سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ساخت جاشمعی با یخ


شنیدن این عبارت کمی عجیب است نه؟ مگر می شود با یخ جاشمعی درست کرد. شمع وقتی روشن می شود گرما تولید می کند و در نتیجه یخ آب می شود. پس چطور این ممکن است که بتوان با یخ جامشعی درست کرد؟ می شود. امادایمی نمی شود. یک کاردستی موقتی اما زیبا و دوست داشتنی.





صبح بخیر: شنیدن این عبارت کمی عجیب است نه؟ مگر می شود با یخ جاشمعی درست کرد. شمع وقتی روشن می شود گرما تولید می کند و در نتیجه یخ آب می شود. پس چطور این ممکن است که بتوان با یخ جاشمعی درست کرد؟ می شود. اما جاشمعی دایمی نمی شود. یک کاردستی موقتی اما زیبا و دوست داشتنی. البته اگر آن را در هوای بیرون که سرد است قرار دهید و شمع را روشن کنید، خیلی هم زود آب نمی شود. به هر صورت، یک بار درست کردن این جاشمعی جالب و زیبا ارزشش را دارد.



برای تهیه آن وسیله خاصی هم نیاز نیست. آب می خواهد و اکلیل. با ما همراه باشید.

وسایل موردنیاز

•    آب
•    اکلیل
•    لیوان های یک بار مصرف در دو اندازه بزرگ و کوچک
•    وسایل کوچک و سنگین یا سنگریزه
•    نوارچسب

برای هر دو بخش خارجی و داخلی این جاشمعی ها بهتر است از لیوان های پلاستیکی استفاده کنید. زیرا لیوان های کاغذی می چسبند و مجبور به تمیز کاری هستید.



طرز تهیه

1. اکلیل ها را در آب مخلوط کنید. آب و اکلیل را درون لیوان بزرگ بریزید. لازم نیست آن را پر کنید. تا نصفه پرکنید کافی است زیرا وقتی لیوان های کوچک تر داخل آن قرار می گیرند آب اطراف آن تا بالا می آیند.



2. لیوان های کوچک تر را داخل آنها قرار دهید. لیوان را پایین نگهدارید و داخل آن را با مواد سنگین یا سنگریزه پر کنید تا در همان حالت باقی بماند. برای این منظو باید از نوار چسب نیز کمک بگیرید که لیوان بالا نیاید.



3. هنگامی که از محکم بودن آن مطمئن شدید، لیوان را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.



4. برای اینکه بتوانید دو لیوان یخ زده را از هم جدا کنید برای مدت کوتاه آنها را در آب داغ قرار دهید. اما مراقب باشید خیلی این کار را ادامه ندهید که زحمت هایتان هدر می رود. اگر یخ قسمت موردنظر باز شد، دوباره مواد را هم بزنید و در فریزر قرار دهید.



5. لیوان داخلی را خارج کنید و قالب جاشمعی یخی را بیرون بیاورید. آنها را دوباره در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزنند.

6. سپس شمع ها را داخل آنها بگذارید و روشن کنید و از درخشش و زیبایی نور و اکلیل لذت ببرید.



7. عمر این جاشمعی ها زیاد نیست. اما برای ماندگاری آنها می توانید از پارافین مایع و شفاف استفاده کنید. البته در آن حالت دیگر به فریزر نیازی نیست.


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت جاشمعی قسمت 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خلاصی از درد زانو با ساخت دستگاه تزریق یخ



منجمد كردن سرطان‌ها,سرمادرمانی,دستگاه تزریق یخ

خلاصی از درد زانو با ساخت دستگاه تزریق یخ
دانشمندان آمریكایی در دستاوردی جدید موفق به ساخت دستگاه دستی جدیدی شده‌اند كه یك توپ كوچك یخ را در زیر پوست تزریق كرده و از انتقال علائم درد در بیماران دچار آرتروز زانو جلوگیری می‌كند.
 این درمان سرپایی كه كمتر از 10 دقیقه طول می‌كشد، از یك تاثیر مشابه با بی‌حس‌كننده موضعی برخوردار بوده، اما تاثیر آن طولانی‌تر است.
 اكنون دانشمندان یك كارآزمایی بالینی بزرگ‌تر را با استفاده از این شیوه آغاز كرده و آن را روی بیماران دچار آرتروز زانو آزمایش كرده‌اند.
هنگامی كه غضروف‌ها در انتهای استخوان‌ها بر اثر سایش از بین می‌روند، استخوان‌ها به هم كشیده شده و باعث بروز درد می‌شوند. بیشتر بزرگسالان بالای 45 سال از درد آرتروز زانو رنج می‌برند. درمان‌های این درد دامنه‌ای از مسكن‌ها و تزریقات استروئید تا جراحی و تعویض مفصل را در بر می‌گیرد.
این درمان یخی یك گونه از سرما درمانی است كه در آن پزشكان از دماهای بسیار سرد برای درمان انواع بیماری استفاده می‌كنند.

از این درمان برای بیماری‌های گوناگون پوستی از جمله برای منجمد كردن سرطان‌های كوچك پوست و همچنین غده‌های خوش‌خیم مانند زگیل استفاده می‌شود.
از سرمادرمانی برای درمان سرطان پروستات نیز استفاده می‌شود كه در آن پزشكان به انجماد سلول‌های سرطانی می‌پردازند. اخیرا محققان از این شیوه برای درد مفاصل بویژه در آرنج، زانو و شانه استفاده كرده‌اند.

منبع:konjkav.com