سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ست‌هایی برای مشتاقان استخر و شنا


وقت شناست و رفتن به استخر و ساحل دریا. لذت شیرجه زدن در آب زلال استخر را در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان به خاطر هیچ كدام از دغدغه‌های همیشگی كه فصل و زمان نمی‌شناسند، از دست ندهید.


مجله زندگی ایده آل: وقت شناست و رفتن به استخر و ساحل دریا. لذت شیرجه زدن در آب زلال استخر را در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان به خاطر هیچ كدام از دغدغه‌های همیشگی كه فصل و زمان نمی‌شناسند، از دست ندهید. كافی است یكی از استخرهای نزدیك را انتخاب كنید و با ساكی به جمع و جوری همین ساكی كه ما برای شما تدارك دیدیم، راهی شوید. مطمئن‌ باشید چنان لذتی دارد كه اولین بار، آخرین دفعه نخواهد بود.

اگر برای خوابیدن در آفتاب یك زیرانداز بخرید بسیار بهداشتی‌تر از حوله است. زیراندازهای حصیری علاوه بر زیبایی، دوام خوبی دارند. جنس زیرانداز شما بهتراست نایلونی نباشد چون بر اثر تعرق در آفتاب به بدن می‌چسبد.

هنگام آفتاب گرفتن اگر حوصله شنا نداشتید، حتما پوست بدن‌تان را دائما با آبپاش خیس كنید. این كار هم مانع بالا رفتن دمای بدن شما در زیر آفتاب می‌شود و هم به خوش‌رنگ شدن در جریان برنزه شدن كمك می‌كند.

آب، آفتاب، آرامش

برای اینكه رفت و آمد شما در كنار استخر راحت باشد، به چنین پیراهنی احتیاج دارید. البته می‌توانید از پیراهن‌های گشاد حریر یا تور كه برای همین كار طراحی و تولید شده‌اند هم استفاده كنید. برای خریدن پیراهن سراغ برندهای ورزشی مثل آدیداس بروید ولی پیراهن‌های استخری را می‌توانید از فروشگاه‌های مختص جوراب، جوراب شلواری و. . . بخرید.

برای حفظ بهداشت شخصی‌تان، دمپایی همراه ببرید و از دمپایی‌های عمومی موجود در محوطه استخر استفاده نكنید.

حالا كه برای تفریح سراغ چنین ورزشی آمدید، یك مایو با رنگ تند و شاد انتخاب كنید تا نشاط امروزتان كامل شود. برای خرید مایو می‌توانید از 15 تا 150 هزار تومان هزینه كنید. می‌توانید یك نمونه معمولی بخرید یا سراغ برندهای لباس زنانه مثل زارا، مانگو و. . . و ورزشی مثل نایك، ریبوك و... بروید. تجربه ثابت كرده، برندهای ورزشی محصولی با جنس مرغوب‌تر تولید می‌كنند اما اگر در كنار استخر از روغن‌ها استفاده می‌كنید، یك نمونه ارزان را انتخاب كنید چون زود خراب می‌شود.

خانم‌هایی كه موی رنگ كرده روشن یا موی مش دارند، باید از تابش مستقیم آفتاب به موهای‌شان خودداری كنند چون باعث تغییر رنگ موی‌شان می‌شود. بهترین وسیله برای این كار دستمال سر است. سایر خانم‌ها هم می‌توانند برای جلوگیری از كثیف شدن موهای‌شان از دستمال سر استفاده كنند.

اگر می‌خواهید هنگام شنا راحت باشید، کلاه‌های پلاستیك چسبان را انتخاب كنید. اسپیدو برند تخصصی لباس شناست كه می‌توانید بهترین محصولات را از آن خریداری كنید.

كیف استخر خود را از جنسی انتخاب كنید كه قابل شست و شو باشد چون كیف به سرعت با كرم‌ها و خوراكی‌هایی كه حمل می‌كنید، كثیف و آلوده می‌شود. برای این ورزش تابستانی، بی‌پروا سراغ رنگ‌های شاد و فرح‌بخش تابستانی بروید.


هنگام خرید دمپایی برای استخر، دقت كنید نمونه‌ای بخرید كه كف آن كاملا صاف نباشد و خلل و فرج‌هایی داشته باشد كه مانع لیز خوردن شما در فضای لیز استخر شود.

آب، آفتاب، آرامش

سعی كنید حوله استخرتان را یك رنگ تیره انتخاب كنید چون حوله‌ای كه با خود به استخر می‌برید، در تماس با سطح زمین، كرم‌های‌تان و خوراكی‌ها دچار لك می‌شود. به خصوص اگر از حوله به عنوان زیرانداز استفاده می‌كنید، این توصیه را جدی بگیرید.

در میان وسایل استخر آقایان چون انواع كرم‌ها نقشی ندارند، می‌توانند از همان ساك ورزشی استفاده كنند. مهم این است كه جنس كیف، ضدآب باشد مثل این نمونه nike.

