سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سبک مدیترانه‌ای را به خانه خود بیاورید


سبک مدیترانه ای: خیال انگیزی سبک مدیترانه ای، تصاویری از سکونت گاه های ساحلی، آب های درخشان فیروزه ای، روزهای آفتابی و غروب های پر احساس را تداعی می کند. زیبایی ساده ی این سرزمین به واسطه ی خانه های خیره کننده اش منعکس می شود.

وب‌سایت بلوط: سبک مدیترانه ای: خیال انگیزی سبک مدیترانه ای، تصاویری از سکونت گاه های ساحلی، آب های درخشان فیروزه ای، روزهای آفتابی و غروب های پر احساس را تداعی می کند. زیبایی ساده ی این سرزمین به واسطه ی خانه های خیره کننده اش منعکس می شود. این سبک مبتنی بر بافت ها و پرداخت های اتفاقی و روستیک در قالب فرم ها و خطوط کلاسیک اروپایی است که چشم انداز محلی را منعکس می کنند. مصالح نیازمند مراقبت کم، رنگ های خاکی و جیغ، فرفورژه ها و نور طبیعی زیاد همگی از نشانه های شناخته شده ی سبک مدیترانه ای هستند که بر سطح پایین تجمل در آن تأکید می کنند.

 ۱. رنگ در سبک مدیترانه ای

 رنگ ها در طراحی مدیترانه ای هم می توانند جیغ باشند و هم خاکی. تناژهای جیغ موجود در جواهرات و سنگ های گران بها مانند بادمجانی، سبز زمردی، آبی لاجوردی و زرد آفتابگردانی در کنار زمینه های خاکی قرار می گیرند تا بازتابی از رنگ های خنثی در این ناحیه باشند.

7 ویژگی سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل

 سبک مدیترانه ای را به منزل خود بیاورید: اگر مردد هستید کل دیوار های خود را با یک رنگ جیغ بپوشانید، می توانید تنها برای برجسته کردن بعضی قسمت ها آن ها را به کار ببرید. خانه های کلاسیک مدیترانه ای دارای دیوارهایی روشن و خاکی با لوازم دکوری، بافت ها و مصالحی به رنگ های روشن هستند. یک بوم نقاشی را به رنگی جیغ درآورید یا طرح و بافت های مورد علاقه تان از رنگ های موجود در این سبک را قاب بگیرید.

 ۲. بافت دیوار در سبک مدیترانه ای

 دیوارهای بافت دار گچ بری شده در خانه های سنتی مدیترانه ای رایج هستند. بافت ها از بافت های صاف و ظریف (مانند گچ بری ونیزی) تا بافت های درشت و زیاد طبقه بندی می شوند.

7 ویژگی سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل

 سبک مدیترانه ای را به منزل خود بیاورید: شما می توانید به راحتی سبک دکوراسیون داخلی مدیترانه ای با رنگ و بافت های هیجان انگیز را به خانه ی خود بیاورید. شاید بخواهید بافت های برجسته بر روی دیوار خود ایجاد کنید و بدین منظور احتمالا نیاز به مهارت کافی است. با این وجود، اگر اهل آزمون و خطا هستید، می توانید ظاهر بافت های برجسته را توسط افزودن دانه های قهوه یا شن و ماسه به رنگ دیوارهای تمام شده شبیه سازی کنید.

 ۳. کفپوش در سبک مدیترانه ای

 اکثر خانه های کلاسیک مدیترانه ای پوشیده از کفپوش های تایلی (کاشی) بوده اند. دلیلش نگهداری آسان، مقاومت و خنک بودن آن ها است. سنگ آهک و سنگ مرمر معمولا در بیشتر خانه های گران قیمت استفاده می شده است. کاشی هایی که با دست رنگ آمیزی می شدند، به عنوان کاشی های عرصه بندی یا مرزبندی در این فضاهای داخلی کلاسیک به کار می رفتند.

