوش بویی لباس ها می شود. لباس های سفید را براق خواهد کرد. مانع ایجاد الکتریسیته در لباس ها می شود. رنگ لباس هایی که به تازگی رنگ شده است را ثابت می کند.

منبع:aftab.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش پخت سِکباج (شوربای سرکه = آش سرکه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معجزه خانه داری با سرکه!


سـرکه می‌تواند جای مواد شوینده و تمیز کننده گرانقیمت را بگیرد. باور نمی‌کنید؟

مجله سیب سبز: سرکه یک ماده اسیدی است و همانطور که می‌دانید اسید می‌تواند بیشتر لکه‌ها، تفاله صابون، رسوبات مواد معدنی و خیلی از آلودگی‌های دیگر را پاک کند. سرکه سفید می‌تواند محیطی ایجاد کند که مانع از رشد قارچ، کپک و بعضی از باکتری‌ها شود. در عین حال پاک‌کنندگی آن در بیشتر موارد آنقدر قوی نیست که باعث آسیب شود. شما می‌توانید از لیمو برای تمیز کردن این‌ موارد استفاده کنید:

سرکه فقط برای ترشی نیست!

قهوه‌ساز:

محفظه قهوه‌ساز را با مقدار مساوی آب و سرکه پر کرده و دستگاه را روشن کنید. در نیمه راه آن را خاموش کنید و اجازه دهید محلول به مدت یک ساعت درون محفظه باقی بماند. بعد دوباره روشن کنید تا سیکل کامل شود. سپس چند بار محفظه را با آب پر کرده و دستگاه را روشن کنید تا سرکه کاملا از بین برود.

ماشین ظرفشویی:

بعضی وقت‌ها خرده‌های غذا در ماشین می‌ماند و باعث فساد می‌شوند. برای ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی لازم است هر ماه یک بار نصف فنجان سرکه سفید در مخزن ماشین بریزید و اجازه دهید یک بار با چرخه خالی کار کند یا می‌توانید یک کاسه کوچک را با سرکه پر کنید، در کف ماشین قرار دهید و بگذارید یک بار دستگاه به صورت خالی کار کند. با این کار باکتری‌ها و قارچ‌ها از ماشین شما دور می‌شوند.

کپک:

برای تمیز کردن دیوار یا پرده حمام کپک‌زده، کافی است سرکه را در یک قوطی اسپری بریزید و روی مناطقی که کپک دارد اسپری کنید. بعد از 15 دقیقه آن را آبکشی کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

اتو بخار:

برای خلاص شدن از رسوبات آب در سوراخ‌های اتو، می‌توانید محفظه آب اتو را با مقدار مساوی آب و سرکه پر کرده، دکمه بخار را بزنید و چند لحظه صبر کنید. سپس اتو را خاموش کنید، صبر کنید خنک شود، محفظه را خالی کنید و با آب سرد بشویید.

سطوح:

سرکه می‌تواند روی سنگ مرمر و چوب خراش بیندازد یا آنها را کدر کند. اما برای تمیز کردن بقیه سطوح مثل سرامیک گزینه بسیار مناسبی است. برای تمیز کردن این سطوح یک چهارم فنجان سرکه را به یک سطل آب گرم اضافه کنید و با آن سطوح را بشویید.

ظروف شیشه‌ای:

برای اینکه ظروف شیشه‌ای درخشان‌تری بعد از شست‌وشو داشته باشید کافی است یک فنجان سرکه را به آبی که ظروف را در آن می‌شویید اضافه کنید. درخشندگی ظروف را باور نخواهید کرد.

پنجره‌ها:

برای اینکه یک شیشه‌پاک کن طبیعی در خانه تهیه کنید و شیشه‌هایی درخشان‌تر داشته باشید کافی است یک چهارم فنجان سرکه را با 2 فنجان آب مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری صابون مایع به آن اضافه کنید. محلول را در یک بطری اسپری بریزید، روی شیشه‌ها اسپری کنید و با یک ورق روزنامه یا دستمال خشک آن را پاک کنید.

دوش:

رسوبات آب در سوراخ‌های دوش جمع می‌شود و باعث گرفتگی این سوراخ‌ها می‌شود. این کار به تدریج جلوی جریان پر فشار آب را می‌گیرد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید یک کیسه پلاستیکی را پر از سرکه کنید و آن را طوری به دوش گره بزنید که سوراخ‌‌های دوش درون سرکه قرار بگیرند. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آب سرد را باز کنید تا دوش تمیز شود.