سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سبز و زرد: پالت پیشنهادی ما


برای اینکه در خانه خود نیز این تحول طبیعت را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از پالت رنگ پیشنهادی ما استفاده کنید. ما 8 طیف مختلف رنگ زرد و سبز را برای دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کرده ایم که می توانید در بخش های مختلف خانه از آنها بهره بگیرید.

 
 
 

صبح بخیر: بهار رسید؛ فصل رنگ های زیبا، هوای خوب و فصل زنده شدن و پوست اندازی طبیعت. فصل رنگ های سبز و صورتی و زرد. سپیدی برف و سیاهی گِل و لای از میان رفت و رسیدیم به دنیای رنگ ها.

برای اینکه در خانه خود نیز این تحول طبیعت را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از پالت رنگ پیشنهادی ما استفاده کنید. ما 8 طیف مختلف رنگ زرد و سبز را برای دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کرده ایم که می توانید در بخش های مختلف خانه از آنها بهره بگیرید.

رنگ سبز متمایل به زرد و زرد کم‌رنگ و کم‌عمق برای استفاده در مبلمان و صندلی های اتاق نشیمن، گزینه های مناسبی به شمار می روند.



پالت پیشنهادی 1: رنگ سبز آووکادو و زرد گل بیابانی



اصلا از نام این رنگ ها نهراسید. سبزی که کمی تناژ زرد در خود دارد، سبز آووکادو و زردی که تا حدی به رنگ کرم تمایل دارد و میزان زردی آن کم است، زرد گل بیابانی هستند. این دو رنگ در کنار یکدیگر طراوت بسیار عالی به خانه می بخشند. فقط باید در انتخاب وسایل و نحوه استفاده آنها دید کارشناسی داشته باشید که خانه همچون مهدکودک نشود.



لازم نیست از ترکیب این دو رنگ فقط برای مبلمان استفاده کنید. اگر سالن بزرگی دارید، می توانید دیوارها را نیز به همین رنگ ها نقاشی کنید. البته رنگ هایی که قرار است ساخته شوند را حتما از روی منشور رنگ ها انتخاب کنید تا فاصله چندانی با هم نداشته باشند.

پالت پیشنهادی 2: زرد جاسپر و سبز دافنه



باز هم خیلی به اسم این رنگ ها توجه نکنید. این نام ها نمی توانند تناژ آنها را معلوم کنند. اما ما برایتان می گوییم منظور از جاسپر یا دافنه چیست. زرد جاسپر، زرد کاملا طبیعی و همچون نور آفتاب است که زردی بیشتر از زرد پالت پیشین در خود دارد. سبز دافنه نیز، سبز چمنی عمیق و تاحدی پرررنگ است.



وقتی قرار است از دو رنگ اصلی برای دکوراسیون استفاده کنید بهتر این است که از یکی بیشتر از دیگری استفاده کنید. به طور مثال، دیوارها را زرد و بقیه دکوراسیون اتاق را سبز انتخاب کنید. بقیه دکوراسیون می تواند شامل پرده یا روتختی باشد که می توانید سبز انتخاب کنید. اما همچنان تاکید می کنیم در استفاده از این رنگ ها نباید زیاده روی کرد.

پالت پیشنهادی 3: زرد مینایی و سبز کرفسی




رنگ سبز کمرنگ کرفسی در کنار زرد گل مینا ترکیب خوبی با یکدیگر می سازند.



برای استفاده از ترکیب زرد و سبز لازم نیست همه دیوارها یا مبلمان را به این رنگ ها انتخاب کنید. شما می توانید با اشاره های کوچک و استفاده های محدود از آنها، موجب زیبایی فضا بشوید. به طور مثال، یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از این دو رنگ در کنار هم، آشپزخانه است. روکش های صندلی ها آشپزخانه، قابلمه، جای نمک و فلفل، لوستر، وسایل تزئینی کوچک یا ... را می توانید از این رنگ ها انتخاب کنید.

پالت پیشنهادی 4: سبز کرفسی و زرد طلایی



این سبز با کرفسی بالا فرق دارد. کمی کمرنگ تر و بی حال تر است و در عوض زرد آن پررنگ تر و طلایی است.



از رنگ سبز می توانید برای آشپزخانه بهره بگیرید. کابینت ها را سبز متمایل به توسی رنگ کنید و صندلی ها را زرد پررنگ انتخاب کنید. این دو رنگ شادابی بسیاری به آشپزخانه می بخشند.

پالت پیشنهادی 5: سبز مایل به توسی و زرد گل داوودی



این سبز مقدار زیادی رنگ توسی در خود دارد و موجب می شود تا کدر و تار به نظر برسد. زردی که مکمل این سبز است، زرد پررنگی است که در گل های داوودی می بینیم.



از دو رنگ سبز و زرد می توانید به طور محدود در کابینت ها یا بخش هایی از دیوار استفاده کنید. یعنی به جای اینکه کل دیوار را این رنگی کنید، بخشی از آن را به شکل و طرح دلخواه به این دو رنگ نقاشی کنید.