7 ویژگی سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل

 سبک مدیترانه ای را به منزل خود بیاورید: شما می توانید تعدادی کاشی با رنگ آمیزی دستی یا تراکوتا را برای حاشیه ی پیرامونی اتاق تان یا خیز های راه پله یا قاب کردن یک دیوار به کار ببرید. ضمنا استفاده از تعداد کمی کاشی در ورودی یا در امتداد یک مسیر بیرونی می تواند اثربخشی بالا با هزینه ی کمی داشته باشد.

 ۴. مبلمان در سبک مدیترانه ای

 مبلمان ها در این سبک طراحی داخلی اغلب بزرگ، محکم، روستیک و دارای حکاکی دستی بودند. قطعات روکش شده اغلب دارای چرم یا روکش های نقش دار در کنار عناصر نمایان و چوبی حکاکی شده بودند.

7 ویژگی سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل

 سبک مدیترانه ای را به منزل خود بیاورید: به دنبال قطعاتی باشید که دارای ویژگی روستیک یا کهنگی در قالب اروپایی کلاسیک باشند. اگر هزینه ی قطعات بزرگ تر مبلمان برای تان زیاد است، از قطعات کوچک برجسته استفاده کنید – مثل میز ورودی یا صندلی تکی. آینه های چوبی روستیک، گنجه های حکاکی شده یا چهارپایه های کوچک نیز به ایجاد چنین ظاهری کمک می کنند.

 ۵. پرده و لوازم پارچه ای در سبک مدیترانه ای

 منسوجات پنبه ای، پشمی و ابریشمی همه ی اتاق های خانه ی مدیترانه ای را آراسته می کردند. فرش ها، پرده ها و بالشت های زیبا گاهی با بافت های سنگین تر ایجاد می شدند تا ظاهر یک پارچه ی نقش دار را شبیه سازی کنند.

7 ویژگی سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل

 سبک مدیترانه ای را به منزل خود بیاورید: چند متر پارچه ی نقش دار سنگین بخرید و به دیوار آویزان کنید. این پروژه ی ساده تنها به یک لبه ی پاکتی دوخته شده در حاشیه ی بالای پارچه نیاز دارد تا بتوان آن را از میله ی فرفورژه ی پرده آویزان کرد.

 ۶. آهن در سبک مدیترانه ای

 آهن کار شده (فرفورژه) می تواند به عنوان تجهیزات ساده ای مثل پایه ی آباژور، شمع دان یا چلچراغ یا در عناصر بزرگ ترمعماری به کار رود. در گذشته اغلب تزیینات طوماری شکل استادانه استفاده می شدند اما امروزه بیشتر جلوه های مدرن می توانند به یک فضا هویت شخصی بدهند.

7 ویژگی سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل

 سبک مدیترانه ای را به منزل خود بیاورید: ابزارآلات آهنی روشی بسیار مقرون به صرفه تر برای کاربرد این متریال در منزل تان است. در طراحی های مدیترانه ای کلاسیک می توانید از دستگیره های درب، لولاها و ابزار کابینت آهنی استفاده کنید. اگر بودجه تان خیلی کم است، می توانید رنگ پرداخت آهن کار شده را به قطعات موجد تان اسپری کنید.

 ۷. نور و درخشش در سبک مدیترانه ای

 خانه های مدیترانه ای همیشه سرشار از نور طبیعی فراوان هستند. این خانه ها بدون پنجره های بزرگ، قاب های نشاط بخش پنجره و نسیم مداوم دریا، گویی چیزی کم دارند.

7 ویژگی سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل

 سبک مدیترانه ای را به منزل خود بیاورید: از رنگ های روشن، پرداخت های براق و آینه برای انعکاس نور در منزل تان استفاده کنید. پرده های سنگین را با حریر جایگزین کنید یا پرده ها را بالاتر یا کنارتر از حاشیه ی پنجره ها ببرید. این کار باعث می شود بیشترین مقدار نور به درون خانه تان راه یابد، در عین اینکه کوچکی پنجره تان را مخفی می کند.