اگر می‌خواهید از مد این روزهای استخر عقب نمانید، یك مایو با طرح‌های شلوغ بخرید. این مایو چون مد روز است، هزینه زیادی برای خرید پرداخت نكنید.

حتی برای آقایانی كه اهل ورزش نیستید، تابستان و لذت آب‌تنی در این فصل گرم فرصتی فراهم می‌كند تا با ورزش آشتی كنند چون آقایان شنا و بازی كردن در آب را به نشستن كنار استخر ترجیح می‌دهند، بهتر است یك عینك شنا همراه داشته باشند تا مواد ضدعفونی كننده داخل آب به چشم‌های‌شان آسیبی نرساند

اگر یك روز كامل یا برای چند ساعت به استخر می‌روید، برای محافظت در برابر سوختگی آفتاب شدید حتما از روغن یا كرم‌ دارای spf استفاده كنید تا بعد از تمام شدن استخر احساس ناراحتی و سوزش نكنید. همچنین این روغن‌ها از پوسته پوسته شدن پوست شما جلوگیری می‌كند. این روغن‌ها و كرم‌ها در انواع مختلف وجود دارد كه به ترتیب از یک به پنج مقاومت‌ها در برابر آفتاب و در واقع میزان ضدآفتاب موجود در آنها افزایش پیدا می‌كند.


ویدیو مرتبط :
ساخت استخر شنا ( سوناسازان ) و روش نصب سرامیک استخر شنا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قبل و بعد از شنا در استخر حتما دوش بگیرید



 

 

 

قبل و بعد از شنا در استخر حتما دوش بگیرید

 

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی، رعایت بهداشت فردی در استخرها، سونا و  جكوزی را مهمترین عامل سلامتی معرفی كرد.

 

مهندس غلامی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و استفاده مردم از استخرهای عمومی دستورالعمل علمی، اجرایی به دانشگاه‌های علوم پزشكی کشور ابلاغ شده است و براساس آن صاحبان این مراكز موظف به رعایت این دستورالعمل هستند.

 

وی در ادامه گفت: رعایت اصول فردی توسط مردم و اصول بهداشتی توسط متصدیان استخرها دو اصل تفكیك ناپذیر برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های ناشی از استفاده استخرها است.

 

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی ضمن بیان این مطلب كه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است به مردم توصیه كرد:  مراجعه کنندگان به استخرها قبل از ورود به استخر از سلامت خود مطمئن شده و نسبت به بیماری‌های قارچی،  عفونی یا عفونت روده‌ای حساس باشند. قبل و بعد از استخر حتماً دوش بگیرند، از وسایل شخصی دیگران استفاده نكنند، از حوضچه كلر كه مقدار كلر آن بسیار بالاست حتماً عبور كنند، در صورت وجود كدورت (تیرگی) آب وارد استخر نشوند زیرا در صورت كدورت آب، اضافه كردن مواد گندزدا یا ازن هم تاثیری بر کنترل آلودگی آب استخر ندارد.

 

وی در ادامه گفت: توجه خاص بانوان به عفونت‌های دستگاه ادراری و تناسلی حائز اهمیت است چون این توجه مانع از شیوع این عفونت‌ها در آب استخر می شود.

 

غلامی همچنین به صاحبان استخرها توصیه كرد: سیستم آب استخرها در گردش باشد. گندزدایی مستمر انجام بگیرد و بهتر است از كلر برای گندزدایی استفاده شود زیرا كلر باقیمانده در آب آلودگی ثانویه را از بین می‌برد وهمچنین نظافت اطراف استخرها و تاسیسات ضروری است.

 

وی در ادامه به والدین توصیه کرد:نحوه استفاده از استخر و بهداشت فردی را به كودكان خود آموزش دهند که شامل: استفاده نكردن مواد غذایی در استخر و استفاده از توالت قبل از ورود به آب استخر (ادرار نكردن در آب استخر) است.

 

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی در ادامه گفت: همكاران ما در بهداشت محیط براین اماكن نظارت دائمی و مستمر دارند و استخرها را از نظر كلرسنجی و كدورت سنجی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

 

وی مقدار كلر استفاده شده در آب استخرها را بین 1 تا 3 میلی گرم در لیترحد استاندارد عنوان کرد و در ادامه گفت :مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی در اماكن عمومی شامل استخر، سونا و جكوزی می‌توانند با شماره تلفن 09678 ستاد فوریت سلامت محیط و كار وزارت بهداشت تماس بگیرند.

 

غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار وب‌دا درخصوص استفاده از آب سرد بعد از دوش آب گرم گفت: استفاده ناگهانی از آّب سرد بلافاصله پس از آب داغ  اثرات بد و زیانباری دارد ولی 5 تا 10 دقیقه پس از حمام داغ می‌توان از دوش آب سرد استفاده كرد یعنی زمانی كه حرارت اصلی كاهش پیدا كرده است.

منبع:سلامت نیوز