پالت پیشنهادی 6: زرد آفتابی و سبز لیمویی



سبز لیموترش رنگ زیبایی است که در کنار زرد آفتابی جلوه بهتری نیز پیدا می کند.



از ترکیبات رنگ سبز و زرد می توانید برای نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده کنید. دیوارهای سبزی که توسی زیادی دارند و زمین زرد خردلی یکی از ترکیبات مناسب برای این منظور هستند.

پالت پیشنهادی 7: سبز متمایل به توسی و زرد کلاسیک



این ترکیب سبز بسیار تیره و کدر است و حجم زیادی از آن را رنگ توسی به خود اختصاص داده است. زرد آن نیز خردلی است و به نوعی زرد تمیز و شفاف نیست.



برای بالکن و بهار خواب خانه نیز می توانید از ترکیب دو رنگ زرد و سبز استفاده کنید. این دو رنگ حس طراوت بهاری دارند و می توانید تختی که در بیرون دارید را با روکش و بالشت هایی از این دو رنگ و رنگ های دلخواه دیگر، تزئین کنید.

پالت پیشنهادی 8:  زرد قناری و سبز لیمویی




سبز لیمویی، رنگ شادابی است و در ترکیب با زرد پررنگ ترکیب بسیار جالبی را می سازد.


ویدیو مرتبط :
سبز زرد قرمز و دوباره سبز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا چراغ‌ راهنمایی قرمز، سبز و زرد است؟


این روزها چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به یک موضوع بسیار عادی در زندگی ما تبدیل شده‌اند و وجود آنها با همین ساختار و رنگ‌های کنونی به قدری برای همه مسلم و پذیرفته شده است که به ندرت به چیزی خارج از کارکرد آنها فکر می‌کنیم و تنها کاری را انجام می‌دهیم که آنها به ما دیکته می‌کنند.

ایسنا: این روزها چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به یک موضوع بسیار عادی در زندگی ما تبدیل شده‌اند و وجود آنها با همین ساختار و رنگ‌های کنونی به قدری برای همه مسلم و پذیرفته شده است که به ندرت به چیزی خارج از کارکرد آنها فکر می‌کنیم و تنها کاری را انجام می‌دهیم که آنها به ما دیکته می‌کنند.

 وقتی در سال 1917 میلادی نخستین علائم راهنمایی و رانندگی در شهر «سالت لیک» آمریکا نصب شد، رانندگان آنها را تنها یک شوخی قلمداد کرده و به راحتی آن را نادیده می‌گرفتند. در آن زمان نیروهای پلیس برای اینکه مطمئن شوند رانندگان متوجه عملکرد و وجود چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شده‌اند، بسیج شده بودند.

البته تاریخچه استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به سال 1860 میلادی در شهر لندن بازمی‌گردد که از آنها برای راهنمایی درشکه‌سواران استفاده می‌شد. از آنجا که مخترع چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شانس این را نداشت که از برق استفاده کند از همان لامپ‌های گازی شهری استفاده می‌کرد که تنها پس از تاریک شدن هوا، روشن می‌شدند.

اما در یک حادثه نشتی گاز از یکی از این چراغ‌ها سبب بروز انفجار شد و به دنبال مجروح شدن تعدادی از مردم در این حادثه استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تا زمان عمومی شدن کاربرد انرژی برق، متوقف شد.

چراغ‌های راهنمایی و رانندگی که بسیاری از ما با آنها آشنایی کامل داریم هنوز بر مبنای همان الگوی قدیمی سه‌تایی هستند. با این حال در برخی شهرهای بزرگ به منظور هدایت اتوبوس‌ها و وسایط نقلیه مخصوص، استفاده از چند نوع چراغ راهنمایی و رانندگی با علائم خاص مرسوم شده است.

با این وجود سوال اصلی این است که چرا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از الگوی استاندارد رنگ‌های قرمز در بالا، زرد یا کهربایی در وسط و سبز در پایین استفاده می‌کنند؟

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی بولدراید، پاسخ این سوال برمی‌گردد به نخستین روزهای سفر با قطار که کارگران خط آهن به راهی نیاز داشتند که قطارها را از بروز خطراتی که در پیش رو داشتند، آگاه کنند.

در ابتدا آنها از رنگ «قرمز» به معنی «ایست» استفاده کردند زیرا این رنگ کنایه از «خون» است. رنگ سبز در اصل سمبل احتیاط بود و نور سفید یا بی‌رنگ به معنای موقعیت ایمن بود. اما مشکل اصلی با این ترکیب رنگی این بود که لوکوموتیوران‌ها، نور ستارگان و ماه را با نور سفید چراغ اشتباه گرفته و تصور می‌کردند کل مسیر ایمن است. در نتیجه این مسئله سبب بروز سوانح ریلی جدی می‌شد.

برای رفع این مشکل در نهایت تصمیم بر آن شد که رنگ زرد جایگزین رنگ سفید شود و ترتیب‌بندی رنگ‌های چراغ‌ راهنما تغییر کرد. یعنی رنگ زرد نمایانگر موقعیت خطر و رنگ سبز نمایانگر حرکت و ایمن بودن مسیر شد.