ویدیو مرتبط :
ماه را به خانه بیاورید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سبک کلاسیک را این طوری به خانه تان بیاورید


سبک کلاسیک یا همان سنتی غربی ممکن است قدیمی و منسوخ به نظر برسد اما همچنان طرفداران بسیاری دارد. در این سبک همه اشیا از مبلمان آنتیک گرفته تا پارچه‌های گلدار چاپی حسی آشنا دارند و گرم و جذابند.

مجله منزل - فاطمه افشاریان: سبک کلاسیک یا همان سنتی غربی ممکن است قدیمی و منسوخ به نظر برسد اما همچنان طرفداران بسیاری دارد. در این سبک همه اشیا از مبلمان آنتیک گرفته تا پارچه‌های گلدار چاپی حسی آشنا دارند و گرم و جذابند. شاید در نگاه اول خانه‌ای که به سبک کلاسیک طراحی شده سخت و خشک به نظر برسد اما مبلمان تمیز، پارچه‌های زیبا، رنگ‌های باوقار و حسی از نظم، آسایش و راحتی مورد نیاز ما را تأمین می‌کند.

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی

-  طرح‌ها و الگوهای زیبا از جمله پارچه‌های شطرنجی، راه‌راه، گلدار، کرباس و ... در سبک کلاسیک به کار می‌روند. شما می‌توانید در ترکیب این پارچه‌ها آزادانه عمل کنید اما از یک پالت رنگی مشخص استفاده کنید و خیلی رنگ‌های تیره و روشن به کار نبرید. اگر می‌خواهید همین ظاهر را به روز داشته باشید، از طرح‌های بزرگ و رنگ‌های شاد استفاده کنید.

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی

یادتان باشد نباید همه پارچه‌های به کار رفته در فضای شما نقش و طرحدار باشند؛ حتی حضور یک صندلی گلدار می‌تواند به کلاسیک بودن فضای شما کمک کند.



- فضا‌های کلاسیک به سطوح زیبای گچبری و کنده‌کاری شده معروف هستند. اگرچه دلیلی ندارد که قرنیزهای سنتی خیلی تزیینی باشند اما وجود آنها وزن و ارزشی که درخور سبک کلاسیک است را به فضا می‌بخشد. طاقچه‌های گچبری شده، دیوارکوب‌های چوبی کنده‌کاری شده و قرنیزها و جزییات گچ‌کاری در دیوار و سقف از نمادهای شاخص سبک کلاسیک است ولی سعی کنید در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید.    

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی



-  در فضاهای کلاسیک هیچ زاویه تیز و خط مستقیمی دیده نمی‌شود. تأکید این سبک بر خطوط و فضاهای منحنی است. وسایل مدور حسی از دنج بودن و اصالت را برمی‌انگیزد و با صندلی‌ها و میزهای پایه‌دار در هماهنگی و موازنه است. در این سبک بالشتک‌ها چاق‌وچله هستند و تعداد کوسن‌ها فراوان است.

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی



- در یک فضای کلاسیک، رنگ بیش از حد برجسته نمی‌شود و استفاده از آن بسیار محتاطانه است. استفاده از رنگ‌های خنثی مانند کرم، بژ، خاکستری مایل به قهوه‌ای‌ و قهوه‌ای مایل به زرد در این سبک  متداول است اما قهوه‌ای‌های تیره، قرمزها، سبزها و آبی‌های تیره نیز در فضاهای سنتی ظاهری فوق‌العاده زیبا خواهند داشت.

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی

- رنگ‌های خنثی همیشه جلوه زیبایی دارند اما اگر می‌خواهید کمی تغییر در رنگ ایجاد کنید، اندکی از این اصول فراتر بروید. می‌توانید از آبی کم‌رنگ، بنفش کم‌رنگ، سبز بهاری، زرد یا حتی قرمز روشن کمک بگیرید.



