سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سرمایه گذار یا ثروتمند است یا بدهکار!


بسیاری از مردم فکر می کنند سرمایه گذاری خطرناک است اما در واقع این سرمایه گذار است که خطرناک است. پدرم می گفت: «سرمایه گذاران بسیاری را دیده ام که پول خود را از دست داده اند؛ آن هم در زمانی که دیگران آن را به دست می آوردند. در واقع یک سرمایه گذار خوب یک سرمایه گذار ریسک پذیر است زیرا این جایی است که سرمایه گذاری واقعی جوش می خورد.





پنجره خلاقیت:
وقتی پسر جوانی بودم، مایک بهترین دوست من و پسر پدر ثروتمندم، دو بازی گلف و سرمایه گذاری را برای خود انتخاب کرد. هر دو بازی هایی بودند که تسلط در آنها بسیار سخت بود و دانستن قواعد بازی در هر دو الزامی.

پانزده سال بعد زمانی که هر دو 25 ساله شدیم، مایک در هر دو بازی گلف و سرمایه گذاری ماهر شد؛ من همچنان در یادگیری قوانین، مبتدی بودم. به این نکته اشاره کردم تا بگویم یادگیری اساس هر چیزی، مهم است. بسیاری از مردم درس های مربوط به بازی گلف را فرا می گیرند تا اساس بازی را قبل از آغاز آن بیاموزند اما متاسفانه اکثر آنها هرگز اصول ساده سرمایه گذاری را قبل از سرمایه گذاری کردن پولی که به زحمت به دست آورده اند، یاد نمی گیرند.

در زیر 6 اصل سرمایه گذاری را که از پدر ثروتمندم یاد گرفتم، در اختیار شما می گذارم.

قانون اصلی اول:

با نوع درآمدی که برایش کار می کنید، آشنا شوید

اکثر مردم تنها به پولدار شدن فکر می کنند. آنها نمی دانند که انواع گوناگونی از پول وجود دارد که برای آن می توان کار کرد. در طی سال ها، پدر ثروتمندم در ذهن من و مایک جا انداخت که درآمد سه نوع است:

- درآمد به دست آمده از شغل: که در کل با چک حقوقی ماهانه و ... به دست می آید. به این نوع درآمد مالیات سنگینی تعلق می گیرد و بنابراین راه سختی برای ثروتمند شدن است.

- درآمد حاصل از سود سرمایه: که معمولا از اوراق بهادار به دست می آید، مثل سهام، اوراق قرضه و صندوق های مشترک.

6 قانون اصلی در سرمایه گذاری

- درآمد حاصل از دارایی: در کل از املاک و مستقلات، حقوق امتیاز و فروش کالا به دست می آید. این درآمد، کمترین مالیات را به همراه مزایای مالیاتی بسیاری به همراه دارد و آسانترین راه برای ثروتمند شدن است. پدرم می گفت اگر می خواهی ثروتمند شوی روی درآمد حاصل از دارایی متمرکز شو.

قانون اصلی دوم:

درآمد معمولی را به درآمد حاصل از دارایی تبدیل کن

بیشتر مردم زندگی خود را با درآمد معمولی شروع می کنند مثل یک کارمند. مسیر ثروتمند شدن درک انواع درآمدها و تبدیل درآمد خود به انواع دیگری است که تا حد امکان کارآمد باشد.

قانون اصلی سوم:

سرمایه گذار یا ثروتمند است یا بدهکار

همانطور که گفتیم، بسیاری از مردم فکر می کنند سرمایه گذاری خطرناک است اما در واقع این سرمایه گذار است که خطرناک است. سرمایه گذار یا ثروتمند است یا بدهکار.

پدرم می گفت: «سرمایه گذاران بسیاری را دیده ام که پول خود را از دست داده اند؛ آن هم در زمانی که دیگران آن را به دست می آوردند. در واقع یک سرمایه گذار خوب یک سرمایه گذار ریسک پذیر است زیرا این جایی است که سرمایه گذاری واقعی جوش می خورد.»

قانون اصلی چهارم:

آماده باشید

اکثر افراد سعی می کنند تا زمان و اتفاقی را که رخ خواهد داد، پیش بینی کنند اما یک سرمایه گذار واقعی برای هر اتفاقی خود را آماده می کند. پدرم می گفت: «اگر به تحصیلات، تجربه یا پول اضافی مجهز نباشی، یک فرصت خوب را هم از دست خواهی داد.»

پدر پولدارم در ادامه گفت که مهمترین چیز آن نیست که اتفاقات را پیش بینی کنی بلکه به جای آن، روی آنچه که می خواهی تمرکز کن. حواست را برای اتفاقی که در حال رخ دادن است، جمع کن و مترصد فرصت ها باش. این امر از طریق تحصیل سواد مالی و ممارست های دائمی حاصل می شود.

