سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!


اضافه کردن یک صندلی که فضایی هم برای نگه داری وسائل تزئینی داره می تونه راه کار خوبی باشه برای ورودی های خانه. چرا که این وسیله هم موقع بستن بند کفش هاتون به کمکتون میاد.

وب سایت چیدانه - شمیم آقازاده :اضافه کردن یک صندلی که فضایی هم برای نگه داری وسائل تزئینی داره می تونه راه کار خوبی باشه برای ورودی های خانه. چرا که این وسیله هم موقع بستن بند کفش هاتون به کمکتون میاد، هم این که می توانید از  قسمت خالی داخل اون به عنوان یه انباری دم دستی استفاده کنید. اگر مشتاق هستید تا این وسیله جذاب را داخل خونتون داشته باشید.

ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!

مواد و وسایل مورد نیاز:

  •     جعبه چوبی قدیمی
  •     تخته چوبی به ابعاد  درب جعبه مورد نظر
  •     قلموی رنگ
  •     جلا دهنده چوب
  •     فوم با درصد تراکم بالا
  •     قیچی
  •     پشم شیشه
  •     پارچه باطرح و رنگ مورد علاقه تان
  •     دستگاه منگنه
  •     پیچ
ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!

تخته چوبی مورد نظرتان را ابتدا به وسیله سنباده نرم کنید و زائده های آن را از بین ببرید. سپس به وسیله قلم مو روی سطح چوب را جلا دهنده بزنید. این سطح به عنوان نشیمن صندلی مورد نظرتان عمل خواهد کرد.

ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!

برش دادن فوم مورد نظر به اندازه تخته چوب

بعد از این که جلا دهنده خشک شد. نوبت آن است که فوم را روی تخته چوبی بچسبانید. برای این کار باید ابتدا فوم را به اندازه تخته چوبی تان برش دهید سپس به کمک چسب فوم، تخته چوبی و فوم برش خورده را بهم بچسبانید.

ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!

دوختن پشم شیشه به فوم با استفاده از دستگاه منگنه

در این مرحله به پشم شیشه احتیاج خواهید داشت. آن را به اندازه سطح چوب مورد نظر پهن کنید و با استفاده از دستگاه منگنه آن را به فوم منگنه کنید و از اتصال محکمشان اطمینان حاصل کنید.

ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!

دوخت نهایی سطح

بعد از این که پشم شیشه را به فوم منگنه کردید حالا نوبت روکش نهایی سطح است. پارچه را هم به همان روشی که پشم شیشه را نصب کردید به بقیه اجزا متصل کنید.

ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!

جایگزاری درب جعبه مورد نظر

در مرحله آخر هم فقط کافی است تا این رویه زیبا را که خودتان ساخته اید را روی جعبه چوبی قرار دهید و از دیدن آن لذت ببرید. این جعبه چوبی و در زیبای آن ی تواند به عنوان میز بازی کودکان شما هم کاربرد داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
آموزش تله گذاری با صندوقچه+ یک صندوقچه عجیب ماین کرافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی های زیبا و جالب محلی و قدیمی



 

 

ارهنگ ارهنگ اسب چه رنگ؟


نوعی بازی محلی بوده که از قدیم در بین نوجوانان رواج داشته بازیکنان شامل دو گروه 5 نفره بوده و یکی از افراد گروه نقش اُستا را اجرا می کند .

گروه اول می گوید ارهنگ ارهنگ . گروه دوم می گوید اسب چه رنگ ؟ گروه اول اسبی را با مشخصات خاص نام می برد . گروه دوم در پاسخ می گوید بزن و برو چکار داری از اینجا بازی شروع می شود . دو اُستا با هم در یکجا ایستاده و

به نظاره دو گروه می نشینند گروه اول که پاسخ درست داده با شلاق گروه دوم را تعقیب می کند . بازی تا زمانی ادامه می یابد که دو استا با هم اعلام کنند سیه جو با این عم کاربرعکس می شود و گروه دوم به تعقیب گروه دوم می پردازد . این تعقیب و گریز تا زمانی دامه می یابد که فردی دستگیر شود در این هنگام دستگیر شده را به محل دو استا برده و آن فرد بازنده اعلام می شود و از دوربازی اخراج میشود .

 

 

 

استخوان مهتاب

 

در این بازی دو گروه 5 نفره هستند . گروه اول استخوانی را پرتاب میکند و گروه دوم باید آن را پیدا کند . اگر گروه دوم پیدا نکردند باید گروه اول را به پشت سوار کنند و در کوچه های روستا به همین حالت حرکت کنند تا به درب خانهای رفته و در زده واز صاحب خانه می پرسند سواره بر سواره یا پیاده بر سواره ؟ اگر گفت: سواره بر سواره بر پشت سواری ادامه می دهند و اگر گفت: پیاده بر سواره جای گروه عوض می شود.