- چوب هایی با رنگ تیره همانند چوب درخت گردو، گیلاس، ماهون و بلوط بر سبک کلاسیک حکومت می‌کنند. نرده‌های چوبی، الوارهای بیرون‌زده  از سقف، مبلمان و کف چوبی همگی به یک فضای سنتی و کلاسیک گرما می‌بخشند و آن را دنج و راحت می‌کنند.            

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی



-  تقارن و تعادل از ویژگی‌های اصلی سبک کلاسیک است. در این سبک مبلمان در یک چیدمان رسمی و در امتداد محور اتاق قرار می‌گیرد تا حاضران به راحتی به گفت‌وگو دعوت شوند؛ البته دلیلی ندارد که همه‌چیز با هم هماهنگ باشد اما این سبک مناسب کسانی نیست که به ناهماهنگی و شیوه‌های تلفیقی علاقه دارند.

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی

اگر می‌خواهید فضای شما بیش از اندازه متقارن و ایستا نباشد، با لوازم دکوری مانند تعدادی قاب‌ روی یکی از دیوارها یا چندین گلدان روی یک شلف یا حتی با قالیچه‌ای بی‌شکل در فضا حرکت ایجاد کرده و آن را از خشکی درآورید.



- گلیم‌ها، فرش‌های ایرانی و قالیچه‌های شرقی هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند. این قالیچه‌ها و فرش‌ها مانند جواهری در دکوراسیون کلاسیک می‌درخشند و با تمام عناصر آن هماهنگ می‌شوند. حضور گرم و سنگین این فرش‌های پرنقش و نگار در فضا همه‌چیز را تحت شعاع قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید اندکی از تسلط و غلبه این نوع فرش‌ها در فضا بکاهید، با اندازه‌شان بازی کنید؛ مثلا از قالیچه‌های کوچک یا فرش‌های باریک برای فضاهایی مثل ورودی و راه‌پله ها  استفاده کنید.

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی



- برق و درخشش ملایم را در فضای کلاسیک فراموش نکنید. لوازم روشنایی و لوسترها را از جنس‌ها یا رویه‌های برنجی، برنزی یا مسی انتخاب کنید. آینه‌های قاب‌دار و آثار هنری نیز بستر مناسبی برای ایجاد این تلألو و درخشش هستند. لوسترهای کریستال و شمعدان‌ها فضای کلاسیک و سنتی شما را تکمیل می‌کنند. قرار نیست برق سطوح برنجی و برنزی چشم را خیره کند. این سطوح بهتر است تیره، زنگار گرفته و بافت‌دار باشند تا حس حقیقی سنتی و قدیمی بودن را القا کنند.         

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی



-  پرده‌هایی با پارچه‌های ضخیم و لوکس و تزیینات منگوله‌دار سبک کلاسیک را یادآوری می‌کنند. این پرده‌ها می‌توانند ساده، پلیسه‌دار، به صورت نیم‌پرده یا حتی شید باشند. اگر می‌خواهید فضا زیادی مجلل نشود و طرفدار سادگی هستید، استفاده از شیدهای رومی را به شما توصیه می‌کنیم.

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی



- در دکوراسیون کلاسیک تجهیزات و وسایل تزیینی در کنار هم چیده می‌شوند. لوازم دکوری مثل ظروف چینی، مجسمه‌ها و گیاهان معمولا در ارتفاع چشم قرار می‌گیرند. گاهی هم بشقاب‌ها و سینی‌ها به دیوار نصب می‌شوند. در این سبک همچنین از آینه‌های بزرگ و قدی استفاده می‌شود. رنگ‌های سرد، دیوارهای خالی و قفسه‌های خلوت که از صمیمیت و دعوت‌کنندگی فضا می‌کاهند، در سبک کلاسیک جایی ندارند.      

دکوراسیونی به سبک سنت‌های کهنه فرنگی