قانون اصلی پنجم:

معاملات خوب، سودآور هستند

یکی از بزرگترین نگرانی های من به عنوان یک سرمایه گذار این است که در صورت برخورد با یک معامله خوب چگونه سرمایه خود را افزایش دهم. پدر پولدارم به من خاطرنشان کرد که شغل من باید حفظ تمرکز روی فرصت های پیش رویم باشد تا آمادگی لازم را کسب کنم.

او می گفت: «اگر تو مجهز و آماده باشی یعنی دارای تحصیلات و تجربه کافی باشی و یک معامله خوب بر سر راهت قرار گرفت یا پول تو را پیدا می کند یا تو آن را.»

منظورش این بود که به دست آوردن پول، قسمت آسان این مسئله است. بخش مشکل آن پیدا کردن یک معامله خوب است که پولساز باشد. به همین دلیل است که بیشتر افراد حاضرند تا پول خود را به یک سرمایه گذار خوب بدهند.

قانون اساسی ششم:

هنگامی که سرمایه گذاری موفق شدید باید چگونگی ارزیابی خطر و سود را یاد بگیرید

پدر پولدارم مثالی زد که در آن شخصی از اقوامت قصد راه اندازی یک همبرگرفروشی را داشت. «اگر یک خواهرزاده داشته باشی که می خواهد یک همبرگرفروشی باز کند و 25000 دلار نیاز داشته باشد به نظر تو سرمایه گذاری خوبی است و حاضر به او پول دهی؟»

پاسخ دادم: «نه، برای این سود خیلی اندک، این ریسک بزرگی است.»

او گفت: «آفرین. حالا اگر من به شما بگویم این شخص به مدت 15 سال برای یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ همبرگرفروشی کار کرده و شخص مهمی در شغلش بوده و می خواهد برای خودش مستقل شود و یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ تاسیس کند، چه فکر می کنی؟ و اگر بتوانی 5 درصد از شرکت را فقط با همان 25000 دلار بخری چطور؟ سودی برایت دارد؟»

در پاسخ گفتم: بله مسلم است چون سود زیادی با همان میزان ریسک عایدم می شود. یادگیری و تسلط بر قوانین سرمایه گذاری زمان بسیاری را در کسب دانش مالی می طلبد اما این اصول به شما شروع کردن را می آموزند. اینکه بتوانید به جایی برسید به خودتان بستگی دارد.


ویدیو مرتبط :
دهاقان جذب سرمایه گذار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری 480 میلیونی با ترفند آگهی جذب سرمایه‌گذار



کلاهبرداری , پرونده کلاهبرداری

کلاهبرداری 480 میلیونی با ترفند آگهی جذب سرمایه‌گذار

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و روزنامه‌های کثیرالانتشار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت سه شهروند مشهدی مبنی بر کلاهبرداری از آنها به مبلغ 480 میلیون ریال رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: هر سه شاکی به یک روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند و در اظهارات اولیه خود بیان داشتند که از طریق آگهی در جراید و فضای مجازی که در آن جذب سرمایه‌گذار را تبلیغ می‌کرد با فعالیت شرکت آشنا شده‌اند.

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی تصریح‌کرد: کارشناسان با بررسی‌های بیشتر سرنخ‌هایی بدست آوردند که در این رابطه مکان این شرکت سرمایه‌گذاری را پیدا و توانستند با هماهنگی مقام‌قضایی طی عملیاتی متهم اصلی و عوامل کلاهبردار را دستگیر کنند.

عرفانی درباره شگرد کلاهبرداران گفت: این کلاهبرداران که علاوه بر تبلیغ در جراید، تبلیغات گسترده‌ای در اینترنت به راه انداخته بودند و از سرمایه‌گذاران در شرکت درخواست می‌کردند که به حساب خود از طریق کامپیوترهای موجود در شرکت وارد شده و بدین ترتیب بدور از چشم صاحب حساب،‌ تمام موجودی حساب افراد را خالی می‌کردند.

وی افزود: این در حالی بود که سرمایه‌گذار با خیال آسوده گمان می‌کرد حسابش دست نخورده باقی مانده و سود پول موجود در حساب خود را دریافت می‌کند، کلاهبردار تمام موجودی حساب را تخلیه و برای رد گم کنی خود وجوه سرقتی را پس از چند گردش حساب از طریق خرید اینترنتی کالا یا شارژهای تلفن همراه برداشت می‌کرد.

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه سه نفر در این رابطه دستگیر شدند به شهروندان هشدارداد: عده‌ای از افراد کلاهبردار و سودجو با ایجاد حس طمع در شهروندان و همچنین وعده‌های پولدارشدن آسان و یک شبه سعی در اغفال آنها دارند که جلوگیری از این امر مستلزم افزایش آگاهی و دانش شهروندان است.

/ایسنا